ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 28 آذر 1389     |     کد : 12990

تبريز همچنان در حسرت قهرماني جام حذفي ايران

در بيست و چهارمين دوره جام حذفي پنج تيم شهرداري، تراكتورسازي، ماشين‌سازي، گسترش فولاد و آلومينيوم حكمتي از تبريز حضور داشتند كه به دلايل گوناگون حسرت قهرماني جام حذفي ايران را به دل گذاشتند.

 در بيست و چهارمين دوره جام حذفي پنج تيم شهرداري، تراكتورسازي، ماشين‌سازي، گسترش فولاد و آلومينيوم حكمتي از تبريز حضور داشتند كه به دلايل گوناگون حسرت قهرماني جام حذفي ايران را به دل گذاشتند.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، با گذشت چند روز از شكست ناباورانه تراكتورسازي در جام حذفي، هنوز تحليل اين بازي و دلايل شكست از سوي سرمربي تيم تراكتورسازي ارائه نشده است. شايد سال‌ها سپري شود و تراكتورسازي صاحب چنين قرعه مناسبي در جام حذفي نشود، افسوسي كه ديگر ثمري را براي تراكتورسازي نداشته اما زخم اين شكست مي‌تواند با پيروزي تراكتورسازي در بازي‌هاي ليگ برتر التيام يابد.
در بيست و چهارمين دوره جام حذفي پنج تيم از تبريز به نام‌هاي شهرداري، تراكتورسازي، ماشين‌سازي، گسترش فولاد و آلومينيوم حكمتي حضور داشتند كه گذري كوتاه به نتايج اين تيم‌هاي در جام حذفي داريم.

* آلومينيوم حكمتي تبريز
اين تيم دور اول جام حذفي با نتيجه سه بر صفر مقابل تيم پارس‌آباد مغان به پيروزي رسيده بود اما در دور دوم در تبريز در حالي كه با يك گل از پيام مشهد پيش بود اما در نهايت با دو گل لحظات پاياني بازي را واگذار كرده و از راهيابي به مرحله سوم بازماند.
جالب اينكه پيام مشهد بعد از پيروزي مقابل اين تيم تبريزي از ادامه اين رقابت‌ها انصراف داده و در مقابل شاهين بوشهر حضور نمي‌يابد.

* گسترش فولاد تبريز
فيناليست ناكام سال گذشته تنها دو دور در رقابت‌هاي جام حذفي حضور داشته و حتي به مرحله بازي با تيم‌هاي ليگ برتري هم نمي‌رسد.
اين تيم در بازي اول خود در تبريز موفق شد تيم فولاد يزد را با سه گل مغلوب كند اما در مرحله بعدي در مسجدسليمان با يك گل مغلوب نفت اين شهر شده تا وداع زود هنگامي با اين رقابت‌ها داشته باشد.

* ماشين‌سازي تبريز
ماشين‌سازي از لحاظ آماري با دو پيروزي بهترين تيم تبريزي در جام حذفي بود.
اين تيم در بازي اول خود در رشت با يك گل تيم داروسازي سبحان اين شهر را شكست داده و به مرحله دوم اين رقابت‌ها صعود مي‌كند.
ماشين‌سازي در اين مرحله به مصاف نساجي قائمشهر رفته و با خلق شگفتي، تيم نساجي را در قائمشهر حذف مي‌كند.
بازي دو تيم بعد از 120 دقيقه تساوي بدون گل را به همراه داشته تا در نهايت ماشين‌سازي در ضربات پنالتي ميزبان خود را حذف كند.
ماشين‌سازي در دور سوم ميزبان تيم سپاهان اصفهان بود كه در نهايت با نتيجه سه بر يك بازي را به حريف نامدار خود واگذار مي‌كند.
سپاهان در بازي مقابل ماشين‌سازي با تمام قواي خود در ميدان حضور يافته بود و قلعه‌نويي نمي‌خواست تيم سپاهان به سرنوشت تيم نساجي دچار شود.

* شهرداري تبريز
شهرداري تبريز از دور سوم اين رقابت‌ها وارد جدول مسابقات شده و در تبريز مقابل تيم راهبر آباده فارس به پيروزي آسان و پرگل شش بر صفر دست يافت. اين آخرين بازي تيم شهرداري با مربيگري ميثاقيان بود.
شهرداري در دور چهارم ميزبان تيم تراكتورسازي بوده و طي يك بازي پرگل با نتيجه پنج بر دو نتيجه را به همشهري خود واگذار كرده و از دور رقابت‌ها كنار مي‌رود.

* تراكتورسازي تبريز
تراكتورسازي تبريز همانند ساير تيم‌هاي ليگ برتر از دور سوم اين رقابت‌ها حضور يافته و در اين مرحله بايد به مصاف تيم فجر سپاسي شيراز مي‌رفت كه با انصراف تيم شيرازي، تراكتورسازي صعود آساني به مرحله چهارم اين رقابت‌ها داشت.
تراكتورسازي در دور چهارم و در يك بازي خوب موفق شد تيم شهرداري را با نتيجه پنج بر دو شكست داده و با اقتدار به مرحله يك چهارم نهايي صعود كند.
در ديدار دو تيم تبريزي، تراكتورسازي ميهمان بوده و همين سبب شد كه بازي اين تيم با ملوان در تبريز برگزار شد و با توجه به دو پيروزي آسان تراكتورسازي در تبريز مقابل ملوان در ليگ نهم و دهم، شانس شاگردان فراز كمالوند براي راهيابي به مرحله نيمه نهايي بيشتر به نظر مي‌رسيد اما دفاع منطقي ملوان و كشاندن بازي به ضربات پنالتي و همچنين درخشش دروازه‌بان و پنالتي‌زنان اين تيم حذف ناباورانه تراكتورسازي از جام حذفي را به دنبال داشت.
تراكتورسازي اگر از سد ملوان عبور مي‌كرد در مرحله ماقبل پاياني به احتمال فراوان با استقلال تهران مصاف داده و حتي در تهران نيز مي‌توانست با امتياز تماشاگران خود شانس صعود به ديدار فينال داشته باشد اما اين فرصت ايده‌آل براي تراكتورسازي به راحتي از دست رفت تا يك سال ديگر بر حسرت فوتبال تبريز در كسب قهرماني جام حذفي افزوده شود.

* سوابق فوتبال تبريز در جام حذفي
با نگاهي به پيشينه قهرمانان اين رقابت‌ها نامي از تبريز ديده نمي‌شود و تيم‌هايي از تهران، اصفهان، گيلان، خوزستان و فارس به عنوان قهرماني جام حذفي دست يافته‌اند.
البته سه بار فوتبال تبريز تا آستانه كسب جام حذفي پيش رفته‌ اما در آخرين گام كه ديدار نهايي بوده مغلوب حريفان خود شده و از كسب جام قهرماني و راهيابي به جام باشگاه‌هاي آسيا بازمانده‌اند.
در سال 1354 تيم تراكتورسازي در ديدار فينال نخستين دوره جام حذفي با نتيجه چهار بر يك از تيم ملوان شكست خورد. تراكتورسازي در سال 1373 براي دومين بار به ديدار نهايي جام حذفي كشور راه يافتند اما طي دو ديدار رفت و برگشت با نتيجه دو بر يك مغلوب تيم بهمن كرج شده تا براي دومين بار از كسب اين مهم بازماندند.
سال گذشته نيز تيم گسترش فولاد تبريز به ديدار نهايي راه يافت با شكست در ديدار فينال، جام را به شاگردان علي دايي واگذار كرد.
تيم ماشين‌سازي تبريز نيز در سال 1370 با حذف استقلال تا مرحله نيمه نهايي صعود كرده بود اما در اين مرحله اسير تيم پرسپوليس شده و از صعود با ديدار پاياني بازماند.
همچنين از فوتبال تبريز تيم‌هاي راه‌آهن، ايدم، پيستون‌سازي، استقلال،پتروشيمي، تراكتورسازي نوين و برق سابقه حضور در جام حذفي را دارند.
گزارش از فرهاد فرهادپور


نوشته شده در   يکشنبه 28 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode