ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 21 آذر 1389     |     کد : 12686

تورهاي تخصصي بازديد از موزه‌ها براي دانش‌آموزان تبريزي برگزار مي‌شود

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي گفت: دانش‌آموزان مقاطع ابتدايي و راهنمايي مدارس تبريز در طرحي جامع و بلندمدت به بازديد از موزه‌ها و مراكز تاريخي اين شهر مي‌پردازند.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي گفت: دانش‌آموزان مقاطع ابتدايي و راهنمايي مدارس تبريز در طرحي جامع و بلندمدت به بازديد از موزه‌ها و مراكز تاريخي اين شهر مي‌پردازند.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از گزارش روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، تراب محمدي در حاشيه بازديد يك گروه از اين دانش‌آموزان از بناي تاريخي حيدرزاده كه امروزه به مركز اطلاع رساني گردشگري تبديل شده است، بر لزوم آشنايي دانش‌آموزان با مواريث فرهنگي و تاريخي تاكيد كرد.
وي تصريح كرد: نسل‌هاي جوان و دانش‌آموزان امروز، ميراث‌داران فرداي جامعه ما هستند و بايد با داشته‌هاي تاريخي خود به عنوان گنجينه‌اي منحصر به فرد كه معرف فرهنگ آنان است، آشنا باشند.
محمدي خاطرنشان كرد: در سال‌هاي اخير همكاري‌هاي ارزنده‌اي ميان سازمان و آموزش و پرورش انجام گرفته و اكنون مي‌بينيم كه بخش خصوصي هم در اين زمينه بيش از پيش فعال شده است.
وي افزود: شركت خدمات مسافرتي و گردشگري فلامينگو پرواز در اجراي اين سفرهاي كوتاه و يك روزه اقدام موثر و ارزشمندي داشته است.
محمدي يادآور شد: طي تفاهمنامه‌اي، روزانه 100 دانش‌آموز يكي از مدارس مقطع دبستان يا راهنمايي شهر، با چهار اتوبوس به بازديد از موزه‌ها و مراكز تاريخي تبريز مي‌پردازند.
وي ادامه داد: در اين طرح علاوه بر داخل موزه‌ها كه داراي راهنماهاي متخصص براي پاسخگويي به سؤالات دانش‌آموزان هستند، راهنماهايي نيز در طول مسير در هر اتوبوس به صحبت و ارائه اطلاعات مكتوب و شفاهي به دانش‌آموزان مي‌پردازند.
محمدي افزود: در مرحله نخست اين طرح، مدارس ناحيه يك آموزش و پرورش، از موزه‌ها بازديد مي‌كنند و به تدريج اين طرح تمام مدارس شهر را پوشش خواهد داد
.


نوشته شده در   يکشنبه 21 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode