ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 23 دي 1389     |     کد : 14012

راه‌اندازي كانون‌هاي مساجد در روستاها

فرماندار اهر تاسيس و راه‌اندازي كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد را در روستاها ضروري برشمرد.

فرماندار اهر تاسيس و راه‌اندازي كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد را در روستاها ضروري برشمرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اهر، رضا صديقي بعد از ظهر امروز در جلسه شوراي فرهنگ عمومي اهر گفت: در راستاي سياست‌هاي عدالت محوري دولت دهم بايد در توزيع امكانات و خدمات فرهنگي به روستاها نيز توجه ويژه شود و جوانان روستايي نيز از خدمات نظام مقدس جمهوري اسلامي در حوزه فرهنگي بيشتر بهره‌مند شوند.
وي با اظهار تاسف از عدم فعاليت كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در روستاها اظهار داشت: همچنان كه روستاييان در تمام صحنه‌هاي انقلاب حضوري فعال و پرشور داشته و دارند براساس قابليت‌هاي مناطق روستايي ايجاد مجتمع‌هاي فرهنگي، ورزشي براي بهره‌مندي جوانان روستايي و پركردن اوقات فراغت سالم آنها ضروري است.
نايب رئيس شوراي فرهنگ عمومي اهر ايجاد زيرساخت‌هاي فرهنگي مناسب در روستاها را موجب ارتقا فرهنگ عمومي در روستاها برشمرد و بر تلاش بيشتر دستگاه‌هاي فرهنگي بر تعميم فعاليت‌هاي فرهنگي به روستاها را مورد تأكيد قرار داد.

انتقاد از برخي كم توجهي‌ها به شهرستان اهر
وي از مسئولان اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان، ستاد رسيدگي به امور مساجد خواست نسبت به ايجاد كانون‌هاي فرهنگي هنري در روستاهاي پرجمعيت و مراكز دهستان‌ها اقدام كنند.
فرماندار اهر با انتقاد از برخي كم توجهي‌ها به اين شهرستان گفت: از 350 مسجد فعال در مناطق شهري و روستايي تنها در 15 مسجد شهرستان كانون فرهنگي هنري مساجد فعال بوده كه اين زيبنده مردم ولايت‌مدار اين منطقه نيست.
وي در خواست كرد براي بهره‌مندي آحاد مختلف مردم شهرستان در مناطق شهري و روستايي از خدمات كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد نسبت به ايجاد و توسعه اين كانون‌ها اقدام عاجل به عمل آورند.
فرماندار اهر همچنين با اشاره به پيشينه تاريخي و فرهنگي اين شهرستان و وجود استعدادهاي بالقوه در حوزه فرهنگي و هنري ايجاد ارائه خدمات به هنرستان‌هاي فرهنگي هنري را براي جذب دانش‌آموزان مستعد در حوزه فرهنگ و هنر را به علت مركزيت اين شهرستان براي شهرهاي همجوار را ضروري برشمرد و خواستار ايجاد هنرستان‌هاي فرهنگي و هنري در اهر شد.
صديقي همچنين ايجاد خانه هنرمندان، افزايش اعتبارات فرهنگي، خانه مطبوعات، احداث كتابخانه در مركز دهستان‌ها و روستاهاي پرجمعيت و ارائه وام‌هاي كم بهره به نويسندگان و بيمه هنرمندان را از جمله خواسته‌هاي اهالي اين منطقه ذكر كرد.


نوشته شده در   پنجشنبه 23 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode