ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 19 دي 1389     |     کد : 13837

حقوق سالانه استيو جابز يک دلار است

دستمزد مدير عامل محبوب يکي از موفق ترين شرکت هاي تکنولوژي جهان در سال 2010 به همان نرخ سابق يعني يک دلار باقي ماند اما در عوض ارزش سهام وي از شرکتي که هدايتش را به عهده دارد افزايش چشمگيري داشته است.

 
جام جم آنلاين: دستمزد مدير عامل محبوب يکي از موفق ترين شرکت هاي تکنولوژي جهان در سال 2010 به همان نرخ سابق يعني يک دلار باقي ماند اما در عوض ارزش سهام وي از شرکتي که هدايتش را به عهده دارد افزايش چشمگيري داشته است.
به گزارش مهر، شرکت اپل روز جمعه اعلام کرد حقوق استيو جابز مديرعامل اين شرکت را که از سال 1997 به اپل بازگشته و به واسطه عرضه «آي پاد»ها، «آيفون»ها و «آي پد» منجر به رشد و توسعه غير قابل انکار آن شده را پرداخت کرده است ، حقوقي برابر يک دلار!

به گفته شرکت اپل ، جابز طي يک سال مالي که در 25 دسامبر 2010 به پايان رسيده است، در اين شرکت هيچ پاداشي دريافت نمي کند. اين شرکت اعلام کرد وي به خاطر استفاده از جت شخصي و 90 ميليون دلاري اش براي انجام کارهاي اداري شرکت اپل پاداشي 248 هزار دلاري دريافت کرده است، مبلغي که نسبت به چهار هزار دلار خرج شده در سال 2009 و طي دوره 6 ماه مرخصي پزشکي جابز بسيار چشمگيرتر است.

با اين همه جابز مالک 5.5 ميليون از سهام شرکت اپل است، ميزاني که با افزايش سهام شرکت اپل به 333.73 دلار، ارزش ثروت شخصي جابز را به 1.84 ميليارد دلار خواهد رساند.

درآمد خالص شرکت در سال مالي 2010 با جهشي 70 درصدي به 14 ميليارد دلار رسيد در حالي که بازده ناشي از فروش محصولات اپل به خاطر استقبال شديد کاربران با جهشي 52 درصدي به 65.2 ميليارد دلار رسيد.

جابز 50 ساله از زمان بازگشتش به اپل طي وقفه اي 12 ساله، هيچ يک از سهامش را به فروش نرسانده و در عين حال از سال 2003 تا به حال هيچ پاداشي دريافت نکرده است، همچنين وي هم اکنون بزرگترين سهامدار شرکت اپل بوده و در عين حال درآمد سالانه وي از سال 1998 تا به حال تنها يک دلار بوده است.

مديران اجرايي و عالي رتبه شرکت اپل از جمله استيو جابز از فوايد استخدامي، پاداش، قرارداد استخدام، بازپرداخت ماليات و يا بازنشستگي برخوردار نيستند و در عين حال شرکت براي مديران اپل پاداش هاي مجزايي از ديگر کارمندان ساده در نظر نمي گيرد.


نوشته شده در   يکشنبه 19 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode