جام جم آنلاين: موتور جستجوي ياهو همانند سال هاي گذشته به طبقه بندي 10 کلمه کليدي پرداخته است که بيشترين جستجو را در سال 2010 به ثبت رسانده اند.
به گزارش مهر ، ياهو همه ساله به طبقه بندي کلمات کليدي مي پردازد که در طول سال بيشترين جستجو را داشته اند.امسال نيز با نزديک شدن به پايان سال 2010 دومين موتور جستجوي دنيا به اين رسم ديرينه خود عمل کرده است.
در طبقه بندي امسال، عبارت BP Oil Spill (نشت نفت بريتيش پتروليوم) بالاترين رقم جستجو با ياهو را به ثبت رسانده است.
رتبه دوم برترين جستجوهاي ياهو در سال 2010 را کلمه کليدي World Cup (جام جهاني) به دست آورد. بيشتر اين جستجوها در مورد شايعاتي درباره جدلهايي مطرح در اين جام به ويژه در مورد عملکرد بد توپ جابولاني و اطلاعاتي درباره سنت هاي آفريقاي جنوبي و شيپور «ووزلا» بوده اند.
در ميان فهرست 10 جستجوي برتر ياهو کلمه کليد iPhone توانست رتبه 6 را کسب کرد.
ياهو در اطلاعيه خود نوشت: ما در اين ليست حجم جستجوها و درصد تغييرات را در مقايسه با سال 2009 نيز وارد کرديم. درميان اين تغييرات، اپل توانست به تغييرات چشمگيري دست يابد. به خصوص در زمان سرقت و انتشار اولين تصاوير نمونه آزمايشي «آي- فن 4» ، عرضه رسمي «آي- فن 4» و عرضه لوح- رايانه جادويي و متحولانه «آي پد» اپل توانست با جستجوي بسيار زيادي مواجه شود.
همچنين ياهو همانند سال هاي گذشته به طبقه 10 سئوالي که بيشترين جستجو را داشته اند نيز پرداخته است. در اين طبقه بندي سئوالاتي از قبيل «چگونه وزن را کاهش دهيم؟» ، «چگونه چکيده مطالب بنويسيم؟» و سئوال فلسفي و هميشگي «عشق چيست؟» به چشم مي خورند.