ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 2 دي 1389     |     کد : 13167

کشف حيوان عجيب در آفريقا

يک جانور بسيار عجيب که بدنش پوشيده از موهاي بسيار بلندي بوده و «معماي سرنگتي» نام گرفته در تانزانيا و کنيا ديده شده است.

کشف حيوان عجيب در آفريقا
جام جم آنلاين: يک جانور بسيار عجيب که بدنش پوشيده از موهاي بسيار بلندي بوده و «معماي سرنگتي» نام گرفته در تانزانيا و کنيا ديده شده است.

به گزارش مهر، يک حيوان عجيب بسيار پشمالو در پارک ملي «ماساي مارا» در جنوب غربي کنيا ديده شده است. اين حيوان عجيب موهاي بلندي به رنگ قهوه اي تيره اي دارد که روي چشمهايش را به طور کامل پوشانده است. يک سبيل بزرگ پوشيده از مو و يک ريش بسيار بلند پوزه اين حيوان را کاملا پنهان کرده اند.

به نظر مي رسد که اين حيوان يک غزال تامسون اما از نوع بسيار عجيب آن باشد. در حقيقت موهاي اين حيوان بسيار بلندتر از موهاي يک غزال معمولي است.

يک عکاس ايتاليايي به نام «پائولو تورکيو» اولين تصاوير اين حيوان را در ماه آگوست گرفت. اين عکاس که براي ثبت تصاويري از طبيعت به کنيا سفر کرده بود با ديدن اين موجود عجيب در قاب تصوير خود بسيار شگفت زده شد.

اين عکاس در حالي که مشغول تنظيم کردن لنز دوربين خود بود حيواني با سر شبيه به سر يک سگ پشمالو و بدني شبيه به بدن غزال داشت را ديد سپس در ماه اکتبر چند توريست يک غزال مشابه را در پارک ملي «سرنگتي» در تانزانيا مشاهده کردند اما موفق نشدند از آن عکسبرداري کنند.

مدتي بعد، يک توريست ديگر به نام «رابرت برنتسن» موفق شد تصويري از اين حيوان را تهيه کند. از آن پس اين حيوان با عنوان «معماي سرنگتي» شناخته شد.

پس از انتشار اين تصاوير دانشمندان در تلاشند تا گونه اين حيوان را تعيين کنند.روابط عمومي پارک ملي «سرنگتي» در تانزانيا اعلام کرد که تيمي متشکل از جانورشناسان براي بررسي اين موجود به اين پارک دعوت شده اند.

روابط عمومي اين پارک ملي در اين خصوص اظهار داشت:«هنوز نمي دانيم که آيا اين حيوان عجيب يک گونه جديد است يا نوع غزال تامسون با جهشهاي ژنتيکي است. بسيار عجيب به نظر مي رسد که اين حيوان هم در تانزانيا و هم در کنيا ديده شده است. شايد در طول ماه هاي آگوست تا اکتبر مهاجرت کرده است يا شايد هم نمونه هاي ديگري در تانزانيا زندگي مي کنند».


نوشته شده در   پنجشنبه 2 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode