ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 12 آذر 1389     |     کد : 12333

مدال‌آوران ورزش تجليل مي‌شوند

مدال آوران ورزش ايران در شانزدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي كه در مجموع با كسب 59 مدال (20 طلا، 14 نقره و 25 برنز) و قرار گرفتن در رده چهارمي بهترين نتيجه ورزش ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي را رقم زدند، در فاصله 8 روز پس از پايان اين رقابت‌ها و در مراسمي با حضور رئيس‌جمهور، سكه باران مي‌شوند.

جام جم آنلاين: مدال آوران ورزش ايران در شانزدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي كه در مجموع با كسب 59 مدال (20 طلا، 14 نقره و 25 برنز) و قرار گرفتن در رده چهارمي بهترين نتيجه ورزش ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي را رقم زدند، در فاصله 8 روز پس از پايان اين رقابت‌ها و در مراسمي با حضور رئيس‌جمهور، سكه باران مي‌شوند.

كاروان ورزش ايران در شرايطي گام به بازي‌هاي آسيايي گوانگجو نهاد كه با توجه به اختلاف عميق و شديد سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك كمتر كسي فكر مي‌كرد با درخشش خيره‌كننده خود كام مردم را به قدري شيرين كند كه يك هفته پس از پايان بازي‌ها، حكايت دلاوري آنها نقل محافل باشد.

اما در بحبوحه اين اختلافات مديريتي و مشكلاتي چون كمبود بودجه، اكثر قريب به اتفاق فدراسيون‌هاي ورزشي، بي سر و صدا و با برنامه از پيش تعيين شده براي حضور در اين آوردگاه آماده شدند تا پيروزي بزرگ به دست آمده، اميدها به درخشش ورزش ايران در المپيك 2012 لندن را زنده كند.


در فاصله 8 روز پس از اين افتخار آفريني بزرگ، جشن تقدير از مدال‌آوران ورزش ايران صبح يكشنبه 14 آذرماه و با حضور رئيس‌جمهور در سالن وزنه برداري آزادي تهران برگزار مي‌شود تا پاداش قهرماني‌ها نقدا پرداخت شده و همچون دوحه 2006 با تاخيري 2 ساله مواجه نشود.

بنابر اعلام قبلي سازمان تربيت بدني به دارندگان مدال‌هاي طلا، نقره و برنز انفرادي به ترتيب 150، 75 و 50 سكه بهار آزادي و به مدال‌هاي‌ رشته‌هاي تيمي نصف اين اعداد سكه اهدا خواهد شد. با احتساب مدال‌هاي به دست آمده در مجموع 7434 سكه بهار آزادي به ارزش بيش از 5/2 ميليارد تومان به مدال‌آوران گوانگجو تعلق مي‌گيرد.

خديجه آزادپور، دارنده مدال طلاي ووشو به دليل كسب نخستين مدال طلاي تاريخ بانوان ايران در اين رقابت‌ها 200 سكه و سعيد احمدي و امير رضا علي اكبري(قهرمانان كشتي) به رغم اين‌كه به دليل مصدوميت و ناداوري به مدالي دست نيافتند، هر يك 50 سكه دريافت خواهند كرد.

همچنين در اين مراسم كه مسوولان سازمان تربيت بدني، كميته ملي المپيك و فدراسيون‌هاي ورزشي نيز حضور خواهند داشت، قرار است به مربيان ورزشكاران افتخار آفرين پاداش قابل توجهي تعلق گيرد ضمن اين‌كه براي نخستين بار قرار است از كادر پزشكي، كادر سرپرستي و كاركنان حراست نيز به نحو مقتضي تقدير به عمل آيد.

نكته جالب توجه اين‌كه احمدرضا طالبيان با كسب يك طلا و يك برنز تيمي قايقراني، محمدرضا رودكي با يك نقره و يك برنز جودو، الهه احمدي با يك نقره انفرادي، يك نقره و يك برنز تيمي از نظر كميت مدال موفق‌ترين ورزشكاران كشورمان در اين رقابت‌ها بودند. ضمن اين‌كه فدراسيون كشتي نيز با كسب 7 مدال طلا، يك نقره و 2 برنز موفق ترين فدراسيون در اين بازي‌ها محسوب مي‌شود.

محمود احمدي‌نژاد، رئيس‌جمهور كه هميشه در جمع ورزشي‌ها سخنان دلگرم‌كننده و آرام‌بخشي به زبان آورده است، قرار است در اين مراسم نقطه نظراتش را راجع به شرايط امروز ورزش و ادامه راه آن بيان كند.

اميد توفيقي
گروه ورزش


نوشته شده در   جمعه 12 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode