ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 9 دي 1389     |     کد : 13411

قطبی: نباید روی این بازی تمرکز کنیم

تیم ملی ایران 82 روز پس از دیدار با برزیل، سه‌شنبه شب در یک بازی دوستانه مقابل قطر میزبان جام ملت‌ها قرار گرفت و نمایش چندان خوبی را ارائه نداد.

تیم ملی ایران 82 روز پس از دیدار با برزیل، سه‌شنبه شب در یک بازی دوستانه مقابل قطر میزبان جام ملت‌ها قرار گرفت و نمایش چندان خوبی را ارائه نداد.

البته این در حالی بود که ملی پوشان کشورمان حدود 3ماه در کنار هم بازی نکرده بودند و طبیعی بود مقابل قطر که در چند بازی دوستانه‌اش نتایج خوبی به دست آورده بود دچار مشکل شوند.با این حال دیدار کم حادثه ایران و قطر در پایان با تساوی بدون گل به پایان رسید تا افشین قطبی به مرور نقاط ضعف و قوت تیمش بپردازد.

ایران در نیمه اول بیشتر تحت‌تأثیر بازی قطر بود و سوریا بازیکن تکنیکی این تیم یک موقعیت تک به تک را با واکنش دیدنی مهدی رحمتی از دست داد.در این نیمه هافبک‌های ایران در بازیسازی، عملکرد خوبی نداشتند، در ضمن عمق خط دفاعی تیم ملی هم آسیب پذیر نشان داد. در نیمه دوم اما بازی سرعت بیشتری گرفت و با حضور خسرو حیدری و غلامرضا رضایی در جناح راست تحرک بیشتری در این منطقه به‌وجود آمد. مهم‌ترین حادثه این نیمه، شوت سنگین پژمان نوری بود که به تیر دروازه قطر برخورد کرد.

بلاتکلیفی در دفاع راست

موضوعی که در این بازی به چشم آمد بلاتکلیفی قطبی برای پست دفاع راست است. درحالی‌که همه از حضور خسرو حیدری در این پست مطمئن بودند قطبی با قرار دادن محمد نصرتی نشان داد که هنوز در انتخاب حیدری مصمم نیست.

حیدری در تیم‌های باشگاهی‌اش نشان داده که در پست پیستون یا هافبک راست عملکرد بهتری دارد و هنگامی که وظایف دفاعی به او واگذار می‌شود نمی‌تواند عملکرد درخشانی داشته باشد. همین خصوصیات است که باعث تردید قطبی برای استفاده از او در جناح راست شده است.

در مقابل، نصرتی هم برخلاف حیدری چندان نمی‌تواند در وظایف هجومی به کمک تیم بیاید و در اجرای وظایف دفاعی موفق‌تر است. این دو خصوصیت متضاد باعث شده تا قطبی نتواند بهجمع بندی مناسبی میان این دو گزینه برسد و امیدوار است در بازی‌های تدارکاتی برای استفاده از یکی از این دو بازیکن به نتیجه برسد.

قهرمانی آسیا را می‌خواهیم

قطبی پس از تساوی بدون گل مقابل قطر گفت: «نباید حواسمان را روی این بازی متمرکز کنیم. ژاپن هم در مرحله مقدماتی و دیدارهای تدارکاتی جام جهانی 2010 نتایج ضعیفی را کسب کرد اما برخلاف این نتایج ضعیف در جام جهانی موفق ظاهر شد. باید خیلی باهوش‌تر بازی کنیم و با چیز‌های جدیدی که از دیدارهای تدارکاتی می‌آموزیم برای بازی‌های رسمی پیشرفت کنیم.»
او ادامه داد:« روند آماده‌سازی خوبی را برای حضور در جام ملت‌ها طی می‌کنیم و تمرینات مطلوبی که در قطر برنامه‌ریزی کرده‌ایم، به‌خوبی پیش می‌رود.

با این روند برای روز 21 دی در آمادگی مطلوبی قرار خواهیم داشت تا مقابل عراق به بهترین شکل به میدان برویم. کشوری مانند ایران که تاریخچه‌ای غنی دارد هدفش قهرمانی در هر تورنمنتی است و در جام ملت‌های آسیا هم همین هدف را دنبال می‌کنیم. 35 سال برای قهرمانی در آسیا انتظار کشیدیم و امیدوارم در این دوره به آن برسیم.»

سرمربی تیم ملی گفت: «احساس می‌کنم کیفیت لازم را برای رسیدن به این هدف داریم و تاریخ، این موضوع را ثابت خواهد کرد. البته معتقدم در گروه سختی قرار گرفته‌ایم. عراق تیمی که مدافع عنوان قهرمانی است ، با توجه به قهرمانی در دوره قبل اعتماد به نفس بالا و بازیکنان باکیفیتی دارد که به آنها برای حضور موفق در این دوره کمک خواهد کرد. کره‌شمالی هم زندگی را برای هر تیمی سخت خواهد کرد از جمله ما.

آنها مقابل برزیل در جام جهانی این کار را کردند. بازیکنان کره‌شمالی در دفاع بسیار فشرده عمل می‌کنند و اگر بخواهیم با آنها بجنگیم می‌توانند در کار هجومی، بسیار خطرناک باشند. آنها در خط حمله قدرتمند هستند و در ضدحملات نیز وحشتناک عمل می‌کنند.» او در پایان گفت: «امارات هم بازیکنان جوان و باکیفیتی دارد و همین موضوع باعث شده از نظر روحی و روانی فشار کمتری را متحمل شوند. آنها خود را برای جام جهانی 2014 آماده می‌کنند که باعث شده فشار کمتری روی کادر فنی و بازیکنان این تیم وجود داشته باشد. امارات، اسب سیاه گروه چهارم است که می‌تواند مسابقات گروه ما را جذاب کند.» 


نوشته شده در   پنجشنبه 9 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode