ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 دي 1403
پنجشنبه 6 دي 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 11 آذر 1389     |     کد : 12291

نسخه مشابه فيس‌بوك و توييتر در چين بيش از 130 ميليون كاربر جذب كرده است

پايگاه خبري اكونوميك تايمز نوشت كه فيس‌بوك و توييتر در چين ممنوع بوده اما فيس‌بوك و توييتر چيني در بين مردم چين بسيار محبوب بوده و روزانه 100000 نفر به كاربران آن‌ها افزوده مي‌شود.

  پايگاه خبري اكونوميك تايمز نوشت كه فيس‌بوك و توييتر در چين ممنوع بوده اما فيس‌بوك و توييتر چيني در بين مردم چين بسيار محبوب بوده و روزانه 100000 نفر به كاربران آن‌ها افزوده مي‌شود.

به گزارش خبرنگار ديپلماسي عمومي خبرگزاري فارس، "اكونوميك تايمز " در گزارشي اعلام كرد: فيس‌بوك و توييتر به عنوان سايت‌هاي اجتماعي همچنان در چين ممنوع بوده و نسخه‌هاي چيني آن‌ها توسط ميليون‌ها كاربر چيني استفاده مي‌شود.
(Kaixin001.com) كه در زبان انگليسي به عنوان "شبكه خوشبختي " ترجمه شده است، يك فيس‌بوك به سبك چيني است كه در حال حاضر حدود 90 ميليون كاربر دارد.
به گزارش رسانه‌ها، Weibo نيز كه از روي توييتر شبيه‌سازي شده است توسط 40 ميليون چيني مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
"سسيليا جايو "، 27 ساله، سردبير خبري پكن در گفت‌وگو با خبرگزاري دولتي "شينهوا " گفت: "من روز كاريم را با خواندن آخرين موارد ارسال شده از دوستانم شروع مي‌كنم، به اين كار عادت كرده‌ام درست مثل بسياري از افراد ديگر. "
طبق اين گزارش، محبوبيت اين وب‌سايت‌ها در چين بشدت درحال افزايش است، آن هم در كشوري كه 420 ميليون شهروند الكترونيك به خوبي از رسانه‌هاي اجتماعي به عنوان يك روش جديد در برقراري ارتباط با دوستان و اطلاع از اخبار روز استقبال مي‌كنند.
دسترسي به فيس‌بوك و توييتر در چين بخاطر ممنوعيت دولتي بدليل ترس دولت چين از رواج آن در ميان جوانان و ايجاد تهديدات سياسي بالقوه براي سيستم تك حزبي دولت امكان پذير نيست.
از زمان راه‌اندازي اين سايت Kaixin001.com در سپتامبر 2008 تاكنون 90 ميليون كاربر جذب آن شده‌اند و اين در حالي است كه روزانه 100000 نفر كاربر به آمار آن افزوده مي‌شود.
اين سايت‌ها نه تنها افراد عادي بلكه افراد مشهور و نهادها را نيز جذب كرده و به يكي از جريانات اصلي و پرنفوذ رسانه‌ها تبديل شده‌اند.
شبكه خبري چين شينهوا، كه به تازگي شبكه تلويزيوني جهاني آژانس خبري رسمي چين را راه‌اندازي كرده است، در ماه ژوئن اولين سازماني بود كه (Kaixin001.com)، را به رسميت شناخت.
در بين 40 ميليون كاربر Weibo بسياري از ستاره‌هاي سينمايي و چهره‌هاي معروف اجتماعي چين نيز به چشم مي‌خورد.
"تسينگ هووا " استاد دانشگاه روزنامه‌نگاري "جين جيان بين " در اين رابطه اظهار داشت: "وبلاگ‌نويسان با استفاده از اين سايت مي‌توانند گزارشات خود را به صورت زنده و بدون ترافيك خبري ارائه كنند. "
در اواخر ماه آگوست، حملات خشونت‌آميز عليه نويسنده علمي محبوب چين، "فانگ زوزي "، چهره شناخته شده در افشاي تقلبات علمي، با افشاي عمومي آن بصورت آنلاين در Weibo بلوايي به پا كرد.
بررسي‌ها نشان داد كه 92 درصد از 39123 نفري كه بصورت آنلاين جواب داده بودند از اين نويسنده حمايت كرده بودند. در واقع، سايت‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي آنچنان محبوب شده‌اند كه حزب حاكم كمونيست آموزش استفاده از آن توسط كاركنان خود را آغاز كرده است.
بنا بر گزارش‌هاي اعلام شده، مقامات رسمي چين در حال آموزش نحوه استفاده از وبلاگ‌ها و نرم افزارهاي پيام‌رسان هستند.
پليس پكن نيز در ماه آگوست وبلاگ رسمي خود را با نام "Safe Beijing " براي انتشار اطلاعات مربوط به امنيت عمومي و دريافت پيشنهاداتي مردم راه‌اندازي كرده است.


نوشته شده در   پنجشنبه 11 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode