ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 15 دي 1389     |     کد : 13650

هويت تاريخي جاده ابريشم احيا مي‌شود

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي از برنامه‌ريزي براي احياي هويت‌بخشي از جاده تاريخي ابريشم كه از اين استان عبور كرده است، خبر داد.

 رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي از برنامه‌ريزي براي احياي هويت‌بخشي از جاده تاريخي ابريشم كه از اين استان عبور كرده است، خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، تراب محمدي در جلسه علني شوراي اسلامي شهر تبريز ضمن اشاره به اين موضوع گفت: استان آذربايجان شرقي به عنوان يكي از پايگاه‌هاي مهم فرهنگي و تاريخي كشور و به عنوان بخشي از جاده تاريخي ابريشم وظيفه‌اي سنگين در حفظ مواريث خود دارد و بازيابي هويت تاريخي جاده ابريشم بخشي از اين اقدامات را شامل مي‌شود.
وي گفت: طرح اتصال موزه عصر آهن، موزه قالي، موزه آذربايجان و مسجد كبود كه در مسير جاده ابريشم بوده‌اند به همديگر مطرح شده و به اين وسيله يك پرديس و سايت تاريخي شامل چند بنا و تفرجگاه خواهيم داشت كه با اضافه شدن مجموعه‌هايي مانند بازار كبود در صورتيكه به ارائه سوغات و صنايع دستي بپردازد، مي‌تواند موجب جذب گردشگران را فراهم سازد.
دبير كارگروه ميراث فرهنگي و گردشگري آذربايجان شرقي افزود: ساير بناهاي تاريخي شهر را كه بيشتر خانه افراد سرشناس بوده‌اند را به ترتيب اولويت مرمت مي‌كنيم، برخي بناها پس از تملك و مرمت به موزه و برخي طبق مذاكرات اخير با سرمايه‌گذاران به رستوران‌ها و هتل‌هاي زنجيره‌اي تبديل مي‌شوند كه بخش مهمي از زيرساخت‌هاي گردشگري را شامل مي‌شوند.
محمدي، تشكيل كارگروه مشترك ميان شهرداري كلانشهر تبريز، شوراي اسلامي شهر تبريز و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي را موجب افزايش همكاري‌هاي موثر در راستاي توسعه گردشگري و در نهايت توسعه پايدار استان دانست و از اقدامات صورت گرفته در اين باره تقدير كرد. 


نوشته شده در   چهارشنبه 15 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode