ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 12 آبان 1387     |     کد : 1410

كشف معبد مردمي كه عنكبوت مي‌پرستيدند

پس از سال‌ها كاوش و با گذشت يك‌سال از كشف يكي از سه معبد تمدني ناشناخته در منطقه‌ آمريكاي جنوبي، معبد دوم كه باستان‌شناسان آن را معبد «خداي خفاش» ناميده‌اند، كشف شد.

باستان‌شناسان پس از سال‌ها كاوش در مناطق مختلف كشور پرو و بررسي علمي هزاران سند تاريخي، موفق به كشف يكي از قديمي‌ترين و مرموزترين معابد جهان شدند كه حدود سه‌هزار سال پيش توسط مردم يكي از تمدن‌هاي ناشناخته قاره آمريكاي جنوبي كه در دره‌اي به همين نام واقع شده، ساخته شده است.

اين معبد زيبا كه از خشت خام حدود سال‌هاي 1000 تا 1500 پيش از ميلاد مسيح(ع) بنا شده، يكي از سه معبدي است كه مردم آن تمدن از آن به‌عنوان مكاني براي عبادت و راه يافتن به مراحل بالاي عرفان استفاده مي‌كردند.

در ماه نوامبر سال گذشته نيز يكي از سه معبد كه حدود چهارهزار سال قدمت داشت و قديمي‌ترين معبد كشف‌شده در قاره آمريكاي جنوبي به‌شمار مي‌رود، در محوطه‌اي تاريخي در پرو كشف شد.

از آن زمان، باستان‌شناسان تمام تلاش خود را بر كشف دو معبد ديگر متمركز كردند و با بررسي كتيبه‌هاي تاريخي و نحوه‌ي قرار گرفتن ستارگان در آسمان در سه تا چهارهزار سال پيش، موفق به كشف معبد دوم شدند كه آن را معبد «خداي خفاش» ناميده‌اند. آن‌ها قصد دارند، تمام تلاش خود را بر كشف سومين معبد يا به عبارتي تنها معبد باقي‌مانده متمركز كنند.

طبق بررسي باستان‌شناسان، مردم آن تمدن ناشناخته عنكبوت را حيوان بسيار مقدسي مي‌دانستند و آن را مي‌پرستيدند. به همين دليل، معابد فراواني را براي پرستش اين حيوان ساخته‌اند.

باستان‌شناسان در معبدي كه  كشف شد و در معبدي كه سال گذشته پيدا شد، تصاوير فراواني را از عنكبوت‌هاي بزرگ ديدند كه روي ديوارهاي ساخته‌شده از خشت خام، حكاكي شده بودند. البته آن‌ها نوع خاصي از عنكبوت را مي‌پرستيدند كه تا به‌حال نمونه آن ديده نشده است. اين نوع عنكبوت، بيني به‌شكل گربه داشته و داراي منقار بوده است.

همين مسأله، مردم اين تمدن را از ديگر تمدن‌هاي قاره آمريكاي جنوبي مانند اينكا، مايا و آزتك متمايز مي‌كند، زيرا هيچ‌يك از آن‌ها، حيوانات را نمي‌پرستيدند.

معبدي كه كشف شد، حدود 500 متر طول و 300 متر عرض دارد و براي ورود به آن بايد از 25 پله بالا رفت.

باستان‌شناسان قصد دارند در روزهاي آينده با استفاده از تجهيزات ايمني، به اين معبد وارد شوند. به همين دليل، اكنون تمام توجه خود را به بررسي حكاكي‌هاي نماي بيروني معبد معطوف كرده‌اند.
منبع : ابنا


نوشته شده در   يکشنبه 12 آبان 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode