ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 29 دي 1389     |     کد : 14285

صعود گسترش فولاد تبريز با نوسان نتايج مقدور نخواهد بود

با بررسي نتايج تيم گسترش فولاد در نيم فصل اول شاهد نوسانات زياد اين تيم بوده و همين موضوع مي تواند مانع صعود اين تيم به ليگ برتر شود.

 
با بررسي نتايج تيم گسترش فولاد در نيم فصل اول شاهد نوسانات زياد اين تيم بوده و همين موضوع مي تواند مانع صعود اين تيم به ليگ برتر شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، گسترش فولاد تبريز بعد از قهرماني در مسابقات ليگ منطقه‌اي و دسته سه ايران به دسته دو كشور صعود كرد اين تيم امتياز خود را با تيم نيروي زميني تعويض كرده و بدون بازي در ليگ دسته دو، به جمع تيم‌هاي دسته اولي اضافه شد.
سال گذشته هر چند اين تيم با خلق شگفتي در جام حذفي تا ديدار نهايي اين رقابت‌ها صعود كرد اما در ليگ آزادگان در حد يك تيم متوسط ظاهر شد و كمتر در جمع مدعيان صعود به ليگ برتر قرار گرفت.
امسال مسئولان باشگاه گسترش فولاد تبريز براي صعود به ليگ برتر با فيروز كريمي به توافق رسيدند، فيروز كريمي از مربيان كارنامه‌دار فوتبال ايران است اما بيشتر موفقيت‌هاي وي در دهه 70 و با تيم پاس تهران شكل گرفته بود و در سال‌هاي بعدي به جز يك موفقيت در استقلال اهواز، نتايج وي راضي‌كننده نبوده است.
وي حتي در سال 78 با يك تيم از بازيكنان خود به تراكتورسازي آمد اما نتايج ضعيف تراكتورسازي موجب بركناري محترمانه‌اش شد.
همين سناريو يك دهه بعد در گسترش فولاد نوشته شد، فيروز كريمي به گسترش فولاد ملحق شد و بعد از چند هفته از رهبري اين باشگاه كناره‌گيري كرد كه همان بركناري محترمانه‌اش بود.

* بررسي نتايج گسترش فولاد در نيم فصل
گسترش فولاد ابتدا با دو پيروزي خفيف آغاز كرد تا در پايان هفته دوم صدرنشين گروه خود شود، تساوي در قائمشهر نيز كمتر از برد نبود اما در هفته چهارم شكست خانگي مقابل ايرانجوان بوشهر و شكست سنگين در كرمانشاه مقابل شيرين‌فراز، آبي‌پوشان تبريزي را تا ميانه‌هاي جدول سقوط داد.
حذف فيناليست سال گذشته در جام حذفي امسال، صبر مسئولان اين باشگاه را لبريز كرده و به همكاريشان با كريمي اتمام بخشيدند.
حسين خطيبي سرمربي سال‌هاي گذشته به طور موقت سرمربي اين تيم شد ضمن اينكه رسول خطيبي نيز از تراكتورسازي به گسترش فولاد پيوست تا به خط حمله اين تيم قوت بخشد.
حسين خطيبي نيز همانند فيروز كريمي آغاز خوبي داشت و موفق شد برق شيراز را دو بر يك مغلوب كند.
اما وي در مقابل صنعت ساري و مس سرچشمه نتوانست نتايج لازم را كسب كند و جاي خود را به لوكابوناچيچ داد.
اين مربي كروات در همان هفته اول مقابل استقلال اهواز با يك گل شكست خورد، اين بازي مي‌توانست براي لوكا جنبه انتقامي داشته باشد زماني كه سرمربي اين تيم بود اما با وجود نتايج خوب خود، به دليل انتقاد از مدير عامل باشگاه از مربيگري تيم بزرگسالان به مربيگري تيم جوانان استقلال اهواز تنزل داده شد.
لوكا در سه هفته بعدي خود سه پيروزي براي گسترش فولاد به ارمغان آورد و اين تيم را به يك قدمي صدر جدول رساند، در هفته دوازدهم فاصله تيم گسترش فولاد با تيم صدرنشين جدول ايرانجوان بوشهر تنها يك امتياز بود.
در حاليكه همگان در تبريز از بازگشت گسترش فولاد به صف مدعيان صعود خوشحال بودند، اين تيم در آخرين بازي نيم فصل خود در مشهد سه بر صفر از ابومسلم اين شهر شكست خورد تا در مورد توانايي‌هاي صعود اين تيم ترديد حاصل شود.

* تصميمات شتابزده
آنچه در مورد نتايج اين تيم مي‌توان ذكر كرد شتابزدگي در تصميمات اين باشگاه است، اشتباه اول اين باشگاه انتخاب فيروز كريمي به عنوان سرمربي گسترش فولاد بود حتي اگر مسئولان اين باشگاه به كارنامه وي در تراكتورسازي توجه نداشتند اما حداقل اين انتظار وجود داشت كه نتايج تيم داماش گيلان در فصل گذشته را رصد مي‌كردند و از خود مي‌پرسيدند چرا تيم مدعي داماش گيلان در حساس‌ترين بازي كه حكم صعود به ليگ برتر را داشت سنگين‌ترين شكست سال‌هاي اخير خود را از نفت آبادان متحمل شد.
انتخاب سمندر به عنوان مدير باشگاه گسترش فولاد با كمترين سابقه ورزشي و معرفي ناصر حجازي به سمت مدير فني گسترش فولاد اشتباهات دامنه‌دار اين باشگاه بود كه موجب قرار گرفتن اين تيم در پايين جدول شد.
هر چند در ادامه تغييرات صورت گرفته، انتخاب صحيح مدير جديد اين باشگاه توانست گسترش فولاد را به مسابقات بازگرداند، انتخاب دادرس به جاي سمندر در راس باشگاه گسترش فولاد نويد پايان ناكامي‌هاي اين باشگاه را مي‌داد.
مهدي دادرس مدير خوشنامي كه كارنامه درخشاني در تيم‌هاي سايپا و پيكان از خود به جاي گذارده بود و در توانايي‌هاي وي ترديدي وجود نداشت.
مربي مورد علاقه دادرس كه در سايپا و پيكان نيز حضور داشت، بيژن ذوالفقارنسب بود و اينكه وي در آن مقطع مربي هيچ تيمي نبود، مي‌توانست حضور وي را در گسترش فولاد تداعي كند ضمن اينكه ذوالفقارنسب تجربه كار در تبريز و صعود با تيم شهرداري را داشت.
اما دادرس با لوكابوناچيچ وارد مذاكره شد و با اين مربي كروات به توافق رسيد.
در اين ميان يك مشكل بزرگ براي دادرس لاينحل مانده بود، انتخاب حجازي به عنوان مدير فني قبل از حضور دادرس صورت گرفته و قابل پيش‌بيني بود كه حجازي و لوكابوناچيچ هر دو جزو مربياني بوده كه كمتر حاضر به كار به صورت مشورتي و گروهي هستند، شايد بهانه‌هاي حجازي براي عدم حضور در تبريز پيامد اين موضوع باشد.

* نتيجه‌گيري
لوكابوناچيچ مربي موفقي در فوتبال ايران است، وي سابقه قهرماني با سپاهان در فوتبال ايران و راهيابي اين تيم به ديدار پاياني ليگ قهرمانان آسيا را داشته و فولاد خوزستان نيز تحت هدايت وي مقام سوم ايران را كسب كرده است، حتي نجات مس كرمان از سقوط در فصل گذشته و نتايج خوب اين تيم در ليگ قهرمانان آسيا به واسطه حضور وي در نيمكت اين تيم بوده است.
لوكا نشان داده كه كمتر به مسائل غيرفني توجه داشته و توانايي ايجاد تحولات مثبت در يك تيم را دارد.
شايد بزرگ‌ترين ضعف وي عدم برقراري ارتباط مناسب با رسانه‌هاي گروهي باشد كه همين تصويري منفي از وي در بين ورزش‌دوستان ايجاد كرده است.
اما با امكاناتي كه در باشگاه گسترش فولاد تبريز فراهم شده است و حمايت‌هاي مديريت مجموعه از فوتبال اين باشگاه مي‌تواند كار را براي اين مربي كروات راحت‌تر كند.
نتايج تيم گسترش فولاد در نيم فصل اين تيم را در بين مدعيان صعود قرار نداده است اما اين اميدواري وجود دارد كه اين تيم در نيم فصل دوم بتواند با برطرف كردن نقاط ضعف خود به يكي تيم‌هاي اميدوار به صعود به ليگ برتر افزوده شده و در نهايت شاهد اين اتفاق مهم باشيم.

*مشخصات تيم گسترش فولاد تبريز
سال تأسيس: 1386
سال ورود به مسابقات ليگ دسته اول كشور: 1388
بهترين مقام كسب كرده: حضور در فينال جام حذفي ايران در فصل 89 ـ 1388
رنگ پيراهن اول تيم: پيراهن، شورت و جوراب آبي
رنگ پيراهن دوم تيم: پيراهن، شورت و جوراب سفيد

* مربيان گسترش فولاد تبريز
حسين خطيبي(1387)، فرهاد كاظمي(1388)، فيروز كريمي(1389)، لوكا بوناچيچ(1389)
نامي‌ترين بازيكنان پيوسته به اين تيم:
رسول خطيبي، علي انصاريان، عباس آقايي

* نتايج گسترش فولاد تبريز در دور رفت
(نام تيم‌هاي ميزبان در اول آمده است)
هفته اول: گسترش فولاد تبريز دو، داماش لرستان يك
(گل گسترش فولاد: فريدون فضلي هر دو گل)
هفته دوم: گسترش فولاد تبريز دو، فولاد يزد يك
(گل گسترش فولاد: مصطفي چتر آبگون هر دو گل)
هفته سوم: نساجي قائمشهر صفر، گسترش فولاد تبريز صفر
هفته چهارم: گسترش فولاد تبريز صفر، ايرانجوان بوشهر يك
هفته پنجم: شيرين فراز كرمانشاه سه، گسترش فولاد تبريز يك
(گل گسترش فولاد: عباس آقايي)
هفته ششم: گسترش فولاد تبريز دو، برق شيراز يك
(گل گسترش فولاد: روح‌الهي عبداللهي، احسان تاييدي)
هفته هفتم: صنعت ساري دو، گسترش فولاد تبريز يك
(گل گسترش فولاد: مصطفي چترآبگون)
هفته هشتم: گسترش فولاد تبريز صفر، گل‌گهر سيرجان صفر
هفته نهم: استقلال اهواز يك، گسترش فولاد تبريز صفر
هفته دهم: گسترش فولاد تبريز دو، آلومينيوم هرمزگان يك
(گل گسترش فولاد:رسول خطيبي هر دو گل)
هفته يازدهم: سپيدرود رشت صفر، گسترش فولاد تبريز يك
(گل گسترش فولاد:رسول خطيبي)
هفته دوازدهم: گسترش فولاد تبريز يك، پيام مخابرات شيراز صفر
(گل گسترش فولاد: مصطفي چتر آبگون)
هفته سيزدهم: ابومسلم مشهد سه، گسترش فولاد تبريز صفر

* بهترين گلزنان تيم گسترش فولاد تبريز مصطفي چترآبگون با چهار گل زده و رسول خطيبي با سه گل زده هستند.
* نحوه كسب امتيازات مربيان گسترش فولاد تبريز
فيروز كريمي پنج بازي هفت امتياز
حسين خطيبي سه بازي چهار امتياز
لوكا بوناچيچ پنج بازي 9 امتياز

تيم گسترش فولاد تبريز در پايان نيم فصل اول مسابقات ليگ دسته اول 6 پيروزي، دو تساوي پنج شكست و 20 امتياز در رده ششم جدول قرار دارد.
اين تيم در نخستين هفته از دور برگشت روز جمعه هشتم بهمن مهمان تيم داماش لرستان است.
گزارش: از فرهاد فرهادپور



نوشته شده در   چهارشنبه 29 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode