ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 1 دي 1389     |     کد : 13108

آذربايجان شرقي رتبه دوم تنوع داروهاي گياهي كشور را دارد

رئيس مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي آذربايجان شرقي گفت: آذربايجان شرقي رتبه دوم تنوع داروهاي گياهي كشور را پس از كردستان دارد.

رئيس مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي آذربايجان شرقي گفت: آذربايجان شرقي رتبه دوم تنوع داروهاي گياهي كشور را پس از كردستان دارد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، حسن منيري‌فر پيش از ظهر امروز در همايش دستاوردهاي علمي گياهان دارويي و محصولات فرعي ظرفيت آذربايجان شرقي را در راستاي توليد و فرآوري گياهان دارويي قابل توجه دانست.
رئيس مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي آذربايجان شرقي با اشاره به اهميت گياهان دارويي گفت: قدمت گياهان دارويي به قدمت بشريت بوده است و اشتياق به مصرف آن در جهان در حال افزايش است.
وي خاطرنشان كرد: عوارض جانبي مصرف داروهاي شيمياي موجب شده است تا گياهان دارويي بيش از هرزمان ديگري مورد اقبال عمومي در جهان واقع شود.
منيري‌فر گفت: در حال حاضر در كشور انگلستان بيش از 70 درصد مردم تمايل به مصرف گياهان دارويي دارند و همچنين در كشورهاي توسعه يافته بيش از 80 درصد مردم تمايل به مصرف اين داروها دارند.
رئيس مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي آذربايجان شرقي اظهار داشت: منبع اصلي بيش از 25 درصد داروهاي شيميايي از گياهان دارويي تامين مي‌شوند و بنابراين داروهاي گياهي در زمينه توليد داروهاي شيميايي نيز نقش مهمي دارند.
وي افزود: در آذربايجان شرقي تنوع داروي گياهي زيادي وجود دارد كه پس از كردستان رتبه دوم كشور را دارا بوده و اين تنوع زمينه فعاليت و سرمايه‌گذاري را موجب مي‌شود.
منيري‌فر يادآور شد: تجارت گياهان دارويي در حال افزايش است ولي با توجه به روش‌هاي نادرست برداشت گياهان دارويي در كشور اتلاف منابع طبيعي و نيز هزينه‌هاي زياد را شاهد هستيم.
رئيس مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي آذربايجان شرقي تاكيد كرد: توجه به روش‌هاي بهينه در تجارت گياهان دارويي و سرمايه‌گذاري در زمينه‌هاي كاشت، داشت و برداشت يك ضرورت مهم است.
وي يادآور شد: توجه به روش‌هاي نوين خواهد توانست در زمينه ارتقاي جايگاه و نقش گياهان دارويي در سلامت عمومي و درآمدزايي نقش موثرتري داشته باشد.


نوشته شده در   چهارشنبه 1 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode