ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 5 مهر 1387     |     کد : 1253

امام جمعه مهربان: روز جهاني قدس تجلي‌گاه حمايت از مردم فلسطين است

حجت اسلام قهرمان احمدي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه مهربان، راهپيمايي عظيم و مردمي روز جهاني قدس را تجلي حمايت جهان اسلام از فلسطين مظلوم و آزادي قدس شريف دانست و افزود: يوم‌الله روز قدس يادگار بي‌بديل و ارزشمند حضرت امام عظيم‌الشان راحل (ره) براي آزادي قدس شريف بود.
خطيب جمعه مهربان افزود: روز جهاني قدس نماد پايداري، عزت‌طلبي و مبارزات استقلال‌طلبانه ملت فلسطين است كه با سلاح انتفاضه به مبارزه با رژيم جنايتكار صهيونيستي برخاسته‌اند.
امام جمعه مهربان با اشاره به اينكه حضرت امام خميني (ره) با نامگذاري آخرين جمعه ماه مبارك رمضان در سال 1358 به عنوان روز قدس، مسئوليت مسلمانان جهان را براي آزادي اين مكان مقدس كه از وظايف همه مسلمانان و نمادي براي شكست اسرائيل است، جاودانه و تاريخي كردند، اظهار داشت: اگر امروز شاهد تظاهرات ميليوني مسلمانان جهان در اين روز بزرگ هستيم، نتيجه اين اقدام انقلابي و تاريخي حضرت امام (ره) است.
احمدي، ضرورت انتقال ياد و نام قدس به تمام نسل‌هاي آينده، مسلمان و آزادگان جهان را ضروري دانست و افزود: نسل‌هاي آينده بايد بدانند كه آزادي قدس و سرزمين‌هاي اشغالي وظيفه هميشگي و ذاتي آنهاست و انتخاب روز جهاني قدس به تنهايي ملت فلسطين در تحمل درد و رنج، مشكلات و تجاوزگري صهيونيست‌ها پايان داد.
خطيب جمعه مهربان روز جهاني قدس را فراخوان همه‌جانبه‌اي براي همه امت اسلامي و وجدان‌هاي بيدار دانست و افزود: امت سلامي بايد براي برچيدن ظلم و جور ار روي زمين و ستم عليه انسان‌ها و بازگرداندن چهره پاك به شهر مقدس قدس و مسجد مبارك‌الاقصي به پا خيزند.
امام جمعه مهربان به ويژگي‌هاي راهپيمائي عظيم و ميليوني روز جهاني قدس امسال اشاره و پيروزي تاريخي حزب‌الله لبنان و شكست‌هاي پي‌در‌پي و خفت‌بار رژيم صهيونيستي در برابر جان بركفان حزب‌الله و همچنين ايجاد اختلاف در ميان سران رژيم اشغالگر قدس را از ممتاز بودن روز جهاني قدس امسال دانست و افزود: اميدهاي مردم آزاده و مبارز سرزمين‌هاي اشغالي بيش از پيش به حضور ميليوني مسلمانان سراسر جهان در اجتماع باشكوه و جهاني روز قدس است .
احمدي پايه و اساس حركت انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي ايران را نفي رژيم صهيونيستي و احقاق حق ملت فلسطين دانست و از همه مجامع بين‌المللي و همه كساني كه شعار دموكراسي در جهان مي‌دهند درخواست كرد كه با پيشنهاد هر فلسطيني يك راي موافقت كنند و به ملت فلسطين همانند ديگر ملت‌هاي دنيا اجازه داده شود كه براي سرنوشت خويش تصميم بگيرد.


نوشته شده در   جمعه 5 مهر 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode