ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 19 آذر 1389     |     کد : 12629

طلسم 17 ساله شكست

فوتبال پرسپوليس تهران با هدايت علي دايي پس از هفده سال برابر تراكتورسازي تبريز با شكست روبه‌رو شد تا چهارمين باخت پياپي خود در ليگ برتر دهم را تجربه كند.

فوتبال پرسپوليس تهران با هدايت علي دايي پس از هفده سال برابر تراكتورسازي تبريز با شكست روبه‌رو شد تا چهارمين باخت پياپي خود در ليگ برتر دهم را تجربه كند.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، شب گذشته در حساس‌ترين بازي دور برگشت ليگ برتر فوتبال كشور تيم تراكتورسازي تبريز در حضور 70 هزار تماشاگر ميزبان تيم پرسپوليس تهران بود كه اين ديدار در پايان با تك گل جاسم كرار از نقطه پنالتي به سود تيم ميزبان به اتمام رسيد.
خداداد افشاريان به همراه رسول فروغي و ابراهيم ميرزابيگي كار قضاوت اين ديدار حساس را بر عهده داشتند. حميدرضا علي‌صغر ، مازيار زارع، اميرحسين فشنگچي، غلامحسين بادامكي و هادي نوروزي از تيم پرسپوليس بازيكنان اخطاري اين ديدار بودند ضمن اينكه جاسم كرار در دقيقه 63 با دريافت كارت قرمز از زمين مسابقه اخراج شد. ديدار رفت دو تيم در تهران نيز با يك گل به سود تيم پرسپوليس به اتمام رسيده بود.
در متن بازي؛
تيم پيروزي بعد از سه شكست متوالي براي حداقل نباختن در اين ديدار گام به ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز گذاشته بود. همين موضوع سبب شده بود كه پرسپوليس بازي پاياپايي با تيم ميزبان انجام داده و حتي در لحظاتي نيز تراكتورسازي را تحت فشار قرار دهد.
تراكتورسازي بعد از پيروزي مقابل نفت آبادان كه منجر به صعودش به رده ششم جدول شده بود، براي ادامه روند پيروزي‌هاي خود احتياج به هر سه امتياز اين بازي داشت اما حساسيت بازي نظم تيمي تراكتورسازي را برهم زده بود و بازيكنان تراكتورسازي نسبت به ديدار نفت آبادان بازي ضعيف‌تري از خود ارائه دادند.
قرار دادن دو هافبك هجومي و نيمكت‌نشيني تيموريان در تركيب اوليه تيم تراكتورسازي حكايت از برنامه‌هاي تهاجمي كمالوند براي اين بازي مي‌كرد. تراكتورسازي بعد از اينكه به گل دست يافت در اواخر نيمه نخستي جليلي را خارج كرده و تيموريان را در تركيب قرار داد تا با دوندگي آندو ميانه ميدان را در اختيار داشته و مانع از حملات تيم پرسپوليس شود.
در نيمه دوم اخراج كرار موجب 10 نفر شدن تراكتورسازي شده و پيامد اين اتفاق تراكتورسازي سيماي تدافعي گرفته و محتاطانه بازي را اداره كرد.
فشار پرسپوليس هر چند در 20 دقيقه پاياني تراكتور را به عقب نشيني وا داشت اما عملكرد خوب خط دفاعي ميزبان مانع از گلزني شاگردان دايي گشته تا در نهايت اين بازي با يك گل به سود تراكتورسازي به اتمام رسيده و طلسم 17 ساله شكسته شد. تراكتور سازي در سال 1372 مقابل پرسپوليس به برتري دو بر يك رسيده بود كه اين تنها پيروزي تيم تراكتور مقابل حريف نامدار خود محسوب مي‌شد.

لحظات حساس بازي؛
دقيقه 5: عباس محمدي توپ بلند ارسال شده روي دروازه تراكتورسازي را با سرپنجه‌هاي خود به خارج مي‌فرستد.
ذقيقه 12: علي عليزاده از كمند آفسايد مدافعان پرسپوليس گريخته اما خروج به موقع حقيقي ثمري براي تراكتور نداشت.
دقيقه 25: نفوذ محمد ابراهيمي به محوطه جريمه تيم پرسوليس با خطاي مدافع اين تيم همراه شده تا افشاريان بلافاصله نقطه پنالتي را نشان دهد. اين ضربه را جاسم كرار با خونسردي تمام و برخلاف حركت حقيقي به گل تيم تراكتور سازي تبديل مي‌كند.
دقيقه 34: همكاري ابراهيمي و عليزاده و متعاقب آن شوت عليزاده فرصت جدي بود كه براي تيم ميزبان بدست آمده اما توپ با اختلاف اندك به خارج مي‌رود.
دقيقه 35: مازيار زارع از پشت محوطه جريمه شانس خود را براي گلزني امتحان مي‌كند اما محمدي به حالت دراز كش توپ را در آغوش مي‌گيرد.
دقايق 50 و 55 : علي كياني و مرتضي اسدي با ضربات راه دور دروازه تيم پرسپوليس را با خطر جدي مواجه مي‌سازند.
دقيقه 73: علي اصغر از زاويه بسته اقدام به شوت كرده كه توپ به ديواره بيروني تور دروازه برخورد مي‌كند.
دقيقه86: پاس عالي آندرنيك تيموريان يك فرصت عالي براي ابراهيمي فراهم مي‌سازد اما دروازه‌بان تيم پرسپوليس با خروج به موقع خود سد مهاجم تراكتورسازي مي‌شود.
دقيقه 88: حقيقي به سختي شوت محكم كياني را بازگردانده تا توپ برگشتي نصيب عليزاده شود كه باز درخشش حقيقي مانع از فروپاشي دروازه سرخپوشان پايتخت براي دومين بار مي‌شود.

اسامي تيم پرسپوليس تهران؛
عليرضا حقيقي، شيث رضايي، عليرضا نورمحمدي، حميدرضا علي‌اصغر، مجتبي شيري، مازيار زارع، اميرحسين فشنگچي، غلامحسين بادامكي (از دقيقه 72 مجتبي زارعي)، محمد نوري، هادي نوروزي (از دقيقه 79 اشپيتم آرفي)، غلام رضا رضايي
سرمربي: علي دايي سرپرست: محمود خوردبين

اسامي تيم تراكتورسازي تبريز؛
عباس محمدي، مجتبي ترشيز، مهدي كياني، عليرضا جليلي (از دقيقه 43 آندرانيك تيموريان)، مرتضي اسدي، جاسم كرار محمد، مصطفي اكرامي، محمد ابراهيمي (از دقيقه 2+90 علو ترائوره)، محمد نصرتي، علي عليزاده، مسعود ابراهيم‌زاده (از دقيقه 55 لئوناردو پيمنتا)
سرمربي: فراز كمالوند سرپرست: جمشيد خطيبي


نوشته شده در   جمعه 19 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode