ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 23 دي 1389     |     کد : 14013

9‌هزار كانون فرهنگي هنري در مساجد كشور فعال هستند

معاون فرهنگي ستاد عالي كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد كشور از فعاليت 9‌هزار كانون فرهنگي در مساجد كشور خبر داد.

 
معاون فرهنگي ستاد عالي كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد كشور از فعاليت 9‌هزار كانون فرهنگي در مساجد كشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فارس از اهر، مرتضي طاهريان امروز در جلسه شوراي فرهنگ عمومي اهر گفت: در راستاي سياست‌هاي دولت در توسعه فرهنگي و فعاليت‌هاي مستمر در اين حوزه تعداد كانون‌هاي فعال فرهنگي هنري در مساجد كشور از دو‌هزار و 200 كانون در دولت گذشته به 9‌هزار كانون افزايش يافته است.
وي تصريح كرد: در راستاي ترويج فرهنگ كتابخواني و تجهيز كتابخانه‌هاي كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد كشور در سال ‌جاري بالغ بر 10 ميليارد ريال براي تأمين و خريد تجهيزات كتابخانه‌اي كانون‌هاي مساجد هزينه شده است.
معاون فرهنگي هنري ستاد عالي كانون‌هاي مساجد كشور راه‌اندازي كانون‌هاي فرهنگي هنري روستايي را از اولويت‌هاي اين ستاد براي توسعه فعاليت‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و ستاد عالي كانون‌هاي مساجد كشور در مناطق روستايي عنوان كرد.
طاهريان گفت: ستاد عالي كانون‌هاي مساجد با رويكردي جديد با محوريت ايجاد كانون‌هاي فرهنگي هنري در مناطق روستايي در اين حوزه فعاليت مي‌كند و بر اساس برنامه‌ريزي انجام شده 60 درصد كانون‌هاي ايجادي در مناطق روستايي و مراكز دهستان‌ها خواهد بود.
وي همچنين از افزايش سرانه اعتبارات كانون‌ها به مبلغ 5 ميليون ريال خبر داد و اظهار داشت: سه ميليون ريال تاكنون به حساب كانون‌ها واريز شده و تا پايان سال‌ جاري مابقي نيز به حساب كانون‌ها واريز مي‌شود.
اين مسئول فرهنگي از امضاي تفاهمنامه جديد مابين شوراي سياستگذاري ائمه جمعه با ستاد عالي كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در ايجاد كانون‌هاي تخصصي (تبليغ) در كنار مصلا‌هاي نماز جمعه خبر داد كه با راه‌اندازي آنها شاهد توسعه فعاليت‌هاي تخصصي فرهنگي هنري در مصلا‌هاي نماز جمعه خواهيم بود.
طاهريان گفت: 300 كانون تخصصي براي ارتقاي كمي و كيفي فعاليت‌هاي علمي پژوهشي، مطالعاتي و كاربردي كردن فعاليت‌هاي فرهنگي و مذهبي در مساجد كشور فعال هستند.
وي درباره كتابخانه‌هاي مساجد نيز گفت: هم‌اكنون قريب به 3‌هزار كتابخانه مخزن‌دار و 4‌هزار كتابخانه باز مسجدي در سطح كشور تحت نظارت و حمايت اين ستاد هستند و به ارائه خدمات مشغولند.
معاون فرهنگي هنري ستاد عالي كانون‌هاي مساجد كشور مساجد را بهترين مكان در تقويت و توسعه برنامه‌هاي فرهنگي مذهبي عنوان كرد و خواستار تلاش همگاني در اين زمينه شد.


نوشته شده در   پنجشنبه 23 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode