ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 28 دي 1389     |     کد : 14274

سينماهاي آذربايجان شرقي نيازمند نوسازي است

مديركل امور اجتماعي استانداري آذربايجان شرقي تاكيد كرد: نوسازي، بهبود وضع فيزيكي و تجهيز سينماهاي استان بايد در اولويت حوزه هنري قرار گيرد.

مديركل امور اجتماعي استانداري آذربايجان شرقي تاكيد كرد: نوسازي، بهبود وضع فيزيكي و تجهيز سينماهاي استان بايد در اولويت حوزه هنري قرار گيرد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي حوزه هنري آذربايجان شرقي، مهدي اسماعيلي در ديدار سرپرست جديد حوزه هنري استان با وي، با اشاره به وضعيت سالن‌هاي سينما در استان آذربايجان شرقي اظهار داشت: بهبود وضع فيزيكي و تجهيز سينماهاي استان بايد در اولويت حوزه هنري قرار گيرد.
وي ادامه داد: در كنار اين امر مهم توجه به كيفيت فيلم‌هاي اكران شده، همگوني با فرهنگ بومي و اسلامي منطقه و نيازهاي به حق مخاطبان ضروري و غيرقابل انكار است.
مديركل امور اجتماعي استانداري آذربايجان شرقي نگاه تك بعدي به سالن سينما را آسيب اين حوزه دانست و افزود: اميدواريم با همكاري نهادهاي مختلف شاهد تأسيس مجتمع‌ها و پرديس‌هاي سينمايي با رويكرد چند بعدي در زمينه‌هاي فرهنگي، تفريحي، هنري و پرورشي در استان باشيم.
اسماعيلي در بخش ديگري از سخنان خود توليدات جذاب و پر محتواي هنري را اولويت و رسالت حوزه هنري براي ارتباط وسيع با مخاطبان دانست.

* وضعيت يكي از سينماهاي آذربايجان شرقي
وي مهندسي فرهنگي را به عنوان يكي از دغدغه‌هاي اساسي كشور و نظام عنوان كرد و افزود: مهندسي فرهنگي برگرفته از دستورات دين و فرهنگ اسلامي است و دستيابي به آن با كمك افراد صاحب فكر و انديشمند و هنرمندان در حوزه‌هاي مختلف امكانپذير خواهد بود.
مديركل امور اجتماعي استانداري آذربايجان شرقي، حوزه هنري را نهادي تأثيرگذار در مسير مهندسي فرهنگي كشور ناميد و گفت: حوزه هنري مي‌تواند با بهره‌گيري از فعاليت‌هاي هنري به ايجاد فرهنگ غني اسلامي در سطح جامعه كمك كند.
اسماعيلي با اشاره به توليدات حوزه هنري در زمينه‌هاي مختلف هنري همچون فيلم، تئاتر، تجسمي و ادبيات گفت: آثار هنري مي‌توانند با اثرگذاري مضاعف و چند بعدي پيشروترين ابزار در انتقال مفاهيم عميق انساني و اسلامي به ذهن افراد به ويژه نوجوانان و جوانان باشند.
وي ادامه داد: توليدات هدفدار، فاخر و فكر شده حوزه هنري مي‌تواند در راستاي تعميق باورهاي ديني يا هنجارهاي اجتماعي و فرهنگسازي عمومي گام‌هاي استواري برداشته و تاثيرات ماندگاري بيافريند.


نوشته شده در   سه شنبه 28 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode