ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 16 دي 1389     |     کد : 13696

دنيا را اساتيد علوم انساني متحول كرده‌اند

رئيس دانشگاه تبريز گفت: دنيا را اساتيد علوم انساني متحول كرده‌اند و از اين رو بايد اساتيد اين حوزه را براي پيشرفت و توسعه با توجه به فرهنگ حاكم بر كشور به كار گرفت.

 رئيس دانشگاه تبريز گفت: دنيا را اساتيد علوم انساني متحول كرده‌اند و از اين رو بايد اساتيد اين حوزه را براي پيشرفت و توسعه با توجه به فرهنگ حاكم بر كشور به كار گرفت.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي دانشگاه تبريز، اعضاي هيئت علمي دانشكده ادبيات فارسي و زبان‌هاي خارجي دانشگاه تبريز در نشستي با حضور رئيس اين دانشگاه، راهكارهاي پيشرفت و توسعه همه جانبه و موانع تعالي اين دانشكده را بررسي كردند.
سيد محمدتقي علوي رئيس دانشگاه تبريز در اين نشست با بيان اينكه بايد براي تمام فعاليت و كارهاي خود برنامه‌ريزي و افق روشني داشته باشيم، اظهار داشت: در صورت برنامه‌ريزي درست و تصميم سازنده در لحظات مهم مي‌توان در توسعه و پيشرفت گام برداشت.
رئيس دانشگاه تبريز با اشاره به دستاوردهاي علمي، پژوهشي و آموزشي اين دانشگاه در سال‌هاي اخير تصريح كرد: در حال حاضر اين دانشگاه به كمك خداوند متعال، اساتيد، كاركنان و دانشجويان اين دانشگاه در مسير درست پيشرفت و توسعه همه جانبه قرار گرفته است كه بايد به آن افتخار كنيم.
وي در ادامه با بيان اينكه با وحدت و همدلي مي‌توان به توسعه همه جانبه رسيد، يادآور شد: همه اين بسترها در اين دانشگاه فراهم شده كه با همت و تلاش مضاعف مي‌توان به توسعه همه جانبه رسيد.
رئيس دانشگاه تبريز همچنين با بيان اينكه هم اكنون دانشمندان، اساتيد و جوانان كشورمان با وجود موانع و محدوديت‌هاي زيادي كه دشمنان انقلاب اسلامي در برابر ملت ايران به وجود آورده‌اند، هر روز به موفقيت‌هاي چشمگيري دست مي‌يابند، اظهار داشت: با وجود تعيين خط قرمز براي توليد علم و فناوري از سوي دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوري اسلامي، اساتيد و دانشمندان كشورمان نشان دادند كه ما مي‌توانيم روي پاي خود بايستيم و هيچ وقت وابسته آنان نباشيم.
علوي در ادامه با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري درباره توليد علم در حوزه علوم انساني يادآورشد: همه اساتيد دانشگاه‌ها بايد با توجه به مسيري كه مقام معظم رهبري ترسيم كرده‌اند، حركت كرده و در اين مسير گام‌هاي موثري براي توسعه علوم با توجه به فرهنگ حاكم بر كشورمان بردارند.
وي با بيان اينكه دنيا را اساتيد علوم انساني متحول كرده‌اند، خاطرنشان كرد: با توجه به اهميت اين علوم براي جوامع بشري هر كشور و ملتي بايد اساتيد اين حوزه را براي پيشرفت و توسعه با توجه به فرهنگ حاكم بر كشور به كار گيرند.
معاون اداري و مالي دانشگاه تبريز نيز در اين نشست اصلاح بعضي از قوانين و مقررات را با توجه به سياست‌هاي توسعه همه‌ جانبه اين دانشگاه ضروري دانست و گفت: ضروري است برخي از قوانين دانشگاه تبريز در راستاي سياست‌هاي كلي براي پيشرفت و توسعه همه جانبه اين دانشگاه تغيير يابد.
محمدتقي اعلمي در ادامه از تمام اساتيد و مديران خواست با برنامه‌ريزي و ارائه پيشنهادات سازنده براي ارتقاي اين دانشگاه در عرصه‌هاي مختلف تلاش كنند.
رئيس دانشكده ادبيات فارسي و زبان‌هاي خارجي دانشگاه تبريز نيز در اين مراسم كمبود فضاي آموزشي و بودجه را از جمله مشكلات اين دانشكده برشمرد و گفت: با رفع برخي مشكلات موجود در اين دانشكده مي‌توان گام‌هاي موثري براي توسعه اين دانشكده برداشت.
فرهمن فرخي در ادامه با بيان اينكه دانشگاه تبريز در ابتدا با تاسيس دو رشته طب و ادبيات ايجاد شده است، يادآور شد: با وجود ظرفيت‌هاي مختلفي كه در اين دانشكده وجود دارد بايد تلاش شود تا اين دانشگاه به جايگاه اصلي خود برسد.
وي گفت: همه اساتيد و مديران اين دانشكده در حد توان براي پيشرفت دانشگاه در عرصه‌هاي مختلف تلاش مي‌كنند.
در اين نشست جمعي از اساتيد اين دانشكده به ارائه نقطه‌نظرات و ديدگاه‌هاي خود در حوزه‌هاي مختلف پرداختند.


نوشته شده در   پنجشنبه 16 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode