ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 18 آذر 1389     |     کد : 12592

تراكتورسازي، كابوس جدي پرسپوليس

با وجود 2 بازي عقب افتاده سپاهان مقابل صنعت نفت آبادان و صباي‌قم، دور رفت يا همان نيم‌فصل نخست ليگ دهم، شنبه هفته گذشته به اتمام رسيد تا دور برگشت از امروز آغاز شود.

 
جام جم آنلاين: با وجود 2 بازي عقب افتاده سپاهان مقابل صنعت نفت آبادان و صباي‌قم، دور رفت يا همان نيم‌فصل نخست ليگ دهم، شنبه هفته گذشته به اتمام رسيد تا دور برگشت از امروز آغاز شود.
آغازي كه به نظر مي‌رسد تحت تاثير آلودگي شديد هواي تهران باشد چون كميته اضطرار آلودگي هوا تمام مسابقات ورزشي را در پايتخت تا اطلاع ثانوي لغو كرده و اگر اين قضيه مرتفع نشود و آلودگي هوا از شرايط اضطرار عقب‌نشيني نكند، 3 بازي از هفته هجدهم ليگ كه قرار است طبق برنامه امروز و فردا در تهران برگزار شود، لغو و به زمان ديگري موكول خواهد شد.

در وهله نخست جهت سلامتي مردم ساكن در اين كلان‌شهر آلوده و بعد از آن به خاطر نظم و پويايي ليگ برتر در آستانه شروع جام ملت‌هاي آسيا اميدواريم كه اين آلودگي و ذرات معلق در هواي پايتخت پس از تسخير 2 هفته‌اي اين شهر دست از سر تهران بردارند و حداقل هفته هجدهم به صورت كامل برگزار شود، چرا كه با توجه به فشردگي تقويم بازي‌ها و در پيش بودن جام ملت‌ها و ليگ قهرمانان آسيا، عملا جاي خالي در برنامه پرترافيك فوتبال ايراني براي برگزاري ديدارهاي معوقه وجود ندارد و تعويق هر مسابقه‌اي مي‌تواند فصل جاري فوتبال ايراني را طولاني‌تر از زمان پيش‌بيني شده يعني اوايل خردادماه 90 بكند.

تراكتورسازي ـ پرسپوليس
پرسپوليس در تبريز هم تاريخ‌ساز مي‌شود؟!

از آنجايي كه علي دايي به عنوان مرد ركوردها، پيش از اين هم توانايي‌هاي منحصر به فرد خود را به فوتبال ايراني نشان داده، حالا مي‌خواهد در اين زمينه قدرت دست‌نيافتني خود را به اثبات برساند. در حال حاضر پرسپوليس 89 تنها پرسپوليس تاريخ است كه 3 بازي متوالي را در يك دوره رقابت شكست خورده است و علي دايي هم تنها سرمربي تاريخ پرسپوليس است كه 3 باخت با اختلاف 3 گل را در پرونده خود به ثبت رسانده و حالا قرمزها در اين اوضاع فاجعه‌‌بار خود راهي تبريز مي‌شوند تا در ديگ جوشان و 70 هزار نفري اين شهر، مهمان تيمي باشند كه در يك سال گذشته تماشاگرانش حسابي با پرسپوليس و دايي مشكل داشته‌اند. شاگردان كمالوند جدا از انگيزه انتقام شكست دور رفت، مي‌خواهند اولين پيروزي ليگ برتري خود مقابل پرسپوليس را به ثبت برسانند و حالا كه از لحاظ روحي و تيمي در شرايط ايده‌آلي هستند و هفته‌هاست كه روي نوار برد خانگي و تساوي بيرون از خانه حركت مي‌كنند، فرصت بردن پرسپوليس در شرايط زبوني اين تيم برايش فراهم است. تراكتورسازي در حال حاضر از نظر هماهنگي در بهترين شرايط قرار دارد و با حضور پررنگ نصرتي، كرار جاسم، تيموريان، عليزاده و... از پتانسيل لازم براي تحقير مجدد پرسپوليس برخوردارند. آيا بازگشت شيث رضايي مي‌تواند يك تنه همه مشكلات اخير پرسپوليس را حل كند؟

ديدار رفت : پرسپوليس يك (غلامرضا رضايي 46)‌ - تراكتورسازي صفر

نفت تهران ـ ملوان
علاقه‌ ملوان به ركورد نفت

فرهاد پورغلامي بايد دست به دعا باشد تا نفت تهران ترك عادت نكند و همچنان بخواهد ركورددار ليگ دهم بماند چون شاگردان حسين فركي بيش از نيمي از بازي‌هاي خود در دور رفت را با مساوي به پايان برده تا در اين زمينه ركورددار باشد و اگر امروز هم روي اين روند تساوي باشد كلي خوش به حال ملوان خواهد شد، چون تيم محبوب انزلي‌چي‌ها عملا 3 هفته را بدون پيروزي و بدون گل زده پشت سر گذاشته است. نفتي‌ها كه براي ترميم نقاط ضعف خود در خط مياني رضا ناصحي هافبك چپ پاي مشهدي را از سپاهان به خدمت گرفته‌اند، هفته گذشته با از دست دادن پنالتي در اصفهان مغلوب ذوب‌آهن صدرنشين شدند و امروز قصد دارند تا با استفاده از امتياز بازي خانگي خود را از منطقه خطر دور كنند. به هر حال فركي مي‌داند تيم كم تجربه‌اش مي‌تواند در روزهاي حساس پاياني ليگ، آسيب‌پذيرتر از بقيه حريفان باشد.

ديدار رفت: ملوان يك (محمد نزهتي 28)‌ - نفت تهران يك (مهدي رفعتي 55)‌

سپاهان ـ راه‌آهن
خيز 4 گله‌ها به لكوموتيو كند

مثل اين كه تعطيلات انحصاري و يك ماهه سپاهان به خاطر حضور 3 بازيكنش در تيم اميد خيلي به اين تيم متحول و پرمهره اصفهاني ساخته چون بعد از بازگشت تيم اميد از گوانگجو، شاگردان قلعه‌نويي دو پيروزي مشابه 4 ـ يك مقابل پرسپوليس و سايپا كسب كرده‌اند و با توجه به 2 بازي عقب‌افتاده‌شان از شانس زيادي براي رسيدن به صدر جدول برخوردار هستند. امير قلعه‌نويي دوست دارد با استفاده از هماهنگي اخير تيمش تا تعطيلات بعدي همه امتيازات ممكن را جمع‌آوري كند و براي رسيدن به اين مهم امروز بايد مقابل راه‌آهن قرار بگيرد. اگر اين مسابقه چند هفته پيش انجام مي‌شد، خيلي‌‌ها روز بسيار سخت و دشواري را براي زردپوشان حاشيه زاينده‌رود متصور مي‌شدند ولي اين راه‌آهن با تيم اوج گرفته و سرحال چند هفته قبل فاصله گرفته است تا سپاهاني‌ها اميدوار باشند كه با اوج‌گيري اخير ابراهيم توره و آمادگي كاپيتان خلاق خود يعني محرم نويدكيا يك پيروزي شيرين ديگر به سريال موفقيت‌هاي اخير خود اضافه كنند. روي كاغذ بضاعت دو تيم هم‌كفه ترازو را كاملا به سود ميزبان سنگين نشان مي‌دهد ولي نبايد اتفاقات فوتبال و روز خوب احتمالي راه‌آهن را هم فراموش كرد.

ديدار رفت: راه‌آهن يك (امين متوسل‌زاده 32)‌ - سپاهان يك (غلامرضا عنايتي 51)‌

استيل آذين ـ فولاد
اميد كهكشاني‌ها به آلودگي

حضور علي پروين هم نتوانست نوشداروي تيم بحران‌زده استيل آذين باشد. درواقع سريال مصدوميت‌ها و همچنين سوء مديريت‌هاي اعمال شده در هفته‌هاي آغازين ليگ باعث شده تيمي كه قرار بود كهكشاني‌هاي ليگ دهم باشد، حالا به قعر جدول بچسبد و تلخ‌ترين ايام خود از بدو تاسيس و تاريخ 5 ساله‌اش را تجربه كند. به هر حال علي پروين پس از موافقت با رفتن كادر فني سابق استيل آذين كه همگي شاگردان قديمي‌اش بودند، دست به دامن يك شاگرد قديمي ديگرش يعني محمد خاكپور شده است و از امروز و با شروع دور برگشت مي‌توان تا حدودي عيار خاكپور در نخستين تجربه سرمربيگري‌اش را سنجيد چون هفته گذشته و با 2 جلسه تمرين نمي‌شد مقابل تيم صدرنشين ذوب‌آهن خيلي روي عملكرد خاكپور زوم كرد. در آن سوي ميدان قرمزهاي اهوازي اميدوارند تا استيل آذين همچنان در بحران باشد تا بتوانند انتقام شكست خانگي دور رفت را از اين تيم پرمهره بستانند. فولاد هفته گذشته شهرداري تبريز را مقتدرانه با 4 گل درهم شكست و حالا با روحيه‌اي خوب به تهران مي‌آيد تا در صورت مساعد بودن شرايط هوا يك پيروزي خارج از خانه كسب كند تا به سهميه آسيايي اميدوارتر شود. البته به نظر مي‌رسد استيل آذيني‌‌ها اصلا بابت ادامه آلودگي هوا ناراحت نشوند چون در حال حاضر آنها براي بازيابي خود و هماهنگ شدن با تمرينات خاكپور بيش از هر چيز ديگري به زمان نياز دارند.

ديدار رفت: فولاد صفر - استيل آذين يك (ميلاد زنيدپور88)‌

پيكان ـ ذوب‌آهن
چشم اميد مدعيان به پيكان

اگر اين مسابقه چند هفته قبل برگزار مي‌شد، خيلي‌ها قبل از بازي 3 امتياز را به حساب صدرنشين اصفهاني ليگ برتر واريز مي‌كردند، ولي حالا شرايط فرق كرده و پيكان با حميد عليدوستي يك تيم سرحال و بسيار خطرناك نشان داد. آنها هفته گذشته با پيروزي قاطع 3 ـ صفر پرسپوليس را مقهور قدرت خود كردند تا روند امتيازگيري صددرصد حميد عليدوستي در بازي‌هاي خانگي پيكان پابرجا بماند و حالا كه اين تيم در شروع دور برگشت در قزوين ميزبان ذوب‌آهن خواهد بود، دعاي خير همه رقباي تيم اصفهاني پشت‌سر پيكاني‌هاست تا با متوقف كردن صدرنشين، مقدمات به زير كشيدن اين تيم را فراهم كنند. نايب‌قهرمان آسيا هم البته دور رفت را با يك پيروزي شيرين در خانه استيل‌آذين پرستاره ولي قعرنشين به پايان برده و با ايجاد تنوع در حملاتش طي هفته‌هاي اخير ثابت كرده كه به نوعي ناكامي در فينال آسيايي و كنار رفتن از جام حذفي را به فراموشي سپرده است. ماشين گلزني ذوب‌آهن با حضور مهره‌هاي كارآمدي چون كاسترو، خلعتبري، رجب‌زاده، قاضي و فرهادي و اسلحه موثري به نام سيدمحمد حسيني قابليت شكافتن هر خط دفاعي را دارد ولي فراموش نكنيم كه پيكان با جذب الونگ الونگ و رحمان رضايي در خط دفاع به يك تيم مقتدر تبديل شده و با روحيه خوب ناشي از پيروزي‌هاي خانگي امروز مصمم است تا انتقام شكست دور رفت را از شاگردان احمدزاده بستاند.

ديدار رفت: ذوب‌آهن 2 (محمدرضا خلعتبري 14 ـ پنالتي و 36)‌ - پيكان يك (عليرضا عباسفرد 32)‌

صنعت نفت آبادان ـ شاهين بوشهر
اميد به انتقام

شاهين بوشهر خيلي دوست دارد تا در شروع دور برگشت انتقام شكست دور رفت را از آباداني‌ها بستاند، ولي به نظر مي‌رسد بد موقعي را براي اين كار انتخاب كرده است چون در حال حاضر شاگردان حميد استيلي به رغم بازي‌هاي جذاب و خلق موقعيت‌هاي زياد روي دروازه حريفان، به علت مشكل گلزني مهاجمانش سخت گل مي‌زنند و در بهترين روزهايشان با حريفان مساوي مي‌كنند ولي صنعت نفت در خانه خود يك شير واقعي است.

شاگردان كاسيميرو در طول دور رفت از تمام بازي‌هاي خانگي خود فقط يك باخت بدون تماشاگر برابر پرسپوليس و يك تساوي با فولاد داشته‌اند و 6 بازي ديگر را با پيروزي پشت سر گذاشته‌اند و حالا هم اميدوارند تا با حفظ اين روند، بتوانند خود را به جمع تيم‌هاي بالاي جدول برسانند. البته شاهيني‌ها به خريد جديد خود يعني عمادرضا آقاي گل فصل گذشته ليگ برتر اميد بسته‌اند تا با حضور او در ميدان، طلسم گل‌نزني‌هاي اين تيم شكسته شود ولي به هر حال نفت در خانه‌اش حريفي بسيار گردن‌كلفت است.

بازي رفت: شاهين بوشهر يك (ايمان حيدري 76)‌ - صنعت نفت 2 (رسول ميرطرقي 28، روح‌الله عرب 69)‌

مس كرمان ـ پاس همدان
عجب روزهاي خوبي!

اين روزها همه چيز بر وفق مراد كرماني‌هاست و در واقع بايد گفت كبك آقاصمد كاملا خروس مي‌خواند. 14 بازي بدون باخت در كنار پيروزي‌هاي متعدد كه اين تيم نارنجي‌پوش باعث شده تيمي كه در 3 هفته نخست با 3 باخت پياپي در قعر جدول بود حالا خود را به رده سوم برساند و حتي مدعي قهرماني باشد. ادينيو لوسيانو هم در اوج آمادگي و درصدر جدول گلزنان ليگ دهم است تا مس آماده يك پيروزي و موفقيت ديگر باشد. از بخت مساعد، جدا از اين كه مسي‌ها انگيزه انتقام شكست دور رفت را دارند پاس همدان هم اوضاع بسيار درهم‌ريخته‌اي دارد. شاگردان علي‌اصغر مديرروستا كه هفته‌هاست با واژه پيروزي غريبه شده‌اند و از 7بازي گذشته خود در ليگ، تنها 3 امتياز گرفته‌اند، در پي باخت 3 ـ 2 هفته گذشته مقابل استقلال با استعفاي كريم ملاحي هم مواجه شدند تا اوضاعشان بدون مديرعامل مغشوش‌تر از قبل به نظر برسد. پاس، مهره‌هاي خوبي در اختيار دارد ولي به نظر مي‌رسد با علي‌اصغر مديرروستا به بن‌بست خورده و رفتن ملاحي هم موقعيت سرمربي را متزلزل‌تر از گذشته كرده و همين مساله مي‌تواند مس را براي گرفتن يك انتقام تمام‌عيار از اين تيم همداني‌ اميدوارتر كند. بخصوص كه پاس در خط دفاعش بدجوري مشكل دارد و روي هيچ حمله‌اي از سوي حريفان استحكام ندارد.

ديدار رفت: پاس همدان يك (فرهاد خيرخواه 63)‌ - مس كرمان صفر

استقلال ـ شهرداري تبريز
خوب شد آرش هست

در حالي كه ميلاد ميداوودي به علت مصدوميت تا مدت‌ها شرايط حضور در ميادين را نخواهد داشت و فرهاد مجيدي هم با 3 اخطاره شدن، شانس حضور در هفته هجدهم ليگ برتر را ندارد، پرويز مظلومي‌ شانس آورده كه تك مهاجم باقي‌مانده‌اش يعني آرش برهاني را در بهترين وضعيت ممكن در اختيار دارد. آرش هفته گذشته با 2 گل خود بيشترين نقش را در پيروزي خانگي استقلال مقابل پاس همدان ايفا كرد و مي‌تواند مقابل شهرداري هم ضمن تكرار گلزني خود در دور رفت عصاي دست كادر فني تيمش باشد. بخصوص كه پس از هفته‌ها مجتبي جباري و ايمان مبعلي 2 هافبك خلاق اين تيم هم در مرز آمادگي هستند مي‌تواند الهام‌بخش استقلال براي شروع موفق دور برگشت باشند. البته حريف فرداي آبي‌ها كمي تا قسمتي نگران‌كننده به نظر مي‌رسد. شهرداري تبريز اين روزها يك تيم پرنوسان است كه يك روز در كمال قدرت، استيل‌آذين را با 3 گل در هم مي‌كوبد و هفته بعد در اهواز با 4 گل مقابل فولاد منهدم مي‌شود و همين منحني سينوسي نتايج تيم سرخپوش تبريزي است كه موجبات نگراني استقلالي‌ها را فراهم كرده است چون اگر شهرداري در روز خوبش باشد مي‌تواند با مجموعه‌اي از ياران با انگيزه‌اش مثل ميثم بائو و علي انصاريان كه سابقه حضور در استقلال را دارند، براي آبي‌ها دردسرساز شود.

بازي رفت: شهرداري تبريز 2 (سعيد دقيقي 3، علي‌كريمي 87)‌ - استقلال 3 (آرش برهاني 28، ميلاد ميداوودي 55 و 60)‌

صباي قم ـ سايپا
تجربه از جواني رد مي‌شود؟

بالاخره عبدالله ويسي موفق شد در هفته پاياني دور رفت همراه با صباي قم يك پيروزي كسب كند تا اميدوارانه گام به دور برگشت و نيم‌فصل دوم بگذارد. هرچند برد صبا مقابل ملوان به لطف گل به خودي مدافع حريف و پنالتي از دست رفته قوي سپيد به دست آمد ولي به هر حال همين قضيه هم مي‌تواند روحيه خوبي به سفيد و مشكي‌پوشان قمي بدهد. البته از بخت مساعد صبايي‌ها حريف اين هفته آنها يعني سايپا اصلا در شرايط خوبي قرار ندارد.

شاگردان محمد مايلي‌كهن چند هفته‌اي است روي نوار ناكامي قرار گرفته و با شكست‌هاي متوالي بشدت روند نزولي در پيش گرفته‌اند و به همين خاطر تيم ميزبان مي‌تواند در صورت تداوم روند نزولي سايپا به گرفتن انتقام شكست دور رفت اميدوار باشد. جدال دو تيم را مي‌توان به نوعي مصاف بين تجربه و جواني دانست، چرا كه صبا با نفراتي چون كاشي، حاجي‌زاده، فرزانه، واعظي، خاني، حقي و اصغري مملو از بازيكنان با تجربه است و در نقطه مقابل سايپا هم با حضور بازيكناني چون زينالي، انصاري‌فر، انصاري، محمدرضايي، شهباززاده، غريبي و قزلكچي جزو جوان‌ترين تيم‌هاي ليگ دهم محسوب مي‌شود. البته هم سايپا و هم صبا بازيكن جوان دارند تا جدال آنها يكي از نامزدهاي جذاب‌‌ترين مسابقات هفته هجدهم باشد.

ديدار رفت: سايپا يك (مهدي خيري 64)‌ - صباي قم صفر

آرش رستم‌نمدي / جام‌جم


نوشته شده در   پنجشنبه 18 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode