ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 17 آذر 1389     |     کد : 12560

خواستار ايجاد رشته علوم و معارف اسلامي در مدارس شد

مدير كل تبليغات اسلامي استان آذربايجان شرقي گفت: رشته علوم و معارف اسلامي يكي از رشته پايه و اساسي علوم انساني بوده و بايد در مدارس ايجاد شود.

خواستار ايجاد رشته علوم و معارف اسلامي در مدارس شد
مدير كل تبليغات اسلامي استان آذربايجان شرقي گفت: رشته علوم و معارف اسلامي يكي از رشته پايه و اساسي علوم انساني بوده و بايد در مدارس ايجاد شود.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي: حجت الاسلام حميد عظيمي در جلسه كارگروه مدارس تيز هوشان كه با هدف ارتقاء تعامل اداره كل تبليغات اسلامي با مدارس تيز هوشان استان در محل اين اداره كل برگزار شده بود با اعلام اين مطلب افزود: نيروي انساني بالاترين سرمايه اصلي هر ملت است ، سرمايه اي كه برخي از كشور به واسطه مادي گرايي شان منابع طبيعي و ماده را سرمايه اصلي فرض مي كنند. وي سرمايه مادي و طبيعي را قابل برگشت و دست يافتني دانست و افزود: تمدن ، فرهنگ و نيروي انساني سرمايه هاي منحصر به فردي هستند كه هرگز مشابه و تكرار نخواهند داشت. وقابل خريد و فروش نيست .ومتدهاي مانيز بايد تغيير يابد.يعني ما در حوزه فرهنگي و علمي از برگزيده گان تجليل شايسته بعمل آوريم.و به تغذيه فكري به اندازه تغذيه جسمي اهميت قائل شويم.
مدير كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي تعليم و تربيت بايد در راس امور قرار گيرد : مابايد نگاه ويژه اي به بودجه تعليم و تربيت داشته باشيم،چون بودجه تعليم و تربيت كاملا سود آور است و زياني ندارد، و منجر به شكوفايي و موفقيت خواهد شد.

وي با اشاره به جايگاه تعليم و تربيت در مكتب اسلام افزود: در مكتب هاي ديگر منحصرا"به آموزش توجه مي كنند ولي اسلام به آموزش و تربيت اهميت مي دهد.وي تعليم و تربيت را تنها وجه پيشرفت دانست و افزود: اگر به اين مسئله تمركز شود پيشرفت و ترقي بسيار سهل و ممتنع خواهد شد. حجت الاسلام حميد عظيمي وي با اشاره به جايگاه نخبه پروري در اسلام افزود: نخبه و پرورش استعداد هاي درخشان در اسلام بر ساير امور پيشي داشته است بطوريكه در دستورات ديني و چشم انداز هاي مقام معظم رهبري به آن تاكيد شده است. و مابايد دركنار تربيت و تحصيل،بحث آرمان هاي والاي حضرت امام خميني(ره)،اصل ولايت فقيه،تخصص و تعهد را در دانش آموزان كه همان آينده سازان ايران اسلامي هستند نهادينه سازيم.

وي با اشاره به سياست هاي سازمان تبليغات اسلامي وتاكيد رياست اين سازمان در برخورد با مدارس تيز هوشان افزود:نخبه پروري در حوزه علميه و مدارس تيزهوشان براي حفظ ارزش هاي انقلاب و آرمان هاي والاي حضرت امام خميني (ره) مهم است كه بر اين اساس قرارداد فرا دستگاهي بين سازمان تبليغات اسلامي و وزارت آموزش و پرورش و به تبع آن دراستان نيز به امضاء رسيده است.

عظيمي در پايان خاطر نشان كرد:الان سازمان تبليغات اسلامي با اجراي گفتمان و پرسمان وارد كلاسهاي مدارس شده است.و تصميم داريم در آينده با نگاه ويژه به دانش آموزان داراي استعدادهاي درخشان و ايجاد هيئات دانش آموزي ،كلاسهاي قرآني و ديگر فعاليت هاي فرهنگي در اين زمينه فعاليت نماييم.


نوشته شده در   چهارشنبه 17 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode