ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 20 دي 1389     |     کد : 13875

عظمت قرآن موجب تعظیم غیر مسلمانان در برابر آن شده است

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، در پیامی به سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان گفت: عظمت قرآن به قدری است که حتی اندیشمندان غیرمسلمان اما با انصاف، سر تعظیم در برابر آن سر فرود آورده‌اند.

 حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، در پیامی به سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان گفت: عظمت قرآن به قدری است که حتی اندیشمندان غیرمسلمان اما با انصاف، سر تعظیم در برابر آن سر فرود آورده‌اند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، از مراجع تقلید در پیامی به سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان جهان اظهار داشت:عظمت قرآن موجب تعظیم غیر مسلمانان در برابر آن شده است.

متن کامل پیام به این شرح است:
قبل از هر چیز این برنامه باشکوه مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان را به همه شما عزیزان حاضر و همه دانشجویان مسلمان در سراسر عالم و همه دست‌اندرکاران تبریک می‌گویم و امیدوارم همگی در سایه قرآن مجید سربلند و سعادتمند و پیروز باشید.

حقیقت این است که قرآن، نور و کتاب مبین است و به همین دلیل پیروان خود را در مسیر زندگی به سرچشمه نور که ذات پاک خداوند و قرب اوست هدایت می‌کند و از ظلمات بیراهه‌ها و پرتگاه‌ها و دام‌های شیطانی رهایی می‌بخشد.

عظمت قرآن به قدری است که حتی اندیشمندان غیرمسلمان با انصاف، سر تعظیم در برابر آن سر فرود آورده‌اند، شِبلی شُمیِّل مادی می‌گوید: (اِنّی وَ اِنْ اَکُ قَدْ کَفَرْتُ بِدینِه هَلْ اَکفرنَّ بِمَحْکَمِ الایاتِ ) من اگر چه آیین او را (اشاره به پیامبر اسلام (ص) است) نپذیرفته‌ام ولی آیا می‌توانم به آیات محکم و عالمانه او کافر شوم؟!

آن‌هایی که بر اثر تعصب‌های بی‌دلیل در برابر این چشمه نور سر تعظیم فرود نیاورده‌اند و از آن می‌گریزند دلیلی بر نفی معارف و تعلیمات آن در دست ندارند و معمولا به بهانه‌جویی روی می‌آورند و به آن قناعت می‌کنند.

عزیزان من، خواهران و برادران، حفظ قرآن و تلاوت و قرائت آن با تمام آداب، بسیار خوب و شایسته است ولی فراموش نکنید که به مضمون آیه شریفه (کِتَابٌ اَنْزَلْنَاهُ اِلَیْکَ مُبارَکٌ لِیُدَبِّرُوا آیاتِهِ وَ لِیتَذَکَّرَ اُوْلُوالْاَلْبَابِ) (سوره ص، آیه 29) هدف نهایی از همه این امور تدبر و اندیشیدن در این آیات با هرات و سپس پیاده کردن آن‌ها در عمل است.

گوارا باد بر شما دانشجویان عزیز از سراسر جهان اسلام که جرعه‌هایی از زلال حقیقت این کتاب بزرگ آسمانی، این کتاب هدایت و معرفت نوشیده‌اید و همچنان در انتظار جرعه‌های بیشتری هستید. امیرالمؤمنان علی (ع) در نهج‌البلاغه با صراحت در وصف قرآن می‌گوید: بدانید هیچ کس با داشتن قرآن فقیر نیست و هیچ کس بدون آن غنی بی‌نیاز نخواهد بود.

از صمیم دل برای همه شما که افتخار جهان اسلام هستید و می‌توانید آینده خوبی برای جهان اسلام بسازید دعا می‌کنم و انتظار دارم شما نیز حقیر را از دعای خیرتان فراموش نفرمایید.

گفتنی است، سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان 19 تا 21 دی ماه در سالن همایش‌های صدا و سیما خراسان رضوی(صبا) برگزار خواهد شد.


نوشته شده در   دوشنبه 20 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode