ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 23 دي 1389     |     کد : 14014

چيني‌ها در منطقه آزاد ارس سرمايه‌گذاري مستقيم مي‌كنند

نماينده مجلس ملي چين از سرمايه‌گذاري مستقيم چيني‌ها در منطقه آزاد ارس خبر داد.

 نماينده مجلس ملي چين از سرمايه‌گذاري مستقيم چيني‌ها در منطقه آزاد ارس خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، دي ايشو ايكس‌يو چهارشنبه شب در ديدار با استاندار آذربايجان شرقي و فعالان تجاري استان خواستار گسترش روابط اقتصادي و تجاري آذربايجان شرقي و چين شد.
وي با اشاره به حجم مبادلات و سطح روابط ميان آذربايجان شرقي و چين اظهار داشت: هيئت‌هاي مختلف چيني در استان آذربايجان شرقي حضور مناسبي داشته‌اند و زمينه خوبي براي فعاليت‌هاي اقتصادي دو‌جانبه فراهم شده است.

* توليد اتوبوس و ميني‌بوس در آذربايجان شرقي
نماينده مجلس ملي چين افزود: در سال جديد ميلادي اميدواريم در زمينه‌هاي مختلف از جمله توليد اتوبوس‌هاي سبك و ميني‌بوس در آذربايجان شرقي فعاليت داشته باشيم.

*توليدخودرو و كاميون
ايكس‌يو به ديدار با مسئولان اقتصادي و بازرگانان آذربايجان شرقي اشاره كرد و اظهار داشت: در زمينه توليد خودرو، كاميون و در موضوع انرژي خورشيدي و بادي و باطري‌هاي خورشيدي مذاكراتي صورت گرفت.
وي ياد‌آور شد: با حمايت‌هاي مسئولان ارتباطات في‌ما‌بين تجار و سرمايه‌گذاران دو كشور گسترده‌تر خواهد شد و منافع براي طرفين حاصل مي‌شود.
نماينده مجلس ملي چين از سرمايه‌گذاري مستقيم چيني‌ها در منطقه آزاد ارس خبر داد و اظهار داشت: براي پروژه‌هاي بعدي سرمايه‌گذاري مستقيم در منطقه آزاد ارس در بخش‌هاي مختلف صورت خواهد گرفت.
فرخ مسجدي، معاون برنامه‌ريزي استاندار آذربايجان شرقي نيز در اين ديدار با اشاره به سفر نماينده مجلس ملي چين به آذربايجان شرقي گفت: حضور وي در استان با توجه به تأثيرگذاري خاص وي در استان هوبي چين‌ مقدمه همكاري‌هاي گسترده اقتصادي في‌مابين خواهد بود.
وي گفت: آماده هستيم تا علاوه بر موضوع‌هاي مطرح شده فعاليت‌هاي تجاري ديگر را نيز معرفي كنيم و آغاز كننده زمينه‌هاي گسترده روابط تجاري و اقتصادي با چين باشيم.
معاون برنامه‌ريزي استاندار آذربايجان شرقي افزود: در زمينه پالايشگاه و خدمات ديگر سرمايه‌گذاري از جمله‌ معادن، كنسانتره مس و موضوع‌هاي ديگر امكان مذاكره فراهم است.
بر اساس اين گزارش، هيئت تجاري چين امروز در منطقه آزاد ارس حضور يافته و با مدير‌عامل اين منطقه ديدار و گفت‌و‌گو كردند.
منطقه آزاد ارس بر اساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي در شهريور سال 82 و ابلاغ محدوده توسط هيئت دولت فعاليت خود را به صورت رسمي از سال 84 در بخشي از شهرستان جلفا واقع در شمال‌ غربي كشورمان در مرز «ايران ـ نخجوان» آغاز كرد و پس از اخذ مصوبه مجلس براي توسعه اين منطقه در مرزهاي سه كشور ارمنستان، آذربايجان و نخجوان محدوده جديد اين منطقه آزاد به مساحت 51‌هزار هكتار شامل چهار‌ قسمت بخش‌هايي از دو شهرستان جلفا و كليبر را شامل شد و در اوايل سال گذشته اين محدوده ابلاغ و اجرايي شد.
بر اين اساس اين منطقه از چهار بخش شامل محدوده جلفا و نوردوز (مرز نخجوان و ارمنستان) و خداآفرين و قلي‌بگلو (مرز آذربايجان) تشكيل يافته است.


نوشته شده در   پنجشنبه 23 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode