ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 26 مهر 1387     |     کد : 1335

امام جمعه تبريز: مسئولان در اجراي قوانين شتاب‌زده عمل نكنند

 

آيت‌الله محسن مجتهد شبستري  در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز به اعتراض و واكنش بازاريان و اصناف برخي شهرها خصوصاً تبريز اشاره كرد و افزود: هر چند تعطيلي چند روزه بازار در برخي از شهرها نظير تبريز در اعتراض به قانون ماليات ارزش افزوده با وعده مسئولان مبني بر حل اين مشكل بر طرف شد، اما اين حركت نشان داد كه دولتمردان ما موقع تصويب و اجراي طرح‌هاي مصوب حتماً‌ بايد با كارشناسان و اصناف مشاوره كرد و جزييات طرح را روشن كنند.
وي اضافه كرد: متاسفانه جزييات اين طرح كه شامل حال همه اصناف و بازاريان نمي‌شد براي مردم و برخي مسئولان اجرايي روشنگري نشده بود و اين واكنش بازاريان درس عبرتي خواهد بود براي مسئولان كه در آينده با چشمان بازتري كار كرده و طرح‌هاي مصوب را به اجرا بگذارند، چرا كه ممكن است اين اعتراض‌ها بهانه‌اي به دست دشمن داده و عوامل پشت پرده و فرصت‌طلب به مشكلاتي از اين دست دامن بزنند.
خطيب جمعه تبريز خاطر نشان كرد: دشمنان قسم خورده انقلاب دنبال فرصت هستند پس هوشياري و بيداري مردم و مسئولان بيش از هر زمان ديگر بايد مورد توجه قرار گيرد.
نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان شرقي در ادامه با اشاره به ريشه بحران‌هاي ايجاد شده در آمريكا و برخي كشورهاي غربي گفت: رفتار غلط دولتمردان غرب خصوصاً آمريكا و دامن زدن به بحران‌هاي ايجاد شده نشان مي‌دهد كه سيستم ليبرال دموكراسي غرب در حال فروپاشي است.
وي تصريح كرد: تحولات اخير اقتصادي نشانگر پايان يافتن و اضمحلال قطعي آمريكا همانند نظام كومونيستي دارد.
آيت‌الله شبستري گفت: گسترش معضلات اجتماعي، سياسي و اقتصادي در آمريكا از جمله سقوط نظام سرمايه‌داري غرب است و ريشه تمام اين معضلات و بحران‌ها در ماهيت اين نظام است كه پول و سرمايه را ارزش دانسته و انسان را تك‌بعدي فرض مي‌كند در حالي كه انسان در كنار ماديات به معنويات و دين هم نياز دارد.
امام جمعه تبريز همچنين اظهار داشت: ما معتقديم تحولات اخير غرب دارد همان مسيري را طي مي‌كند كه سال‌ها قبل مكتب ماركسيسم طي كرد و اين نشانگر آن است كه در آينده‌اي نه چندان دور به فضل اللهي مكتب ليبرال دموكراسي غرب و آمريكا نيز به سرنوشت مكتب ماركسيسم و اتحاد جماهير شوروي دچار خواهد شد.
وي حركات و عملكرد بوش را در اين تحولات مالي اقتصادي و بحران‌هاي مالي در آمريكا و غرب بي‌تاثير ندانست و اظهار داشت: جنگ‌طلبي و توسعه‌طلبي دولتمردان آمريكا به بحران‌هاي اخير دامن مي‌زند.
امام جمعه تبريز در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در همايش ائمه جمعه سراسر كشور در تهران گفت: مقام عظماي ولايت حباب حاكميت پول در دنياي غرب را شكسته شده ارزيابي كردند و فرمودند، ايستادگي مردم بر آرمان‌هاي امام و انقلاب بايد حفظ شود و در شرايطي كه مكتب ماركسيسم فروپاشيده و طبل فروپاشي نظام دموكراسي غرب هم به گوش مي‌رسد، حركت اسلامي كه امروز در دنيا رو به گسترش است و انقلاب اسلامي ايران موتور محرك آن به شمار مي‌رود و بايد مورد توجه بيش از پيش قرار گيرد.
نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان شرقي همچنين اظهار داشت:رهبر انقلاب يكي از كارهاي مهم ائمه جمعه را گسترش اخلاق اسلامي در جامعه برشمردند و افزودند، بايد فرهنگ صرفه‌جويي و قناعت، فرهنگ مسئوليت‌پذيري، وجدان كاري، روحيه ايثار، روحيه سختكوشي، فرهنگ تعاون و همكاري، انضباط فردي و اجتماعي، احترام به قانون، الگوي خانواده ايراني اسلامي، سنت ازدواج ساده و آسان، ترويج ازدواج به هنگام، ترويج محافل ديني در خانواده‌ها و تربيت ديني فرزندان به عنوان نمونه‌هايي از فرهنگ غني اسلامي در ميان مردم گسترش يابد.
وي اضافه كرد:حضرت آيت‌الله خامنه‌اي ائمه جمعه را به ارتباط صميمي و مستمر با مردم به ويژه اقشار محروم و خانواده‌هاي ايثارگران توصيه و خاطرنشان كردند، حضور در مساجد و ارتباط با علما و همچنين اِشراف و نظارت بر نزديكان نيز بايد مورد توجه ائمه جمعه باشد.
آيت‌الله شبستري تصريح كرد: در همايش ائمه جمعه سراسر كشور بحث‌هاي خوبي انجام گرفت و مصوبه‌‌هاي كارگشايي به تصويب رسيد.
وي خاطر نشان كرد: براي نخستين بار جلسه مشترك هيئت دولت با ائمه جمعه كشور برگزار شد كه مسائلي نظير مصلاسازي در كشور در آن مطرح و مورد توجه دولتمردان قرار گرفت و قرار شد دولت زمين و امكانات در اختيار اين نهاد براي تحقق امر مذكور قرار دهد.
امام جمعه تبريز در ادامه خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته به سالگرد شهادت فرزند ارشد امام خميني (ره) حاج آقا مصطفي اشاره كرد و اظهار داشت: حاج آقا مصطفي در طول نهضت و حركت اسلامي و حتي قبل از آن در خدمت امام بودند تا روزي كه به دست اعمال رژيم پهلوي به شهادت رسيد و حيات و شهادتش اسباب خير و بركت براي اسلام و نظام اسلامي ايران شد.


نوشته شده در   جمعه 26 مهر 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode