ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 12 مهر 1387     |     کد : 1284

امام جمعه تبريز: آمريكا سرخط تروريسم در جهان است

 آيت الله محسن مجتهدشبستري،  در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر ضمن محكوم كردن اقدام جنايتكارانه روز گذشته در عراق، ريشه اين جنايات هولناك را استكبار جهاني و در رأس آن آمريكا دانست و افزود: عقده‌گشايي استكبار از مسلمانان انگيزه اصلي فاجعه آفريني در كشورهاي اسلامي است و باتوجه به اين كه دشمنان توان مقابله با امت اسلامي از راه‌هاي ديگر را ندارند به كارهاي توريستي دست مي‌زنند و ردپاي استكبار در مديريت اين حوادث به وضوح ديده مي‌شود.
وي با بيان اينكه آمريكا مي‌خواهد با جنايات تروريستي در عراق مردم را مرعوب ساخته تا توافقنامه آمريكا را در اين كشور امضا كنند، تصريح كرد: ملت، دولت و مجلس عراق بيدارند و هرگز زير بار توافقنامه ننگين آمريكا نخواهند رفت.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در ادامه با انتقاد از اظهارات جنجالي و تعجب برانگيز و ضد شيعي شيخ يوسف قرضاوي، عالم معروف اهل سنت و رئيس اتحاديه جهاني علماي مسلمين گفت: در حالي كه امت اسلامي از وجود تفرقه در رنج است، اين اظهارات، ملت‌هاي اسلامي را هرچه بيشتر به آن سمت و سو سوق مي‌دهد.
وي با بيان اينكه قرضاوي روحاني برجسته مصري تبار مقيم قطر و رئيس اتحاديه علماي مسلمان در گفتگو با روزنامه المصري اليوم، شيعيان را بدعتگر ناميد و مدعي تلاش اهل تشيع در گسترش تشيع در بين اهل تسنن با توسل به منابع مالي و نيروهاي تبليغي شده است، اظهار داشت: ما امروزه بايد در مقابل تكفير و تفرقه و بدعت بايستيم و وقفه ائتلاف و يكپارچگي را در جامعه اسلامي نهادينه كرده و امت اسلامي را نسبت به خطر هجوم فرهنگي كفار بر ضد جهان اسلام آگاه كنيم.
وي خاطرنشان كرد: ظاهراً پسر شيخ يوسف قرضاوي عالم معروف اهل سنت و رئيس اتحاديه جهاني علماي مسلمين شيعه شده و وي مي‌خواهد با اين كارها عقده‌گشايي كند.
امام جمعه تبريز خطاب به قرضاوي گفت: دشمن اصلي مسلمانان صهيونيست و اسرائيل است و در حال حاضر، هركس از هر فرقه‌اي حرف‌هاي تفرقه آميز بزند به زيان مسلمانان بوده و اسباب خوشحالي آمريكا و اسرائيل خواهد بود.
وي با اشاره به ‌نقشه دشمنان در ضربه به اتحاد مسلمانان گفت: استكبار در پي درگيري با جهان اسلام مي‌خواهد عنصر آگاهي‌بخشي ملت‌ها يعني دين اسلام را حذف كند، بنابراين تنها اتحاد دنياي اسلام، برگ برنده مسلمانان مقابل توطئه‌هاي استكبار جهاني است.
نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي، تفرقه را سوغات استكبار دانست و اظهار داشت: امروز مستكبران جهاني به دنبال ايجاد تفرقه ميان مسلمانان هستند كه با ترويج وحدت در ميان شيعه و سني نقشه شوم آنان نقش برآب مي‌شود.
آيت الله شبستري با بيان اينكه مسلمانان جهان با حفظ وحدت و هوشياري، نقشه شوم دشمنان قسم خورده را خنثي مي‌كنند، تصريح كرد: اگر استكبار جهاني بخواهد در مقابل دين اسلام بايستد با تمام وجود در مقابل دنياي آنها خواهيم ايستاد.
خطيب جمعه تبريز در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به روز سالمندان از فرزندان خواست توجه و احترام بيشتري به بزرگسالان خود داشته باشند.
وي بهترين احسان را توجه و احترام به سالمندان دانست.


نوشته شده در   جمعه 12 مهر 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode