ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 11 آذر 1389     |     کد : 12296

آلودگي هواي شهر تبريز در حالت هشدار قرار گرفت

مدير كل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي گفت: برابر گزارش مركز پايش و كنترل آلودگي هواي شهر تبريز، آلودگي هواي تبريز در حالت هشدار قرار گرفت.

 مدير كل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي گفت: برابر گزارش مركز پايش و كنترل آلودگي هواي شهر تبريز، آلودگي هواي تبريز در حالت هشدار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي سازمان محيط زيست آذربايجان شرقي، بيوك رئيسي با اشاره به بالا رفتن آلاينده‌هاي منوكسيد كربن و ذرات معلق از حد استاندارد و پايداري شرايط مذكور براي روزهاي سه‌شنبه و چهار شنبه هفته جاري اظهار داشت: ميانگين ذرات معلق هوا در حال حاضر بيش از 110 ميكروگرم در متر مكعب است كه در ساعاتي از روز تا 163 ميكروگرم در متر مكعب نيز افزايش يافته است.
وي با اشاره به ميانگين هشت ساعته منوكسيدكربن كه غالباً از تردد پرشمار خودروها و ترافيك سنگين آن حادث مي‌شود، افزود: در ساعات 16 تا 24 روز سه‌شنبه ميانگين منوكسيدكربن جو تبريزppm 7/9 ( قسمت در ميليون ) بود كه اين رقم در پيك ترافيكي شهر تا ppm 13 نيز افزايش نشان مي‌دهد كه نشانگر شرايط هشدار است.
دبير كميته كاهش آلودگي هواي شهر تبريز، پايداري جوي و عدم وجود جريانات هوايي را عامل اصلي ثبات آلودگي در هواي شهر تبريز عنوان كرده و ابراز اميدواري كرد از روز پنج‌شنبه با تغيير شرايط جوي و وزش باد از ميزان آلاينده‌هاي متمركز بربام شهر كاسته شود.
وي در خصوص تاثير آلاينده‌هاي ناشي از فعاليت صنايع حاشيه تبريز گفت: ميزان ديگر آلاينده‌هاي هوا ( اكسيدهاي گوگرد و نيتروژن) به دليل توسعه استفاده از سوخت گاز در صنايع و واحدهاي پالايشگاهي و پتروشيمي و نيروگاه حرارتي، پايين است.
رئيسي در ادامه از مردم خواست در ساعات عصر از تردد غير ضروري با خودروهاي شخصي در مركز شهر پرهيز كرده و در ساعات مذكور از فعاليت‌هاي ورزشي سنگين نيز خودداري كنند.


نوشته شده در   پنجشنبه 11 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode