ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 30 دي 1389     |     کد : 14349

خودرويي که بايد درهايش را لمس کنيد

يک شرکت خودروسازي در نمايشگاه خودروي ديترويت آخرين خودروي نمايشي خود را با نام HCD-12 Curb به همراه فناوري هاي جالب توجهي که در ساخت آن به کار گرفته شده بود.

خودرويي که بايد درهايش را لمس کنيد
جام جم آنلاين: يک شرکت خودروسازي در نمايشگاه خودروي ديترويت آخرين خودروي نمايشي خود را با نام HCD-12 Curb به همراه فناوري هاي جالب توجهي که در ساخت آن به کار گرفته شده بود از جمله استفاده از فناوري لمسي به جاي دستگيره هاي در خودرو به نمايش گذاشت.

به گزارش مهر، اين خودرو ويژه رفت و آمدهاي داخل شهري ساخته شده و سرنشينان آن در واقع در کابيني خواهند نشست که اتاقک داخلي آن از تکنولوژي هاي متفاوت پوشانده شده است. اين خودرو بسيار يکپارچه و فشرده بوده و طول آن تنها 3.5 سانتيمتر بلندتر از مدل ديگر اين خودروسازي به نام Accent است.

يکي از فناوري هاي به کارگرفته شده در اين خودرو فناوري لمسي است که جايگزين دستگيره هاي معمول درهاي خودرو شده است، به اين شکل سرنشين تنها با لمس کردن صفحه اي که بر روي درها قرار گرفته است مي تواند درهاي خودرو را باز و بسته کند.

موتور خوردروي Curb با کمک موتور 1.6 ليتري سوختي و جعبه دنده دوگانه مي تواند در بزرگراه ها براي هر 100 کيلومتر مسافت 5.9 ليتر سوخت مصرف کند.

فناوري ديگري که در اين خودرو جلب توجه مي کند ، «بلو لينک» نام دارد. ابزاري که امکان برقراري ارتباط با ديگر خودروها را براي راننده يا سرنشينان فراهم مي آورد و راننده براي استفاده از آن نمايشگري لمسي و چند گزينه اي را در اختيار دارد.

ابزارهاي هشدار زودهنگام و خودکار تصادف، کليد اورژانس، ابزاري براي رديابي خودروي به سرقت رفته و تايپ صوتي پيامک در تلفن همراه از ديگر ويژگي هاي بلو لينک به شمار مي رود.

از ديگر امکاناتي که در ساخت اين خودرو به کار گرفته شده است حذف آيينه هاي کناري خودرو و جايگزين شدن آنها با استفاده از دوربين هاي تصويربرداري است، البته اين فناوري را به تازگي مي توان در خوردوهاي زيادي مشاهده کرد.























نوشته شده در   پنجشنبه 30 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode