ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 28 آذر 1389     |     کد : 12935

برگزاري نماز ظهر عاشورا موجب نهادينه شدن فرهنگ آن مي‌شود

امام جمعه بستان‌آباد گفت: برگزاري نماز ظهر عاشورا موجب نهادينه شدن فرهنگ آن مي‌شود.

 امام جمعه بستان‌آباد گفت: برگزاري نماز ظهر عاشورا موجب نهادينه شدن فرهنگ آن مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي، حجت‌الاسلام سيد‌رضا رضوي بعد از ظهر روز تاسوعا در جمع هيئات حسيني اين شهر كه به همت اداره تبليغات اسلامي بستان آباد جمع شده بودند،با اشاره به قيام امام حسين (ع) و فلسفه و ارزش برگزاري نماز اول وقت در هر روز به ويژه در روز عاشورا اظهار داشت: نماز ظهر روز عاشورا همانند سال‌هاي قبل با حضور گسترده مردم مسلمان ميدان امام حسين (ع) اين شهرستان برگزار مي‌شود.

وي‌ حضور مردم شهرستان بستان‌آباد و روستاهاي اطراف اين شهرستان در برپايي نماز ظهر عاشورا را نشانه بصيرت مردم اين منطقه عنوان كرد و افزود: در دورترين مناطق روستايي بستان‌آباد نماز ظهر عاشورا به صورت جماعت برگزار مي‌شود.

رئيس فرهنگ عمومي بستان‌آباد در ادامه با اشاره به نياز نهادينه شدن فرهنگ امر به معروف و نهي از منكر در جامعه عنوان داشت: امر به معروف و نهي از منكر واجب عظيم و بزرگي است كه برپايي ساير واجبات به آن بستگي دارد و اهميت فوق‌العاده اين فريضه و جايگاه ويژه آن در دين مبين اسلام بر همه روشن و آشكار است و لوازم حكومت اسلامي به شمار مي‌رود.

وي ادامه داد: ماه محرم و حركت امام حسين (ع) از مدينه به كربلا سفري در راستاي تحقق و احياي امر به معروف و نهي از منكر بوده است و ظهور‌ انقلاب اسلامي ايران نيز براي احياي فريضه امر به معروف و نهي از منكر بود، اسلام ناب محمدي را احيا كرد و استكبارگران جهاني را به چالش كشاند.

رضوي‌ خواستار تبيين فرهنگ عاشورايي در همه ابعاد خود در جامعه شد و از مردم خواست هميشه به دنبال مفهوم اصلي قيام امام حسين (ع) باشند و نگذارند دشمنان با فرهنگ بيگانه خود موجب رنجش مسلمانان شوند.

وي گفت: عزاداري‌هاي محرم و صفر بايد در راستاي مباني قرآن‌كريم و حقايق اين كتاب آسماني و خود واقعه عاشورا صورت پذيرد. 


نوشته شده در   يکشنبه 28 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode