ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 18 دي 1389     |     کد : 13767

بزرگ‌ترين رويداد سال در حوزه فناوري‌هاي ديجيتال

برگزاري نمايشگاه محصولات الكترونيكي مصرفي همواره با شگفتي‌هاي بسياري همراه است.

 
جام جم آنلاين: برگزاري نمايشگاه محصولات الكترونيكي مصرفي همواره با شگفتي‌هاي بسياري همراه است. بزرگ‌ترين نمايشگاه بين‌المللي محصولات الكترونيكي كه از پنجشنبه ششم ژانويه فعاليت خود را آغاز كرده بود فردا و در آخرين روز برگزاري اين نمايشگاه با اعلام اسامي برندگان بخش‌هاي مختلف به كار خود پايان خواهد داد.
نمايشگاه بين‌المللي محصولات الكترونيكي CES يا (Consumer Electronics Show) يكي از بزرگ‌ترين و مهم‌ترين رويدادها در حوزه فناوري‌هاي الكترونيكي و ديجيتالي است كه همه ساله در روزهاي اول ژانويه در لاس‌وگاس برگزار مي‌شود. در اين نمايشگاه كه چهل و پنجمين نمايشگاه CES ‌ از زمان برگزاري نخستين CES تا به امروز است بيش از 2500 شركت از شركت‌هاي برتر و مطرح در توليد تجهيزات الكترونيكي مصرفي با معرفي آخرين دستاوردهاي خود در اين حوزه، چشم‌انداز آينده فناوري را به تصوير كشيده‌اند. از آنجايي كه اين نمايشگاه از اهميت بسيار زيادي در حوزه تجارت محصولات الكترونيكي برخوردار است همه ساله بر شمار شركت‌هاي خارجي شركت‌كننده به اين نمايشگاه افزوده مي‌شود. چنانچه در نمايشگاه امسال نيز در مقايسه با سال گذشته تعداد شركت‌هاي خارجي كه محصولات خود را به نمايش گذاشته‌اند 25 درصد افزايش يافته است. همه ساله پيش از برگزاري نمايشگاه اخبار جديدي درباره محصولاتي كه قرار است در اين نمايشگاه به نمايش گذاشته شوند منتشر خواهد شد كه موجب ايجاد فضايي رقابتي در ميان شركت‌كنندگان خواهد شد. براساس گزارش‌هاي اعلام شده در نمايشگاه امسال، مايكروسافت از تبلت‌هاي جديد خود رونمايي خواهد كرد. از آنجايي كه اپل همواره در بازار تبلت‌ها در مقايسه با ديگر رقباي خود پيشتاز بوده است شركت‌هاي بزرگي مانند مايكروسافت، سامسونگ، HP و دل، سرسختانه در تلاش بوده‌اند تا هر طور شده بتوانند با طرح ايده‌هاي جديد، امپراطوري اين عرصه را ازآن خود سازند. اگرچه سال 2010 با فناوري‌هاي جديد در طراحي و ساخت گوشي‌هاي هوشمند همراه بود، اما پيش‌بيني مي‌شود كه CES، 2011 با هدف معرفي فناوري‌ها و دستاوردهاي جديد در زمينه طراحي و ساخت تبلت‌ها همراه باشد. تنوع محصولات عرضه شده در اين نمايشگاه به حدي بوده است كه بيش از 4500 خبرنگار از 60 كشور دنيا براي پوشش‌دهي اخبار اين نمايشگاه در لاس‌وگاس حضور داشته‌اند.

CES گذشته چگونه برگزار شد؟

بي‌شك در CES گذشته، گوشي‌‌هاي تلفن همراه فوق‌باريك و هوشمند و همچنين تبلت‌ها و نت‌‌بوك‌ها از مهم‌ترين محصولات الكترونيكي عرضه شده بودند كه مورد توجه بسياري از علاقه‌مندان و مخاطبان قرار گرفتند. تلفن‌هاي گوگل و همچنين تبلت‌هايي مبتني بر پلتفورم آندرويد گوگل از جمله فناوري‌هايي بودند كه سال گذشته بسياري از علاقه‌مندان به محصولات الكترونيكي مصرفي بي‌صبرانه در انتظار رونمايي از آنها بودند. با توجه به اين كه از سال گذشته بسياري از توليدكنندگان كامپيوترهاي همراه به بازار پررونق كامپيوترهاي همراه سبك و بسيار كوچك روي آورده بودند، رونمايي از نت‌بوك‌ها نيز يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي نمايشگاه CES گذشته بود. يكي از آخرين فناوري‌هاي ارتباطي كه سال گذشته در اين نمايشگاه معرفي شد نسل چهارم ارتباطات اينترنتي يا فناوري اينترنت پرسرعت بي‌سيم بود كه سر و صداي زيادي را بين علاقه‌مندان به اين حوزه به راه انداخت.

سامسونگ در CES امسال

شركت سامسونگ كه يكي از بزرگ‌ترين توليدكننده تجهيزات الكترونيكي است با نسل جديدي از نمايشگرهاي LED كه از آنها تحت عنوان AMOLED نام برده شده حضور يافته است. يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين نمايشگرهاي انعطاف‌پذير، فوق باريك و بسيار شفاف كه از وضوح تصوير بسيار خوبي برخوردار است، اين كه مي‌توانيد همزمان با تماشاي برنامه تلويزيوني مورد علاقه خود از اين نمايشگر براي جستجو در صفحات وب نيز استفاده كنيد. نمايشگرهاي انعطاف‌پذير AMOLED كه به طور اختصاصي براي ابزارهاي الكترونيكي نظير گوشي‌هاي تلفن همراه طراحي و ساخته شده‌اند نمايشگرهاي انعطاف‌پذيري به قطر 2 ميلي‌متر هستند كه از نوعي ماده پلاستيكي ساخته شده و از مقاومت خوبي در برابر گرما و حرارت برخوردارند. با استفاده از نسل جديد نمايشگرهايي كه سامسونگ در اين نمايشگاه آنها را به نمايش گذاشته است تماشاي تصاوير تلويزيوني روي شيشه اتومبيل شما نيز امكانپذير خواهد بود. همچنين سامسونگ در اين نمايشگاه باريك‌ترين پخش‌كننده سه‌بعدي بلوري (Bluray) را نيز به نمايش گذاشته است.

نت‌بوك‌هاي دوستدار محيط زيست MSI

MSI از جمله شركت‌هايي است كه اين روزها سروصداي زيادي را در زمينه طراحي و ساخت كامپيوترهاي همراه و نت‌بوك‌ها به راه انداخته تبلت‌ها و نت‌بوك‌هاي جديدي را در نمايشگاه‌ امسال به نمايش گذاشته است. اين شركت همچنين از نسل جديدي از نت‌بوك‌هاي MSI كه مجهز به پردازنده‌هاي قدرتمند AMD هستند نيز رونمايي كرده است.

نمايشگاه بين‌المللي محصولات الكترونيكي يا CES يكي از بزرگ‌ترين و مهم‌ترين رويدادها در حوزه فناوري‌هاي الكترونيكي و ديجيتالي است كه همه ساله در روزهاي اول ژانويه در لاس‌وگاس برگزار مي‌شود
نت‌بوك‌هاي سري F از ديگر محصولات جديد MSI در ‍CES امسال هستند كه در ساخت پوشش اين نت‌بوك‌ها به جاي استفاده از موادشيميايي كه معمولا در ساخت سيستم‌هاي الكترونيكي از آنها استفاده مي‌شود از پوست جانوران استفاده شده است. مهم‌ترين ويژگي اين نت‌بوك‌ها اين است كه بسيار مقاوم و ضدخش هستند و مهم‌تر از همه اين‌كه مي‌توان آنها را از جمله محصولات دوستدار محيط زيست در اين عرصه به شمار آورد.

دوربين عكاسي جديد Olympus

Olympus نيز در نمايشگاه سال جاري طبق روال سال‌هاي گذشته از نسل جديدي از دوربين‌هاي عكاسي ديجيتالي ساخت اين شركت رونمايي كرده است كه امكانات و قابليت‌هاي متنوعي را در مقايسه با مدل‌هاي قبلي در اختيار كاربران قرار خواهد داد. نمايشگر دوربين جديد اليمپوس از انواع نمايشگرهاي LCD به ابعاد 8 سانتي‌متر است كه تصوير را با وضوح بسيار بالايي به نمايش مي‌گذارد. يكي از ويژگي‌هاي مهم اين دوربين اين است كه مجهز به يك دستگاه بلوتوث خارجي بوده و به اين ترتيب ايجاد ارتباط بين دوربين و گوشي‌هاي تلفن همراه هوشمند را امكان‌پذير مي‌سازد. با توجه به امكانات متنوع اين دوربين پيش‌بيني مي‌شود كه نسل جديد دوربين‌هاي اليمپوس نيز بتواند يكي از برترين‌هاي نمايشگاه امسال در اين زمينه باشد.

ديوارهاي چندلمسي در غرفه توييتر

توييتر در نمايشگاه امسال بزرگ‌ترين غرفه نمايشگاه را به خود اختصاص داده است. توييتر با همكاري شركت فنلاندي Multitouch نمايشگرهايي به ابعاد 60 در 90 سانتي‌متر روي ديوارهاي اين غرفه نصب كرده است كه تماشاي تصاوير ويدئويي و عكس را براي كاربران امكان‌پذير خواهد ساخت. همه اين نمايشگرهاي LCD ، 46 اينچي كه روي ديوارهاي غرفه توييتر نصب شده‌اند ويژگي‌هايي نظير چندلمسي بودن و چندكاربري بودن را تحت پوشش قرار خواهند داد. اين نمايشگرها كه وزن هر كدام از آنها در حدود 37 كيلوگرم است در 2 جهت عمودي يا افقي روي ديوار قابل نصب هستند و سيستم‌هاي تصويري آنها قابليت پشتيباني از بيش از 100 فريم تصوير در هر ثانيه را دارند ، بنابراين لمس‌هاي نامحدود كاربران هيچ‌گونه اختلالي را در عملكرد اين سيستم‌ها ايجاد نخواهد كرد.

رونمايي از نسخه جديد سيستم‌عامل ويندوز

شركت مايكروسافت كه همواره يكي از شركت‌كنندگان اصلي CES بوده در نمايشگاه امسال از نسخه جديدي از سيستم‌عامل ويندوز كه ويژه كامپيوترهاي لوحي است رونمايي كرده است. اين نسخه جديد ويندوز از قابليت سازگاري با پردازنده‌هاي ساخت شركت Arm كه مخصوص كامپيوترهاي لوحي است برخوردار است. همچنين مايكروسافت از امضاي قرار داد جديدي با اين شركت و به منظور توليد نسل جديدي از نرم‌افزارهاي سازگار با پردازندهاي Arm خبر داده است. شركت اپل نيز در رقابت با مايكروسافت پردازنده‌هاي مشابهي را براي محصولات خود طراحي كرده است كه با تنها نرم‌افزارهاي اختصاصي اپل سازگاري دارد.

نمايشگرهاي سه‌بعدي در غرفه‌ LG

در نمايشگاه CES امسال شركت ال جي بزرگ‌ترين و كوچك‌ترين نمايشگرهاي سه‌بعدي را در غرفه اختصاصي اين شركت به معرض نمايش گذاشته است. تلويزيون 72 اينچي ساخت LG بزرگ‌ترين نمايشگر سه‌بعدي تلويزيوني است كه تاكنون ساخته شده است. علاوه بر اين LG در اين غرفه تلويزيون ديجتيالي قابل حملي را نيز به نمايش گذاشته است كه ويژگي منحصر به فرد آن قابليت دريافت تصاوير سه‌بعدي است. اگرچه مشاهده تصاوير سه‌بعدي در بزرگ‌ترين نمايشگر تلويزيوني كه ساخت LG است مستلزم استفاده از عينك‌هاي مخصوص تماشاي سه‌بعدي است،‌اما براي مشاهده تصاوير سه‌بعدي در تلويزيون قابل حمل اين شركت نيازي به استفاده از عينك نخواهد بود.

فرانك فراهاني/جام جم

منابع:Wikipedia /Ces web.org


نوشته شده در   شنبه 18 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode