ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 29 آذر 1389     |     کد : 13041

گرافيك 2بعدي با حداكثر قدرت

وقتي سخن از انيميشن 2بعدي به ميان مي‌آيد، بي‌شك قدرتمندترين نرم‌افزاري كه در ذهن‌ها تداعي مي‌شود نرم‌افزار قدرتمند Adobe Flash است. اما كار با اين نرم‌افزار از پيچيدگي خاص خودش برخوردار بوده و بدون كسب مهارت‌هاي اوليه معمولا نمي‌توان خـروجي‌هاي قابل ‌قبولي توسط اين نرم‌افزار ارائه كرد، در صورتي كه با داشتن مهارت كافي مي‌توانيم پروژه‌هاي بسيار جالبي در زمينه‌هاي طراحي سايت، انيميشن‌سازي، طراحي بازي، توليد محتواي الكترونيكي و... توليد كنيم.

وقتي سخن از انيميشن 2بعدي به ميان مي‌آيد، بي‌شك قدرتمندترين نرم‌افزاري كه در ذهن‌ها تداعي مي‌شود نرم‌افزار قدرتمند Adobe Flash است. اما كار با اين نرم‌افزار از پيچيدگي خاص خودش برخوردار بوده و بدون كسب مهارت‌هاي اوليه معمولا نمي‌توان خـروجي‌هاي قابل ‌قبولي توسط اين نرم‌افزار ارائه كرد، در صورتي كه با داشتن مهارت كافي مي‌توانيم پروژه‌هاي بسيار جالبي در زمينه‌هاي طراحي سايت، انيميشن‌سازي، طراحي بازي، توليد محتواي الكترونيكي و... توليد كنيم.

با همه قدرتمندي نرم‌افزار Flash، عيب بزرگي كه گريبانگير بيشتر نرم‌افزارهاي گرافيكي (عدم حمايت مستقيم از زبان فارسي) است، دغدغه اصلي استفاده از اين نرم‌افزار بوده و مشكل وقتي حاد مي‌شود كه بخواهيم از متن‌هاي طولاني در پروژه خود استفاده كنيم. اينجاست كه وجود نرم‌افزاري كه بتواند در عين سادگي محيط كار، بيشتر توانمندي‌هاي نرم‌افزار Flash را پوشش داده و از زبان فارسي هم حمايت كند، باعث خوشحالي خواهد بود و آن نرم‌افزاري است به نام SWiSH Max كه در عين سادگي و كم حجمي، كارهاي جالبي را مي‌توان به كمك آن انجام داد SWiSH Max .محصول شركت Swishzone.com Pty است. علاوه بر اين نرم‌افزار، نرم‌افزارهاي SWiSH Video براي تبديل فايل‌هاي ويدئويي به فايل فلش، SWiSH Jukebox براي تبديل فايل‌هاي صوتي به فايل فلش به همراه پلير و دكمه‌هاي كنترل پخش و SWiSH Studio كه هفته گذشته به صورت كامل درباره آن صحبت كرديم و البته در ويرايش جديد مجموعهSWiSH اين نرم‌افزار حذف شده، ويرايش‌هاي ديگر اين نرم‌افزارند. آخرين ويرايش، نرم‌افزار

4 SWiSH Max است.

به وسيله اين نرم‌افزار مي‌توانيم براحتي در چند كليك ساده نسبت به ايجاد انيميشن‌هاي دلخواه مخصوصا از نوع متني اقدام كنيم و اين وقتي جالب‌تر مي‌شود كه بدانيم بيش از 380 جلوه جذاب به صورت آماده در محيط اين نرم‌افزار وجود دارد كه با يك كليك ساده مي‌توانيم آنها را به متن يا شيء دلخواه خود اعمال كنيم. از ويژگي‌هاي منحصربه فرد نرم‌افزار SWiSH Max مي‌توان به موارد زير اشاره نمود:

1ـ ابزارهاي پيشرفته ايجاد فايل‌هاي فلش براي پروژه‌هاي گرافيكي يا طراحي وب

2ـ بيش از380 جلوه متنوع آماده اعمال روي پروژه

3ـ بيش از 300 شكل و كامپوننت آماده استفاده

4ـ امكان ورود تمامي‌فرمت‌هاي مشهور صوتي، تصويري، فيلم و...

5ـ امكان تهيه خروجي به صورت فايل فلش، فايل اجرايي (exe)، فيلم و تصوير متحرك و ثابت

6ـ محيط اسكريپت‌نويسي قدرتمند براي كاربران حرفه‌اي

7ـ ابزارهاي متنوع براي طراحي گرافيكي محيط پروژه و اعمال تغييرات

8ـ نمونه‌هاي پروژه‌هاي آماده با قابليت تغيير محتوا به صورت دلخواه

9ـ راهنماي بسيار كامل، به همراه نمونه كدهاي مورد نياز در اسكريپت‌نويسي

در ويرايش‌هاي اوليه اين نرم‌افزار بيشترين تاكيد بر اعمال جلوه‌هاي متني روي متون اضافه شده بود ولي بتدريج امكانات متنوع و كاملي به آن اضافه گرديد و سرانجام در آخرين ويرايش اين نرم‌افزار مي‌توانيم براحتي به ايجاد پروژه‌هاي چندرسانه‌اي، توليد انيميشن، توليد بازي‌هاي دوبعدي، طراحي سايت‌هاي حرفه‌اي، ايجاد منوهاي جذاب براي سايت، ايجاد دكمه‌هاي فلش و... بپردازيم.

پس از باز كردن نرم‌افزار، پنجره‌اي مبني بر انتخاب اندازه پروژه ظاهر مي‌شود كه مي‌توانيم با انتخاب يكي از سايزهاي استاندارد موجود به محيط نرم‌افزار وارد شويم. در اين قسمت مي‌توانيم از پروژه‌هاي آماده موجود بر حسب نياز انتخاب كرده و با ويرايش محتويات آن تغييرات دلخواه را روي آن اعمال كنيم. پروژه‌هاي آماده در 3 مجموعه بنر، گالري عكس يا سايت فلش قابل انتخاب است. در محيط اصلي برنامه، امكان انتخاب محيط كدنويسي (Script) يا محيط طراحي گرافيكي (Layout) امكان‌پذير خواهد بود. براي شروع كار هم نيازي به كار با محيط كدنويسي نخواهيم داشت. در حالت طراحي با استفاده از جعبه ابزار موجود در سمت راست محيط طراحي مي‌توانيم اشياي دلخواه را به محيط طراحي اضافه كرده يا با استفاده از منوي Insert، فايل صوتي، تصويري يا فيلم دلخواه خود را به محيط كاري خود وارد كنيم. براي انجام يك پروژه ساده، ابزار متن را از جعبه ابزار انتخاب و با كليك در حيطه طراحي، متن دلخواه خود را اضافه كنيد. براي مديريت زمان با استفاده از نوار TimeLine مي‌توانيد زمان نمايش هر جزء از محتواي اضافه شده به محيط برنامه را تنظيم نماييد. مثلا براي متن مورد نظر در نوار TimeLine راست كليك كرده و از گزينه Appear into position، جلوه دلخواهي را براي شروع نمايش متن انتخاب كنيد و در پايان با فشار دكمه‌هاي Ctrl+Enter يا كليك روي دكمه اجراي پروژه كه در نوار ابزار زير نوار منو قرار گرفته مي‌توانيد نتيجه اجراي جلوه انتخاب‌شده را مشاهده كنيد. با كليك روي انتهاي جلوه اعمال شده در TimeLine مي‌توانيد مدت زمان اعمال جلوه را تنظيم كرده و با 2 بار كليك روي آن هم مي‌توانيد تنظيمات كاملي روي نحوه اجراي افكت مورد نظر اعمال و در نهايت با انتخاب گزينه File » Export مي‌توانيد نسبت به ايجاد خروجي دلخواه اقدام كنيد.

نويد حاتمي


نوشته شده در   دوشنبه 29 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode