ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 12 دي 1389     |     کد : 13497

تاثيرگذاري درياچه اروميه در كاهش نزولات جوي قابل توجه است

مديركل هواشناسي آذربايجان شرقي گفت: تغيير شرايط اقليمي در تبريز موجب كاهش بارندگي‌ها به صورت بي‌سابقه در 40 سال گذشته شده است.

 مديركل هواشناسي آذربايجان شرقي گفت: تغيير شرايط اقليمي در تبريز موجب كاهش بارندگي‌ها به صورت بي‌سابقه در 40 سال گذشته شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، هوشنگ حسنعلي‌زاده صبح امروز در جلسه كارگروه خشكسالي، سرمازدگي و مخاطرات كشاورزي آذربايجان شرقي از افزايش بارندگي در آذربايجان شرقي طي روزهاي آينده خبر داد.
وي با اشاره به تغيير شرايط اقليمي در جهان گفت: اين پديده در جهان در حال گسترش است و در كشور نيز تغيير شرايط اقليمي در شهرهاي بزرگ در حال رخ دادن است.
مديركل هواشناسي آذربايجان شرقي وارونگي هوا را از نتايج تغيير اقليم در شهرهاي بزرگي مانند تبريز دانست و اظهار داشت: بايد اين واقعيت‌ها را پذيرفت و برنامه‌ريزي‌ها در راستاي كاهش خسارات زيست محيطي صورت گيرد.
حسنعلي‌زاده افزود: در 141 نقطه استان اطلاعات جوي ثبت مي‌شود و اين نقاط در اكثر شهرها و بخش‌هاي استان و نقاط مهم از نظر جغرافيايي و سياسي مستقر هستند.
وي گفت: بررسي وضعيت بارندگي و دمايي استان در سه ماهه اول سال زراعي ـ آبي حاكي از كاهش 84 درصد بارندگي و افزايش 2.4 درصد دمايي است كه اين شرايط براي توليد محصولات كشاورزي يك آسيب جدي است.
مديركل هواشناسي آذربايجان شرقي با اشاره به ميانگين دمايي در 10 سال گذشته اظهار داشت: افزايش دما در تمام شهرهاي استان رخ داده است و در مرند بيشترين افزايش دما را شاهد بوديم.
حسنعلي‌زاده تاكيد كرد: افزايش قابل توجه دما در استان موجب شده تا بارندگي‌ها با كاهش جدي مواجه شود و در واقع افزايش ميانگين دما در استان با ميانگين افزايش دمايي در جهان نيز فاصله زيادي دارد.
وي با اشاره به كاهش بارندگي‌ها در تبريز گفت: در شهرستان تبريز شاهد كاهش 89 درصدي كاهش بارندگي بوديم كه يك نگراني جدي در مورد شرايط آب و هوايي را ايجاد مي‌كند.
مديركل هواشناسي آذربايجان شرقي با اشاره به پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته در زمينه بارندگي در استان اظهار داشت: در حال حاضر شاهد بارندگي در تمام شهرهاي استان هستيم كه بين دو تا سه ميلي‌متر بارندگي رخ داده است.
حسنعلي‌زاده با اشاره به ادامه بارندگي‌ها در تبريز و استان گفت: تاكنون بيشترين بارندگي‌ها در مراغه رخ داده است و پيش‌بيني مي‌شود تا آخرين ساعات امروز بارندگي‌ها به صورت متناوب ادامه يابد.
وي گفت: تاثيرگذاري درياچه اروميه در كاهش نزولات جوي قابل توجه است و دماي بالاي تبريز نيز موجب كاهش نزولات جوي و سوق يافتگي به سمت بارش به نسبت برف شده است.


نوشته شده در   يکشنبه 12 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode