ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 20 دي 1389     |     کد : 13878

تجربه سیاست گذاری پولی در كشورهای اسلامی

همایش بین المللی «تجربه سیاست گذاری پولی در كشورهای اسلامی» با حضور كارشناسان و مقامات پولی جمهوری اسلامی ایران، پاكستان، سودان و نماینده بانك توسعه اسلامی روز شنبه در تهران آغاز به كار كرد.

همایش بین المللی «تجربه سیاست گذاری پولی در كشورهای اسلامی» با حضور كارشناسان و مقامات پولی جمهوری اسلامی ایران، پاكستان، سودان و نماینده بانك توسعه اسلامی روز شنبه در تهران آغاز به كار كرد.
به گزارش شبكه اجتهاد،'حسین قضاوی' معاون اقتصادی بانك مركزی در اين همایش در سخناني گفت استفاده از واژگان مختلف در كشورهای اسلامی مانند اوراق مشاركت و صكوك ، مرابحه و نسیه یا جعاله و استصناع كاركردهای مشابهی دارند و تفاوت ماهوی میان این ابزارها وجود ندارد.
معاون اقتصادی بانك مركزی با بیان اینكه سیاست پولی در اقتصاد اسلامی باید فعال تر و تأثیر گذار تر شود ، گفت : قانون بانكداری بدون ربا برای تعیین حداكثر نسبت سهم سود بانك ها در عقود مشاركتی ظرفیت گسترده ای دارد.
قضاوی با بیان اینكه در بسیاری از كشورهای جهان میزان ذخیره قانونی را به حداقل رسانده اند ، افزود : بانك مركزی ۲ درصد از ذخایر قانونی بانك ها را به آنها بازگردانده است تا منابع لازم برای دستگاه های خودپرداز تامین شود. ذخیره قانونی ، آن بخش از منابع مالی بانكهاست كه به عنوان ضمانت و تضمین وجوه مردم در بانك های عامل،نزد بانك مركزی نگهداری می شود.
در همایش بین المللی 'تجربه سیاست گذاری پولی در كشورهای اسلامی' چالشها و فرصت های بانكداری بدون ربا بررسی و بر ضرورت تعیین ابزارهای جدید پولی تاكید شد.
مسئولان و كارشناسان بانك مركزی،نمایندگان پولی و بانكی چند كشور اسلامی و نماینده وی‍ژه بانك توسعه اسلامی ضمن آسیب شناسی نظام بانكی بدون ربا، در خصوص چگونگی استفاده از ابزارهای سیاست پولی تبادل نظر كردند.
ارتقای ابزار های پولی بانكی
'عبدالرحمان' نماینده بانك توسعه اسلامی در این نشست با بیان اینكه كشورهای اسلامی از ابزار مشترك پولی و بانكی استفاده می كنند ، افزایش كارامدی و بروز شدن این ابزارها را موجب ارتقای بانكداری اسلامی دانست.
در این همایش دو روزه همچنین در خصوص ابزار سیاستهای پولی مبتنی بر نرخ بهره در مقابل ابزار سیاست پولی اسلامی،تجربه استفاده از ابزار پولی در كشورهای اسلامی و نقش بانك توسعه اسلامی در تقویت ابزار سیاست پولی اسلامی بحث و تبادل نظر می شود.


نوشته شده در   دوشنبه 20 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode