ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 12 آذر 1389     |     کد : 12328

نظارت دستگاههاي حاکميتي بر عملکرد مداحان را مفيد نمي‌دانم

رييس سازمان صدا و سيما در همايش سراسري مداحان بسيجي کشور با تشريح قيام ابا عبدالله الحسين (ع)با اشساره به اين كه شخصا نظارت دستگاههاي حاکميتي بر عملکرد مداحان را مفيد نمي دانم گفت:نهضت کربلا از مهمترين مصاديق عقلانيت در جامعه بشري است.

جام جم آنلاين: رييس سازمان صدا و سيما در همايش سراسري مداحان بسيجي کشور با تشريح قيام ابا عبدالله الحسين (ع)با اشساره به اين كه شخصا نظارت دستگاههاي حاکميتي بر عملکرد مداحان را مفيد نمي دانم گفت:نهضت کربلا از مهمترين مصاديق عقلانيت در جامعه بشري است.
به گزارش حوزه رياست سازمان صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران، مهندس عزت الله ضرغامي افزود:مداحان اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام با هنر مندي و از طريق احساس و عاطفه پاک بشري اعتقادات و باور هاي مردمي را تعميق و استمرار مي بخشند .

رييس رسانه ملي با تشريح مسئوليت خطير مداحان گفت :مجالس مدح و عزا داري اهل بيت فرصت بسيار خوبي براي نشر معارف اسلامي ،آشنايي مردم با تاريخ اسلام و افزايش آگاهي و بصيرت آنها مي باشد.

ضرغامي با اشاره به ويژه گي هاي فتنه گفت: آنگونه که از سخنان امام علي (ع)بر مي آيد تنها راه خروج از فتنه و غلبه بر آن تبعيت از امر ولايت است.

وي افزود: بدون ترديد تمامي زيبايي هاي تابلوي کربلا که آن را در جهان بي بديل و يگانه ساخته است ايثار و فدا کاري حول محور امامت و ولايت است.

رييس سازمان صدا و سيما از خدمتگزاران دستگاه ابا عبدالله الحسين (ع)خواست تا با اشعار حماسي و انقلابي و دميدن روح شجاعت و ايثار در جامعه از مراثي و اشعاري که محتواي آن تحقير آميز و ذلت بار است به شدت اجتناب کنند.

ضرغامي گفت: شخصا نظارت دستگاههاي حاکميتي بر عملکرد مداحان را مفيد نمي دانم و جامعه مداحان کشور خود بهترين و موثر ترين نهاد براي اشاعه فر هنگ عاشورايي در جامعه و دور نمودن مجالس از حواشي نا سالم و خلاف واقع هستند .

رييس سازمان صدا و سيما با تشريح تفاوت بين ساده گويي و سطحي گويي افزود :ساده گفتن معارف عميق اسلامي وظيفه مهم و هنرمندانه مداحان است که در مقابل مخاطب انبوه با سلائق و سطوح مختلف دانش کار آمدي بالايي دارد.

آقاي ضرغامي از مداحان کشور به ويژه استانهاي مختلف با گويش هاي متفاوت خواست با انتخاب ملودي هاي مناسب و برخوردار از مضامين متعالي و بصيرت افزا ، رسانه ملي را در تو ليد برنامه ها و نماآهنگ هاي ماندگار و تاثير گذار ياري کنند.



نوشته شده در   جمعه 12 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode