ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 8 مرداد 1403
دوشنبه 8 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 16 آذر 1389     |     کد : 12501

استفاده از امواج مغناطيسي در درمان سرطان

سرطان را مي توان از اين پس سوزاند زيرا دانشمندان دانشگاه کالج لندن موفق به ابداع شيوه اي شده اند که در آن از پالس هاي مغناطيسي در نابودي تومورهاي سرطاني استفاده مي شود.

جام جم آنلاين: سرطان را مي توان از اين پس سوزاند زيرا دانشمندان دانشگاه کالج لندن موفق به ابداع شيوه اي شده اند که در آن از پالس هاي مغناطيسي در نابودي تومورهاي سرطاني استفاده مي شود.
به گزارش مهر، دانشمندان دريافته اند مي توانند سلول هاي سرطاني را با استفاده از ذرات کوچک مغناطيسي محاصره کرده و با ايجاد ميدان مغناطيسي در اطراف اين ذرات موجب داغ شدن آنها و در نهايت سوختن سلول هاي سرطاني شوند.

آزمايش هاي اين شيوه بر روي موش ها نشان داده که حرارت ذرات اکسيد آهن را مي توان تا 6 درجه بالاتر از درجه بدن جاندار افزايش داد و اين همان درجه حرارتي است که منجر به مرگ سلول ها خواهد شد.

محققان اميدوارند با استفاده از اين شيوه بتوانند تومورهاي سرطاني را در بدن هدف گرفته و بدون آسيب رساندن به نسوج سالمي که در اطراف سلول هاي بيمار قرار دارند، تومورها را با استفاده از حرارت از بين ببرند و به اين شکل آثار جانبي درمان هاي رايجي مانند شيمي درماني يا پرتو درماني را در روند درمان سرطان کاهش دهند.

به گفته دانشمندان مي توان اين ذرات آهني را با استفاده از سلول هاي بنيادين برگرفته از مغز استخوان فرد بيمار به داخل تومورها هدايت کرده و در آنجا با ايجاد حرارت منجر به مرگ تومورها شد.

«سام جينز» از دانشگاه کالج لندن مي گويد در صورتي که حرارت اين ذرات را تا 43 درجه افزايش دهيم، سلول هاي سرطاني شروع به مردن مي کنند زيرا حرارت عادي بدن انسان 37 درجه است و 43 درجه مي تواند براي مرگ سلول هاي سرطاني درجه حرارت مناسبي باشد.

دانشمندان همچنين ابزاري را به منظور شليک امواج مغناطيسي متمرکز ابداع کرده اند که منجر به ارتعاش شديد ذرات آهني و در نهايت ايجاد گرما مي شود. اميد مي رود با استفاده از اين شيوه جديد بتوان به مبارزه با بيماري سرطان ريه پرداخت.


نوشته شده در   سه شنبه 16 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode