ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 6 دي 1389     |     کد : 13299

جامعه مسلمانان و مسیحیان اسکاتلند مراسم نیایشی خیریه مشترک برگزار کردند

یک مسجد و یک کلیسا در اسکاتلند به مناسبت میلاد حضرت مسیح (ع) نزدیکی و مشترکات هر دو دین آسمانی را با گشایش درهای برای برگزاری مراسم نیایشی مشترک و توزیع غذا میان مردم محلی مورد تأکید قرار دادند.

یک مسجد و یک کلیسا در اسکاتلند به مناسبت میلاد حضرت مسیح (ع) نزدیکی و مشترکات هر دو دین آسمانی را با گشایش درهای برای برگزاری مراسم نیایشی مشترک و توزیع غذا میان مردم محلی مورد تأکید قرار دادند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اکلشیا، مسلمانان و مسیحیان شهر آبردین در شمال شرقی اسکاتلند به مناسبت میلاد مسیح مراسم نیایشی با محتوای مشترک برگزار کردند.

کلیسای اپیسکوپال سنت جان و مسجد کران استریت در شهر آبردین که در نزدیکی یکدیگر قرار دارند از مردم محلی دعوت کردند که در مراسم نیایشی این دو محل عبادت اسلام و مسیحیت و همچنین رویدادهای اجتماعی پس از آن شرکت کنند.

آیزاک پوبالان متصدی کلیسای سنت جان اظهار داشت: ماهیت هر دو دین اسلام و مسیحیت و اصل موضوع مهمان نوازی است. از این رو مسیحیان در مراسم عشای ربانی خود نمادی برای سهیم شدن غذا بایکدیگر درنظر گرفته اند. کلیسا باید محلی برای مهمان‌نوازی باشد.

محمد عبدالحسن امام جماعت مسجد کراون استریت مسئله مهمان‌نوازی به عنوان یک سنت دینی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: اگرچه مسلمانان کریسمس را جشن نمی‌گیرند اما به مسیح به عنوان یکی از پیامبران بزرگ خداوند و همچنین حضرت مریم (س) احترام می‌گذارند.

وی افزود: براساس جامعه امروز ما اعتقاد داریم که ضرورت همکاری و ارتقای درک ادیان مختلف حائز اهمیت است. درحال حاضر در تمام ادیان سوء تعابیر وجود دارد. از سوی دیگر مسئله افراط‌گرایی در میان ادیان مطرح می‌شود و ما مسلمانان حقیقی همواره به دنبال تشکیل گفتگوهای بین‌دینی هستیم. ما گفتگو می‌کنیم تا به درک درستی از ماهیت حقیقی دین برسیم.

این روحانی و فعال مسلمان اضافه کرد: گفتگوی بین دینی از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که افراد مختلفی با پیشینه‌های دینی مختلف را گردهم جمع می کند و ما تلاش می کنیم که آنها به درک واحدی از مشترکات ادیان برسند.

الکس سالموند نخست وزیر اسکاتلند طی پیامی به هر دوجامعه دینی از این اقدام استقبال کرد. وی در این پیام آورده است: این اقدام نمونه فوق العاده از روندهای مختلفی است که اسکاتلند در جریان است. این طرح به نوعی از تنوع ملت و ارزشهایی که مردم با یکدیگر در آن سهیم هستند. برای این ابتکار عمل موفقیت آرزو می کنم.

کلیسای سنت جان و این مسجد در اسکاتلند در ایام بین کریسمس و سال نوی میلادی مراسم خیریه ای برای جمع آوری کمک به ساخت بیمارستان 2500 تخت خوابی در جنوب هندوستان برگزار می‌کنند.

پوبالان اظهار داشت که سال گذشته ما حدود 2500 پوند در مراسم خیریه جمع کردیم که بخشی از آن صرف کمک به افرادی شد که استطاعت پرداخت هزینه‌های درمانی خود را نداشتند.


نوشته شده در   دوشنبه 6 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode