ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 13 دي 1389     |     کد : 13556

سمينار علمي ايمني در برابر زلزله در تبريز برگزار شد

با هدف ارتقاي سطح علمي دانشجويان سمينار علمي ايمني در برابر زلزله در تبريز برگزار شد.

 
با هدف ارتقاي سطح علمي دانشجويان سمينار علمي ايمني در برابر زلزله در تبريز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي بنياد مسكن انقلاب اسلامي آذربايجان شرقي، به منظور اهميت بحث ايمني در برابر زلزله سميناري با هدف ارتقاي سطح علمي دانشجويان و آگاهي بيشتر آنان از عواقب عدم رعايت آيين‌نامه‌ها و مقررات ملي در ساخت و سازها و لزوم توجه و جديت بيشتر در كنترل ساخت و سازها و به كارگيري اين آيين‌نامه‌ها در محل آموزشكده فني سما برگزار شد.
در اين سمينار كه با حضور جمع كثيري از دانشجويان آموزشكده برگزار شد، خليل پيراهنيان معاون امور بازسازي و مسكن روستايي بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان سخنراني و تجربياتي كه از زلزله‌هاي گذشته به ويژه زلزله بم به دست آمده بود به دانشجويان ارائه كرد.
وي در اين سمينار ضمن پرداختن به مباحث علمي زلزله، خرابي‌هاي به بار آمده پس از زلزله بم را در قالب تصاويري نمايش و علل اصلي آن كه عمدتا ناشي از عدم اجراي صحيح، عدم نظارت صحيح و به ويژه عدم رعايت حداقل‌هاي پيش‌بيني شده در آيين نامه‌ها و مقررات ملي بود تشريح كرد.
معاون امور بازسازي و مسكن روستايي بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان آذربايجان شرقي در ادامه توجه به اينكه همين دانشجويان در سال‌هاي آتي وظيفه نظارت و اجراي پروژه‌هاي عمراني را به عهده خواهند داشت را مورد تاكيد قرار داد و اظهار داشت: آشنايي آنها با اين مباحث و اطلاع از عواقبي كه ممكن است در اثر هرگونه سهل‌انگاري‌ها در مراحل مختلف پروژه‌هاي عمراني پيش آيد، مثمرثمرخواهد بود.
اضافه مي‌شود، با توجه به اينكه تبريز منطقه‌اي زلزله‌خيز بوده و گسل‌هاي فعال، پهنه جغرافيايي آن را در محاصره خود گرفته‌اند، لازم است در كنار گسترش آموزش‌هاي همگاني، با نگاهي علمي و آينده‌نگر به مسئله مقاوم‌سازي از خسارات جاني و مالي احتمالي در هنگام بروز حادثه در اين كلانشهر كاسته شده و امنيت خاطر بيشتري براي شهروندان فراهم آيد.
نگاهي به اطلاعات درج شده در كتاب زمين لرزه‌هاي تبريز اثر يحيي ذكاء نشان مي‌دهد كه شهر تبريز در طول تاريخ مكتوب خود 12 بار با خاك يكسان شده است.



نوشته شده در   دوشنبه 13 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode