ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 29 آذر 1389     |     کد : 13006

بناهاي تاريخي آذربايجان شرقي ظرفيت جذب گردشگر را دارند

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي از ثمربخش بودن استفاده از بناهاي تاريخي براي جذب گردشگران خبر داد.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي از ثمربخش بودن استفاده از بناهاي تاريخي براي جذب گردشگران خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از گزارش روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، تراب محمدي در بازديد مشترك كه به همراه هيئت آلماني از بناهاي تاريخي شهر تبريز انجام گرفت، ضمن تاكيد بر اين مسئله، به نمونه‌هاي موفق استفاده از ابنيه تاريخي اشاره كرد.
وي با اشاره به حمام تاريخي نوبر تبريز كه پس از مرمت و احيا به عنوان غذاخوري سنتي مورد بهره‌برداري قرار گرفته است، افزود: استقبال چشمگيري از سوي گردشگران براي حضور در اين مجموعه صورت گرفته و اين اتفاق سبب استمرار روند تبديل بناهاي تاريخي به مجموعه‌هايي با كاربري‌هاي مورد نياز گردشگران و مردم شده است.
به گفته رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي ديدارهاي انجام گرفته از سوي هيئت آلماني با ابراز تمايل آنان براي استفاده از ابنيه قديمي براي تبديل كردن اين بناها به مراكز خدماتي مانند هتل و مهمان‌پذير و رستوران همراه بوده است.
محمدي افزود: اين هيئت علاوه بر بازديد از ابنيه درون شهر مانند حمام نوبر و خانه حيدرزاده به عنوان دو نمونه موفق و كامل در نشان دادن فرهنگ و تاريخ شهر، از كاروانسراي پيام شهرستان مرند نيز بازديد كردند.
به گفته وي، سرمايه‌گذاران آلماني علاقمندي خود را براي مشاركت درباره پروژه‌هاي مرتبط با توريسم درماني، ساخت هتل، سيتي سنتر، ايجاد مراكز گياه پزشكي، مراكز تفريحي، رفاهي، فروشگاه‌هاي صنايع دستي و موارد مشابه ابراز كردند و بررسي‌هاي بيشتر با حضور هيئت ارشدي در همين زمينه انجام گرفت.
دبير كار گروه ميراث فرهنگي و گردشگري آذربايجان شرقي اظهار داشت: اميدواريم اينگونه اقدامات و تعامل‌ها با ساير كشورهاي جهان بتواند زمينه معرفي شايسته استان و كشور عزيزمان در جهان فراهم آورد.
هيئت آلماني در مدت حضور خود در استان به همراه مسئولان سازمان‌هاي استان از ابنيه تاريخي مختلف و متنوع آذربايجان شرقي بازديد كردند.


نوشته شده در   دوشنبه 29 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode