ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 16 دي 1389     |     کد : 13694

انتقال آب درياچه خزر نهايي‌ترين راه‌ حل مشكل درياچه اروميه

فرماندار شهرستان شبستر گفت: انتقال آب درياچه خزر نهايي‌ترين راه‌حل نجات درياچه اروميه است.

فرماندار شهرستان شبستر گفت: انتقال آب درياچه خزر نهايي‌ترين راه‌حل نجات درياچه اروميه است.

به گزارش خبرگزاري فارس از شبستر به نقل از روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان آذربايجان شرقي، جمشيد عقل‌مند در جلسه كارگروه آب، كشاورزي و منابع طبيعي شهرستان شبستر بر انتقال آب درياچه خزر به عنوان نهايي‌ترين راه‌حل درياچه اروميه تاكيد كرد.
فرماندار شهرستان شبستر در اين جلسه ضمن تاكيد بر اهميت حفظ درياچه اروميه گفت: آحاد مردم و مسئولان شهرستاني، استاني و استان‌هاي همجوار همچنين مسئولان كشوري بايد براي نجات از بحران درياچه اروميه بسيج شوند.
عقل‌مند، برگزاري همايش‌هاي شهرستاني، استاني، منطقه‌اي و كشوري را ضروري دانست و افزود: استفاده از شيوه‌هاي گوناگون در اطلاع‌رساني به مردم منطقه، مسئولان كشوري، ملت ايران و حتي علاقمندان به محيط زيست در سراسر دنيا مي‌تواند همگان را با خطرهاي اين بحران آشنا سازد.
وي تصريح كرد: از اين رو از همه محققان و اعضاي انجمن نجات مي‌خواهيم كه با ارائه راه‌حل‌هاي مستدل، مستند و برنامه‌هاي كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت با همكاري مسئولان شهرستان اين بحران را به مقامات كشوري منعكس كتند تا در رفع آن تلاش شود.
علي جوانشير رئيس انجمن نجات درياچه اروميه نيز در اين جلسه ضمن بيان خطرات خشك شدن درياچه و عوارض آن براي محيط زيست شهرستان و خسارات اقتصادي ناشي از آن گفت: تنها راه حل نجات درياچه اروميه تامين آب از درياي خزر است.
وي با اشاره به اينكه در مسير انتقال اين آب امكان پرورش ماهي و توليد برق نيز ميسر مي‌شود، افزود: انتقال آب از درياي خزر طبق تحقيقات صورت پذيرفته عملي و ميسر است.
رئيس انجمن نجات درياچه اروميه تصريح كرد: اميدواريم اين كار با مساعدت دولت محترم و همراهي مجلس شوراي اسلامي به سرانجام برسد.


نوشته شده در   پنجشنبه 16 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode