ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 18 دي 1389     |     کد : 13769

کاهش ارسال هرزنامه در جهان

شرکت امنيتي سايمنتک اعلام کرد فعاليت هرزنامه نويسان و تعداد هرزنامه هاي ارسال شده در ماه هاي اخير در سراسر جهان کاهشي باورنکردني داشته است.

 
جام جم آنلاين: شرکت امنيتي سايمنتک اعلام کرد فعاليت هرزنامه نويسان و تعداد هرزنامه هاي ارسال شده در ماه هاي اخير در سراسر جهان کاهشي باورنکردني داشته است.
به گزارش مهر ، طي ماه هاي اخير ميزان هرزنامه هايي که در سرتاسر جهان به کاربران اينترنتي ارسال شده به اندازه اي باورنکردني کاهش يافته است.

ميزان اين نامه هاي الکترونيکي از ماه آگوست با کاهشي ثابت مواجه شده اما کاهش ارسال اين نامه ها در دوره کريسمس بسيار چشمگير بوده است.

يک شرکت امنيتي اينترنتي اعلام کرده در ماه آگوست به صورت روزانه 200 ميليارد هرزنامه در سرتاسر جهان ارسال شده است اما اين تعداد در ماه دسامبر به 50 ميليارد کاهش پيدا کرده است.

با وجود اينکه هنوز براي اين کاهش ناگهاني دليلي قابل قبول مطرح نشده است ، متخصصان امنيت اينترنتي هشدار داده اند اين پديده نمي تواند هميشگي باشد.

به گفته «پل وود» يکي از تحليلگرهاي ارشد شرکت امنيتي سايمنتک، در روزهاي سال جديد ميلادي سه مرکز بزرگ توليد کننده هرزنامه در جهان فعاليت هاي خود را به شدت کاهش دادند اما هنوز دليل کاهش فعاليت هاي اين شرکت ها مشخص نشده است.

بيشترين هرزنامه هايي که در جهان توسط رايانه هاي آلوده به کاربران مختلف ارسال مي شوند «باتنت» نام دارند.

يکي از اين باتنت ها که به «روستاک» شهرت دارد عامل اصلي 47 تا 48 درصد از کل هرزنامه هايي بوده که در جهان ارسال شده است.

در حاليکه اين هرزنامه در ماه دسامبر تنها 0.5 درصد از کل هرزنامه هاي جهان را تشکيل داده است.در همين دوره زماني دو نسخه مشهور ديگر از فرستندگان هرزنامه ها فعاليت خود را متوقف کردند.

به گفته «وود» پيش از اين نيز در ميزان ارسال هرزنامه ها چين کاهشي به وجود آمده بود اما دليل اين کاهش ها به وجود آمدن اختلال در باتنت ها بوده است ، در حالي که به نظر مي رسد باتنت روستاک کاملا بي عيب و سالم باشد و هرزنامه نويسان تنها به دليلي ناشناخته تصميم گرفته اند براي مدتي نامشخص فعاليت خود را کاهش دهند.

يکي از دلايل قابل قبول براي توضيح چنين پديده اي اين است که هرزنامه نويسان در حال شکل دادن به حرکتي جديد بري آغاز موجي جديد از حملات هرزنامه اي هستند.


نوشته شده در   شنبه 18 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode