ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 2 دي 1389     |     کد : 13179

خوردن میوه های فصلی و مایعات بهترين راه براي پيشگيري از آنفولانزاست

خوردن ميوه هاي فصلي و نوشيدن آب و مايعات فراوان بهترين راه براي پيشگيري از آنفولانزا است.

 خوردن ميوه هاي فصلي و نوشيدن آب و مايعات فراوان بهترين راه براي پيشگيري از آنفولانزا است.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب دا دکتر غلام پور كارشناس مسئول بيماري هاي واگير دار مركز بهداشت خراسان رضوي با اشاره به شروع فصل سرما و شيوع بيماري هاي واگيردار به ويژه آنفولانزا و سرما خوردگي استفاده از ميوه هاي حاوي ويتامين c همچون پرتقال، ليمو شيرين و نارنگي، استفاده از آب ميوه هاي طبيعي و نوشيدن آب را از عوامل موثر در پيشگيري از اين بيماريها عنوان كرد.
وي با بيان اين كه گروه هاي سني بالاتر از 65 سال، زنان باردار، كودكان و دانش آموزان و افراد داراي بيماري هاي مزمن بيشتر در معرض ابتلا به بيماري هاي واگيردار فصلي قرار دارند به اين افراد توصيه كرد از حضور در مكانهاي پرتردد، شلوغ و سربسته خودداري و در صورت حضور از ماسك استفاده كنند.
كارشناس مسئول بيماريهاي واگير دار مركز بهداشت خراسان رضوي سردرد ، گلو درد ، سرفه و دردهاي عضلاني را از نشانه هاي بروز بيماري آنفولانزا در افراد برشمرد و افزود :‌افراد پس از يك دوره استراحت سه الي 4 روزه ، تغذيه مناسب و استفاده از مايعات فراوان بهبود مي يابند.
وي تنفس ذرات معلق در هوا و تماس با سطوح آلوده به ترشحات را از راههاي انتقال اين بيماري برشمرد و گفت :‌توصيه مي شود افراد در معرض ابتلا به اين بيماري در ابتداي فصل شيوع از واكسن انفولانزاي فصلي استفاده كنند.
دكتر غلام پور با بيان اينكه در زمان ابتلا به آنفولانزا استفاده از داروهاي تب بر و رعايت كردن نكات بهداشتي براي درمان كافي است افزود :افراد در صورت تشديد در بيماري و بروز گوش درد يا خروج ترشح از بيني ، درد شديد در صورت و يا پيشاني ، تب بالاي 38درجه ، سوزش گلو و سرفه مداوم و خس خس سينه به پزشك مراجعه كنند.


نوشته شده در   پنجشنبه 2 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode