ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 17 آذر 1389     |     کد : 12536

تراكتورسازي با لشگر تماشاگرانش ميزبان پرسپوليس است

تراكتورسازي پنج شنبه در حساس‌ترين بازي هفته نخست دور برگشت ليگ برتر با لشگر تماشاگرانش ميزبان پرسپوليس است.

 
تراكتورسازي پنج شنبه در حساس‌ترين بازي هفته نخست دور برگشت ليگ برتر با لشگر تماشاگرانش ميزبان پرسپوليس است.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، اين بازي از چند لحاظ از اهميت ويژه‌اي برخوردار است كه مهم‌ترين آن حوادث روي داده بازي رفت دو تيم است.
برخورد تماشاگران دو تيم پرسپوليس و تراكتورسازي در تهران در نهايت سه جلسه محروميت براي دو تيم را به دنبال داشت كه سهم ميزبان تيم پرسپوليس يك بازي بود و سهم تيم ميهمان تراكتورسازي انجام دو بازي خانگي بدون تماشاگر بود.
هر دو تيم به اين احكام صادره اعتراض داشتند و مديران اين باشگاه‌هاي معتقد بودند كه آغاز كننده اهانت‌ها تماشاگران حريف بودند البته تراكتورسازي در اعتراض خود به اين نكته اشاره كرده بودند كه راي كميته انضباطي براي تيم ميهمان بسيار سنگين‌تر بوده است.
اما حساسيت اين بازي تنها به حوادث بازي رفت ختم نشده است. تيم پرسپوليس تهران در مقابل شهرداري تبريز برتري خود را با گل دقيقه پاياني شهرداري از دست داده و علي دايي در كنفرانس بعد از بازي به نحوه تشويق تماشاگران تبريزي به شدت تاخت.
تيم تراكتورسازي بعد از پيروزي مقابل تيم صنعت نفت آبادان روحيه مضاعفي براي اين بازي كسب كرده و اميدوار است با اين پيروزي بتواند جايگاه خود را با تيم پرسپوليس عوض كند.
اما وضعيت براي تيم پرسپوليس به شدت بحراني است اين تيم هر سه بازي اخير خود را به تيم‌هاي مس كرمان، سپاهان اصفهان و پيكان قزوين واگذار كرده و از كورس تيم‌هاي مدعي قهرماني خارج شده است.
تيم پرسپوليس در حال حاضر با 27 امتياز در رده پنجم جدول قرار دارد و تيم تراكتورسازي با 25 امتياز تيم ششم جدول رده‌بندي ليگ برتر است.
تيم تراكتورسازي بعد از اين بازي براي سومين هفته متوالي در تبريز ميزبان بوده و اين بار به مصاف تيم همشهري خود شهرداري تبريز مي‌رود. كسب 9 امتياز حاصل از سه بازي خانگي مي‌تواند تراكتورسازان را براي كسب سهميه باشگاه‌هاي آسيا اميدوار سازد. سه امتيازي كه از بازي نفت آبادان حاصل شده و شش امتياز گروه پيروزي در دو بازي خانگي مقابل پرسپوليس و شهرداري است.

* آمار بازي تراكتورسازي تبريز با پرسپوليس تهران
ـ دو تيم تراكتورسازي تبريز و پرسپوليس تهران تاكنون 27 بار به مصاف هم رفته‌اند كه 14 باز تيم پرسپوليس به برتري دست يافته، 12 بار بازي با تساوي خاتمه يافته و تنها يك بار تيم تراكتورسازي به پيروزي بر حريف نامدار خود رسيده است.
ـ نخستين بازي دو تيم در 29 فروردين 1354 در تهران برگزار شد كه اين بازي با سه گل به سود تيم ميزبان به اتمام رسيد.
ـ آخرين بازي دو تيم نيز در تهران و در پنجم مرداد ماه سال‌جاري برگزار شد كه در هفته نخست دور رفت تيم پرسپوليس با تك گل غلامرضا رضايي در دقيقه 46 تيم تراكتورسازي را با شكست بدرقه كرد.
ـ تنها پيروزي تيم تراكتورسازي در 12 آذر 1372 در ورزشگاه باغشمال تبريز به دست آمد كه تيم تراكتورسازي با گل‌هاي حسن‌علي شيري و حبيب پاك‌نژاد تيم پرسپوليس را شكست داد. اين بازي با نتيجه دو بر يك به سود تراكتور به اتمام رسيد و تنها گل پرسپوليس را جمشيد شاه‌محمدي به ثمر رساند.
ـ مهاجمان تيم پرسپوليس موفق به 47 بار گلزني به تيم تراكتور سازي تبريز شده‌اند. در مقابل مهاجمان تيم تراكتور سازي نيز 24 بار دروازه تيم پرسپوليس را گشوده‌اند.
ـ فرشاد پيوس با 9 گل زده بهترين عملكرد بين مهاجمان پرسپوليس در مقابل تراكتورسازي را داشته است. تيم پرسپوليس در 15 آذر 1370 در ورزشگاه تختي تبريز با نتيجه چهار بر يك تيم تراكتور سازي را شكست داد كه زننده هر چهار گل تيم ميهمان فرشاد پيوس بود.
ـ اكبر ذوالمجيديان، كوروش برمك، داود رستمي و فرهاد خيرخواه با زدن دو گل به پرسپوليس بهترين عملكرد بين مهاجمان تبريزي را دارند.
ـ واسيلي گوجا رومانيايي با يك پيروزي، دو تساوي و دو شكست و پنج امتياز بهترين عملكرد بين مربيان تراكتور سازي در مقابل پرسپوليس را داشته است. تنها پيروزي تراكتور سازي مقابل حريف نامدار خود توسط گوجا به دست آمده است.
ـ علي باغميشه، ناصر فرشباف، يونس باهنر، اسماعيل حلالي، ابوالفضل حاجي‌زاده و نبي‌الله باقري‌هاي از تيم تراكتور سازي به صورت مستقيم به تيم پرسپوليس پيوسته‌اند.
ـ عباس كارگر و كريم باقري بازيكناني هستند كه ابتدا براي تراكتور بازي كرده و بعدها پيراهن پرسپوليس را بر تن كرده‌اند.
عباس كارگر از تراكتور به هما رفته و از هما به تيم پرسپوليس پيوسته است. كريم باقري نيز از تراكتورسازي به تيم كشاورز تهران ملحق شده و بعد از سه فصل حضور در اين تيم روانه پرسپوليس گشته است.
ـ فرهاد خيرخواه تنها بازيكن بزرگسالي است كه از تيم پرسپوليس به صورت مستقيم به تراكتورسازي پيوسته است. البته چند بازيكن ذخيره و يا بازيكنان تيم اميد پرسپوليس به تراكتورسازي آمده بودند كه كارنامه قابل توصيفي را نداشته‌اند.
ـ از بازيكنان پرسپوليس رضا وطن‌خواه و فرشاد پيوس سابقه رهبري تيم تراكتورسازي را داشته‌اند در مقابل نادر باقري يكي از مربياني فعلي تراكتورسازي چند سال وظيفه حفاظت از دروازه تيم پرسپوليس را بر عهده داشته است.
ـ بهترين نتيجه پرسپوليس مقابل تراكتورسازي پيروزي پنج بر دو به سال 78 و چهار بر يك به سال 70 است.
ـ دو تيم در ليگ برتر پنج بار به مصاف هم رفته‌اند كه چهار پيروزي براي تيم پرسپوليس حاصل شده و يك بازي نيز با تساوي يك بر يك به اتمام رسيده است.


نوشته شده در   چهارشنبه 17 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode