ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 18 آذر 1389     |     کد : 12612

دختران در صورت اطمينان از شرايط مرد براي ازدواج پيش قدم شوند

زماني كه خانمي به علل و طرق مختلف به اين باور مي‌رسد كه مرد واجد شرايطي به او علاقه دارد اما به علل گوناگون فرصت مناسب يا جرئت لازم را نمي‌يابد...

زماني كه خانمي به علل و طرق مختلف به اين باور مي‌رسد كه مرد واجد شرايطي به او علاقه دارد اما به علل گوناگون فرصت مناسب يا جرئت لازم را نمي‌يابد يا نمي‌تواند يا اعتماد به نفس و مهارت اجتماعي لازم را براي ابراز و اظهار علاقه‌مندي خود ندارد، اين خانم مي‌تواند با مساعدت و مشاورت و وساطت غير مستقيم شخص ثالثي كه مورد وثوق هر دو است، مراتب آمادگي خود را به آن شخص مورد نظر برساند.

سلامت نیوز: رئيس سازمان نظام روانشناسي ايران گفت: دختران در صورتي كه از تعهد، مسئوليت پذيري و صداقت مردي كه به او علاقه دارند مطمئن شوند اما احساس مي‌كنند آن مرد مهارت طرح خواستگاري را ندارد مي توانند با گشودن باب صحبت قدم اول را براي ازدواج برداند.

غلامعلي افروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: همه انسان‌ها محبت‌پذير و تكريم‌طلبند اما محبت‌پذيري و تكريم‌طلبي زنان بيشتر از مردان است و زنان بيشتر از مردها خريدار محبت، ارج‌نهادن و ابراز علاقه‌ هستند لذا ويژگي فطري زنان تقاضاپذيري است تا تقديم تقاضا.

وي افزود: با وجود اينكه اظهار آمادگي براي ازدواج توسط خانم به مردي كه واجد شرايط ازدواج است در حالي كه شخصيت او آميزه‌اي از ايمان، صداقت، پاكي، منطق، تعهد، مسئوليت‌پذيري و آرامشگري است، هيچ منع شرعي ندارد، اما اقدام مستقيم در اين كار چندان با خصيصه‌هاي شخصيتي و عواطف و احساسات خاص او همخواني ندارد.

افروز تصريح كرد: زماني كه خانمي به علل و طرق مختلف به اين باور مي‌رسد كه مرد واجد شرايطي به او علاقه دارد اما به علل گوناگون فرصت مناسب يا جرئت لازم را نمي‌يابد يا نمي‌تواند يا اعتماد به نفس و مهارت اجتماعي لازم را براي ابراز و اظهار علاقه‌مندي خود ندارد، اين خانم مي‌تواند با مساعدت و مشاورت و وساطت غير مستقيم شخص ثالثي كه مورد وثوق هر دو است، مراتب آمادگي خود را به آن شخص مورد نظر برساند.

وي يادآور شد: البته اگر خانمي به يقين رسيده باشد كه شخص مورد نظر فردي متعهد، صديق و مسئوليت‌پذير است و قوياً در انديشه ازدواج است، ليكن به لحاظ برخي ملاحظات خانوادگي، اجتماعي و فرهنگي يا مصاديق مادي و غيره جرئت يا مهارت لازم را براي طرح موضوع ندارد و شخص ثالثي نمي‌تواند در اين ارتباط به او كمك كند، خانم مي‌تواند با بررسي‌هاي جامع‌تري درباره خصيصه‌هاي شخصيتي او در فرصتي كه مي‌يابد با گشودن باب صحبت با وي، به طور غير مستقيم نسبت به نظرش به ازدواج به طور اعم و ازدواج با شخص مورد نظرشان اطلاع بيشتري دريافت كند.


نوشته شده در   پنجشنبه 18 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode