ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 14 دي 1389     |     کد : 13624

تخریب حرمین، طرح صدساله وهابیون

پنج سال قبل در چنین روزی حامیان وهابیون تحت لوای گروه القاعده در محرم الحرام سال 84 حرمین شریفین سامرا را با انفجار بمبی قوی تخریب کردند و دهها زائر حرمین بزرگوار امام هادی و امام عسکری(علیهم السلام) را به خاک و خون کشیدند.

پنج سال قبل در چنین روزی حامیان وهابیون تحت لوای گروه القاعده در محرم الحرام سال 84 حرمین شریفین سامرا را با انفجار بمبی قوی تخریب کردند و دهها زائر حرمین بزرگوار امام هادی و امام عسکری(علیهم السلام) را به خاک و خون کشیدند.

پیشینه این جسارت وهابیون به 86 سال قبل باز می گردد که یاران محمد ابن عبدالوهاب، تصمیم به تخریب قبور امامان بقیع گرفتند. «شیخ امراوی»، بزرگ شیعیان حجاز به خوبی این واقعه را به یاد دارد. وی که هم اینک بیش از صد سال سن دارد، عمر پربرکتش را صرف ترویج مکتب آل الله کرده است. شیخ می گوید: «وقتی وهابیون قصد تخریب بارگاه ائمه بقیع (علیهم السلام) گرفتند که در آن زمان دارای گنبد و بارگاه باشکوه بود، به شیعیان سه روز مهلت دادند تا خود دست به تخریب این مکان مقدس بزنند. شیخ با گریه می افزاید:

شیعیان مدینه گردهم آمدند و این سه روز و سه شب را به اقامه عزا پرداختند و از محضر باریتعالی یاری جستند.

شیخ امراوی که به خوبی این واقعه را به یاد دارد، می گوید: روز سوم یکی از روحانیان شیعه، امام حسن مجتبی(علیه السلام) را در خواب می بیند و آن حضرت به ایشان می فرمایند:«خودتان قبرستان را تخریب کنید تا آنها حرمت این مکان را نشکنند...»

آیت الله سبحانی هم در کتاب «آیین وهابیت» به خوبی واقعه تخریب بارگاه ملکوتی چهار امام معصوم مدینه النبی و قبرستان بقیع را شرح داده است.

به هر روی، این مکان شریف با هجوم وحشیانه وهابیون با خاک یکسان و به یکی از مهمترین اماکن زیارتی شیعیان جسارت شد. هشتاد سال پس از واقعه دردناک هشتم شوال، دست حکام سعودی، بار دیگر علیه دین خداعیان شد و این بار در حرمین شریفین سامرا سر برآورد. در این واقعه گنبد و بارگاه این دو امام بزرگوار، به کلی تخریب و دهها نفر از افراد بی گناه به شهادت رسیدند.

شیخ امراوی کیست؟

«شیخ محمدعلی امری» مشهور به «شیخ امراوی» بزرگ شیعیان عربستان، که بیش از یک صد سال از خدا عمر گرفته، تاکنون سی بار برای دفاع از حریم ولایت و امامت، محکوم به زندان سعودی شده است.

«شیخ امراوی» اما اینک از نفوذ عجیبی در سرزمین حجاز برخوردار است. حسینیه باب العوالی در ضلع جنوب شرقی مدینه النبی(ص) بیست هزار شیعه سرزمین یثرب را گردهم آورده است. این منطقه که از املاک حضرت خدیجه (ع) بوده، چهل سال قبل توسط آیت الله العظمی خویی خریداری وبرای ترویج مکتب جعفری به این عالم بزرگ حجازی هدیه شد. این املاک و نخلستان باب الوالی امروزه به اشتباه باغ فدک خوانده می شود. 


نوشته شده در   سه شنبه 14 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode