ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 18 دي 1389     |     کد : 13758

سركنسول جمهوري آذربايجان: بريز نمونه بارز شهر‌ توسعه‌يافته است‌

سركنسول جمهوري آذربايجان در تبريز گفت:‌ تبريز نمونه بارز شهري‌هاي توسعه‌يافته منطقه است و هر ساله در زمينه‌هاي مختلف پيشترفت‌هاي كم‌نظيري داشته است.

 سركنسول جمهوري آذربايجان در تبريز گفت:‌ تبريز نمونه بارز شهري‌هاي توسعه‌يافته منطقه است و هر ساله در زمينه‌هاي مختلف پيشترفت‌هاي كم‌نظيري داشته است.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي شهرداري تبريز، علي علي‌زاده در ديدار با عليرضا نوين شهردار تبريز طي سخناني با ابراز خرسندي از ديدار با شهردار تبريز، اين شهر را نمونه بارز شهرهاي در حال توسعه منطقه اعلام و اظهار داشت: هربار كه به تبريز مي‌آيم نشانه‌هاي جديدي از رشد و تحول عمراني و خدماتي را مشاهده مي‌كنم و تبريز امروز به شهري آباد ، تميز و توسعه يافته تبديل شده است.
سركنسول جمهوري آذربايجان در تبريز در ادامه بر لزوم همكاري‌هاي بيشتر تبريز و باكو در حوزه مديريت شهري تأكيد و گفت: اين همكاري‌ها مي‌تواند زمينه‌ساز توسعه پايدار شهرها و نيز تبادل تجربيات گرانسنگ مديران و مسئولان دو طرف باشد.
وي افزود: توسعه حمل و نقل درون‌شهري با ايجاد خطوط ويژه اتوبوس، احداث تله‌كابين، توسعه فضاي سبز شهري، احداث مترو و ده‌ها طرح و برنامه عمراني ديگر كه در شهر تبريز در حال اجرا يا بهره‌برداري است، اين شهر را به شهري در حال جهش تبديل كرده است.
سركنسول جمهوري آذربايجان در ادامه از شهردار تبريز و مديران شهري اين شهر دعوت كرد تا با سفر به باكو و جمهوري آذربايجان نسبت به توسعه روابط و همكاري‌هاي دوجانبه اقدام كنند.
علي‌زاده در پايان از تلاش خود و كنسولگري جمهوري آذربايجان براي امضاي نهايي قرارداد خواهرخواندگي تبريز با باكو خبرداد.
كشورهاي همسايه جمهوري آذربايجان عبارت‌اند از: ايران در جنوب، ارمنستان و تركيه در غرب، گرجستان در شمال غربي، و روسيه در شمال و همچنين اين كشور داراي مرز آبي با كشورهاي تركمنستان و قزاقستان در كنارهٔ درياي خزر كه در منطقه جغرافيايي قفقاز و در گذرگاه اروپا و آسياي جنوب غربي واقع شده است.


نوشته شده در   شنبه 18 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode