ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 19 تير 1403
سه شنبه 19 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 24 دي 1389     |     کد : 14075

پيشگويی خداوند در بيان حقانيت شيعه در سوره حمد يكی از معجزات الهی قرآن است

مسئول مؤسسه قرآنی ثقلين در بخشی از سخنان خود در كارگاه آموزشی «هنرخوشنويسی همراه با معارف قرآنی» در تبيين...

 مسئول مؤسسه قرآنی ثقلين در بخشی از سخنان خود در كارگاه آموزشی «هنرخوشنويسی همراه با معارف قرآنی» در تبيين مراد حضرت باريتعالی از واژه «نعمت» به آيه 3 سوره مائده اشاره كرد و گفت: خداوند متعال در اين آيه نعمت را به صورت كامل معرفی می‌كند و ضمن قرار دادن ضمير متكلم وحده «ی» آن را از سوی خود می‌داند كه برای خلق آماده كرده است كه با آن دين اسلام را برای بشريت كامل كرده است.

پيشگويی خداوند متعال در بيان حقانيت شيعه در سوره مباركه حمد يكی از معجزات الهی قرآن است
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد، مؤسسه قرآنی ثقلين، دوشنبه اين هفته 18 آبان‌ماه كارگاه آموزشی «هنرخوشنويسی همراه با معارف قرآنی» با حضور نوجوانان منطقه شهرك اميد مشهد در محل آموزشگاه شهيد فتحی برگزار شد.

«حميد رابعی»، مسئول موسسه ثقلين مشهد كه تشكيل اين كارگاه آموزشی را به عهده دارد در ابتدای سخنان خود پيرامون آيه شريفه «اهدنا الصراط المستقيم» از سوره مباركه فاتحة الكتاب اين آيه شريفه را بر روی تخته سياه به صورت خط نستعليق نوشت و به بخشی از قواعد خوشنويسی بر روی حروف و اتصالات اين آيه اشاره كرد.

رابعی پس از ترجمه اين آيه شريفه افزود: خداوند متعال در آيه شريفه «صراط الذين انعمت عليهم» كه آيه بعدی سوره مباركه حمد است، راه راست را به صورت كامل معرفی كرده است و می‌فرمايد: راه راست راه كسانی است كه به آنان از طرف حضرت باريتعالی نعمت داده شده است.

حميد رابعی در ادامه سخنان خود و در تبيين مراد حضرت باريتعالی از واژه «نعمت» به آيه 3 سوره مائده يعنی «اليوم اكملت لكم دينكم و اتممت عليكم نعمتی و رضيت لكم الاسلام دينا» اشاره كرد و افزود: خداوند متعال در اين آيه نعمت را به صورت كامل معرفی می‌كند و ضمن قرار دادن ضمير متكلم وحده «ی» آن را از سوی خود می‌داند كه برای خلق آماده كرده است كه با آن دين اسلام را برای بشريت كامل كرده است.

وی در بيان شان نزول اين آيه به روز غدير خم و آخرين سفر حج حضرت رسول اكرم اشاره می‌كند و ضمن اشاره به شيوه ابلاغ ولايت حضرت علی(ع) از سوی رسول اكرم(ص) به حاضرين كه تعدادشان تا دويست هزار نفر هم ذكر شده است، به وقايع بعد از رحلت حضرت رسول اكرم اشاره می‌كند و می‌افزايد: حضرت رسول اكرم(ص) به اصحاب خود سفارش كرده بود تا اهل بيت مطهر او كه شامل حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) و فرزندان معصوم ايشان بودند را گرامی بدارند و محبت آنان را اجر رسال خود عنوان كرده بودند.

مسئول موسسه ثقلين مشهد با اشاره به حديثی از حضرت رسول اكرم (ص) افزود: آن حضرت در يكی از فرمايشات خود كه در بيان شان و مقام و منزلت حضرت زهرا (س) ذكر شده است می فرمايند: «هر كس فاطمه (س) را غضبناك كند من را غضبناك كرده است و هر كسی كه من را غضبناك كند خدا را غضبناك كرده است».

رابعی سپس با تلاوت آيه شريفه «غير المغضوب عليهم و لا الضالين» به آيه بعدی سوره مباركه حمد اشاره می‌كند و می‌افزايد: پس از اينكه خداوند متعال در سوره حمد راه راست را به صراحت پيروی از ولايت و محبت اهل بيت مطهر حضرت رسول اكرم (ص) ذكر می‌كند بلافاصله به وقايع پس از رحلت حضرت رسول اكرم اشاره می‌كند و با پيشگويی خارق‌العاده خود راهی كه اكثريت جامعه مسلمان با پيروی از مغضوبين حضرت زهرا (س) و رسول اكرم (ص) و خداوند متعال را طی می‌كنند را راه غير مستقيم عنوان می‌كند و باعث گمراهی جامعه می‌داند.

حميد رابعی در ادامه اين كارگاه آموزشی كه ويژه نوجوانان دوره راهنمايی برگزار می‌شد به تعداد حروف آيه شريفه «اهدنا الصراط المستقيم» اشاره می‌كند و می‌افزايد: اين آيه مانند آيه «بسم الله الرحمن الرحيم» و «اياك نعبد و اياك نستعين» در سوره مباركه حمد از 19 حرف تشكيل شده است. وی در بيان اهميت عدد 19 تصريح كرد كه عدد 19 در كتاب آسمانی قرآن جايگاه ويژه‌ای دارد كه در جلسات بعد به ذكر برخی از كاربردهای اين عدد در قرآن خواهد پرداخت.

در پايان اين كارگاه عملی آموزش خوشنويسی شركت كنندگان با راهنمايی حميد رابعی به نگارش آيه شريفه «اهدنا الصراط المستقيم» پرداختند و از روی سرمشق‌هايی كه گرفته بودند اين آيه را تمرين كردند.

يادآوری می‌شود، پيش از اين نيز كارگاه آموزشی «هنرخوشنويسی همراه با معارف قرآنی» در اين مكان با آموزش بخش ديگری از سوره مباركه حمد توسط حميد رابعی برگزار شده بود كه اخبار مربوط به اين كارگاه را می‌توانيد در ادامه مشاهده كنيد.



نوشته شده در   جمعه 24 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode