ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 24 آذر 1389     |     کد : 12832

بيگي: غزه امروز شبيه گذشته تاريخي تبريز ديروز است

استاندار آذربايجان‌شرقي غزه را شبيه گذشته تاريخي تبريز در امر مقاومت و پايداري برشمرد.

 
خبرگزاري فارس: استاندار آذربايجان‌شرقي غزه را شبيه گذشته تاريخي تبريز در امر مقاومت و پايداري برشمرد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، احمدعليرضا بيگي شب گذشته در مراسم استقبال از كاروان آسيايي همبستگي با مردم غيور غزه در تالار شهر شهرداري تبريز و در جمع اعضاي كاروان همبستگي با مردم غزه افزود: 100 سال پيش كه استبداد حاكم سرزمين ايران بود و حكومت بيگانه اراده اشغال ملك ايران را داشت، پدران ما در تبريز پرچم آزاديخواهي برافراشتند و آغازگر قيام بزرگ ايرانيان عليه استبداد شدند كه به نام انقلاب مشروطيت شناخته مي‌شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود تبريز را مهد استبدادستيزي ايران برشمرد و افزود: ما تاريخي داريم كه مبارزه را بارها تجربه و محاصره را بارها لمس كرده و از اين روست كه مي‌فهميم مردم غيور غزه چه سختي‌ها و مشقت‌هايي را در راه مبارزه و شكستن محاصره تحمل مي‌كنند.
بيگي مردم ايران را پرچمدار مبارزه با استكبار جهاني دانست و اظهار داشت: امام خميني(ره) و رهبر انقلاب همچون مردم بر مبارزه با رژيم صهيونيستي تاكيد دارند.
وي از سكوت مجامع بين‌المللي در قبال جنايات رژيم صهيونيستي انتقاد كرد و گفت:‌ ما از سازمان‌هاي بين‌المللي مي‌خواهيم كه با مردم مستضعف و آزاديخواه و عدالتخواه دنيا همراه شوند.
بيگي همزماني سفر اين كاروان با ماه محرم را مورد توجه دانست و اظهار داشت: اكنون غزه مصداق كربلاست و اين حركت پيام مظلوميت مردم غزه و مقاومت آنان را به گوش جهانيان خواهد رسانيد.
استاندار آذربايجان شرقي با بيان اينكه حضور كاروان آزادي غزه در كنار مردم فلسطين نويد بخش پيروزي قطعي آنان است، گفت: حركت اين كاروان ‌راه را براي حضور ساير ملل و مردم جهان براي حمايت از مردم ‌‌فلسطين همواره مي‌كند.
بيگي در ادامه سخنان خود افزايش روز به روز موج آزاديخواهي و محكوميت صهيونيست‌ها در جهان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان كرد: امروز صهيونيست‌ها لحظه به لحظه حلقه محاصره‌شان در بين افكار عمومي و بشريت تنگ‌تر مي‌شود و از دست بنگاه‌ها و رسانه‌هايشان نيز كاري ساخته نيست.
وي در عين حال از اعضاي كاروان آسيايي خواست پيام و سلام صلح و دوستي مردم تبريز شهر مبارزه و آزاديخواهي ايران اسلامي را به مردم دلاور و مبارز غزه برسانند.
گزارش فارس حاكي است، اين كاروان بعد از ظهر روز تاسوعا( امروز) در مراسم عزاداري هيئت انصارالحسين(ع) در استانداري تبريز حضور خواهند يافت.
همچنين اعضاي كاروان صبح روز عاشورا، تبريز را به مقصد شهر ماكو و مرز بازرگان ترك خواهند كرد.
گفت‌وگوي اعضاي اين كاروان با شبكه استاني «سهند»، برگزاري كنفرانس خبري، اهداي نقاشي‌هاي كودكان تبريزي به كودكان غزه و امضاي طومار مردمي حمايت از مردم غزه، از ديگر برنامه‌هاي كاروان همبستگي در تبريز خواهد بود.
مراسم بدرقه رسمي كاروان نيز در صبح روز عاشورا با حضور مسئولان ارشد استان برگزار مي‌شود و فعالان حامي فلسطين، تبريز را به مقصد مرز بازرگان ترك خواهند كرد.


نوشته شده در   چهارشنبه 24 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode