ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 10 آذر 1389     |     کد : 12263

پيرواني: فدراسيون بخواهد با اميد مي‌مانم

غلامحسين پيرواني سرمربي تيم اميد تاكيد دارد كه انتقادهاي درست از تيمش را مي‌پذيرد، اما به هيچ‌وجه زير بار انتقادهاي غيرمنطقي نمي‌رود و با زور كلت و تفنگ نيز حاضر نمي‌شود كه تحت فشار رسانه‌ها از مسووليتش كنار بكشد.


غلامحسين پيرواني سرمربي تيم اميد تاكيد دارد كه انتقادهاي درست از تيمش را مي‌پذيرد، اما به هيچ‌وجه زير بار انتقادهاي غيرمنطقي نمي‌رود و با زور كلت و تفنگ نيز حاضر نمي‌شود كه تحت فشار رسانه‌ها از مسووليتش كنار بكشد.


مربي با سابقه شيرازي كه در گوانگجو اعلام كرده بود بعيد مي‌داند به همكاري‌اش با تيم اميد ادامه دهد، ديروز در گفت‌وگوي مفصل خود با سايت فدراسيون فوتبال تغيير موضع داد و بدون آن‌كه سخني از رفتن كند، اعلام كرد كه حاضر است به همكاري اش با تيم اميد ادامه دهد.

پيرواني در ابتداي اين گفتگو تصريح كرد كه اگر فدراسيون عذر وي را بخواهد دست مسوولان را نيز مي‌بوسد و مي‌رود، اما اگر رسانه‌ها با تفنگ و كلت بخواهند او را عوض كنند از جايش تكان نمي‌خورد.

وي افزود: تا حالا نشده بود كه 18 ماه قبل از مسابقات تيم اميد شكل بگيرد، اما مشكل ما اين بود كه هيچ زمان نتوانستيم بازيكنان را يكجا در تمرينات در اختيار داشته باشيم و آنان بواسطه حضور در ليگ قادر نبودند، تمام و كمال در خدمت ما در تمرينات و مسابقات تداركاتي باشند. طي اين مدت حسرت به دلمان ماند كه با 18 بازيكن تمرين كنيم. اما چه كنيم كه باشگاه‌ها هم به مهره‌هاي كليدي‌شان احتياج داشتند. خودمان هم در كار خودمان مانده بوديم. يكي مي‌آمد، يكي نمي‌آمد، يكي دير مي‌آمد و... برخي بازيكنان در تيم بزرگسالان بودند و درگير اردو. يكي درگير ليگ قهرمانان آسيا، جام حذفي و ليگ برتر.

باشگاه ها حق دارند اما...

پيرواني البته به باشگاه‌ها نيز حق داد و گفت: من خودم سال‌ها سرمربي باشگاه بودم. درك مي‌كنم، اما شما نگاه‌كنيد مهره‌هاي كليدي ما مثل كريم انصاري‌فرد، علي عسگر، حاج‌صفي و آرش افشين به دليل حضور در ليگ هر بار كه به اردو مي‌آمدند نياز به ريكاوري داشتند و اين در برنامه تمرينات تيم ايجاد مشكل مي‌كرد. من بازي‌هاي تداركاتي‌ام را بدون اين 5، 6 بازيكن اصلي انجام دادم. الان هم مي‌گويم ما نزديك به 10 بازيكن ليگ برتري داشتيم و همه اين شرايط براي اين 10 بازيكن صدق مي‌كرد. تازه ما با همه اين شرايط به گوانگجو رفتيم و مقابل همه حريفان خوب بوديم. مقابل ژاپن هم تا دقيقه 60 خوب بوديم اما بدآورديم. گل انصاري‌فرد را آفسايد گرفتند. توپ آرش افشين به ديرك خورد. در بازي با كره جنوبي هم خستگي مفرط باعث شد تا بازي 3 ـ‌ يك برده را با شكست عوض كنيم.

وي اتفاقات فوتبالي را باعث بي‌مدال ماندن تيم اميد در بازي‌هاي آسيايي گوانگجو دانست و اظهار داشت: ما مطمئنا به اتفاقات فوتبال باختيم. ضمن آن‌كه قابل كتمان نيست بازيكنان روي نيمكت در حد بازيكنان اصلي نبودند و به نوعي دستم با توجه به ديدارهاي سنگيني كه در پيش داشتيم بسته بود.

سرمربي تيم اميد بعضي از انتقادهاي صورت گرفته به نحوه بازي تيمش را رد كرد و گفت: ما هم براي بازي زميني و هم براي بازي هوايي برنامه داشتيم و مروري بر بازي‌هايمان اين را مشخص مي‌كند. من در اينجا فقط به نحوه بازي محسن مسلمان اشاره مي‌كنم. وي روي هوا بود؟ مگر در بازي مقابل كره ما از روي زمين گل نزديم؟ بازي بحرين و عمان چه؟ روي زمين گل نزديم؟ بازي مقابل ژاپن را فراموش كرده‌اند؟ فقط اوت دستي‌ها و گل‌هاي ضربات سر سيدجلال را ديده‌اند؟ با قاطعيت بگويم محسن مسلمان روي زمين آن قدر بازيكن با كيفيتي است كه مي‌تواند در تيم ملي بزرگسالان بازي كند. ما در تيم‌مان در همه پست‌ها بازيكن داشتيم و اين را همه ديدند. باز هم مي‌گويم اگر آرش افشين توپش به تيرك نمي‌خورد و گل كريم انصاري‌فرد آفسايد اعلام نمي‌شد ما به فينال رفته بوديم و حالا شرايط كاملا فرق مي‌كرد. پيرواني بار ديگر تاكيد كرد : بازيكنان ما خسته بودند؛ 7 بازي در 18 روز مسلما هر تيمي را خسته مي‌كند؛ من كريم انصاري‌فرد را در بازي با كره‌جنوبي اجبارا تعويض كردم، اما همه مي‌گويند به خاطر اشتباه تاكتيكي اين كار را كردم. من براي آنهايي كه اين‌گونه قضاوت مي‌كنند متاسفم. كدام مربي عاقلي وجود دارد كه بازيكنش از او بخواهد كه تعويضش كند و فرياد بزند كه مصدوم است، اما مربي تعويضش نكند؟

وي آمادگي‌اش را براي ادامه همكاري با تيم اميد اعلام كرد و گفت: اگر فدراسيون بخواهد ادامه كار مي‌دهم، گرچه از فدراسيون مي‌خواهم كاري كند تا بازيكنان را مدت زمان بيشتري در اختيار داشته باشم و بتوانم اردوهاي داخلي يا خارجي مفيدي داشته باشيم. به هر حال به خاطر نتايج گوانگجو شرمنده مردم ايران هستم و دلم مي‌خواست با مدال برگرديم. مردم حق دارند هر چه مي‌خواهند بگويند چون با انصاف‌اند، اما بعضي‌ها به من انتقاد نكردند و بيشتر دنبال زخم‌زبان بودند.

عليپور: فدراسيون خواهان ادامه كار پيرواني است

دبير هيات رسيدگي به تخلفات فوتبال حرفه‌اي اگرچه خود را سخنگوي فدراسيون فوتبال نمي‌داند، اما مي‌گويد فدراسيون بشدت خواهان تفكيك مسووليت تيم اميد با كميته ملي المپيك است.

عليرضا عليپور ديروز در نشست مطبوعاتي خود با خبرنگاران گفت: ما در خبرها شنيديم كه نايب رئيس فدراسيون فوتبال براي شارژ روحي تيم اميد مجبور شده در خلال بازي‌ها به ايران بيايد و با خود پول به گوانگجو ببرد كه اين اتفاق بسيار بدي است.

وي با اشاره به اصرار فدراسيون فوتبال براي ابقاي پيرواني و مخالفت كميته ملي المپيك با اين مساله گفت: اين حق هيات رئيسه و رئيس فدراسيون است كه موضع‌شان را در اين باره اعلام كنند، ضمن اين كه در فاصله يك و نيم ماه مانده تا شروع بازي‌هاي انتخابي المپيك، هيچ عقل سليمي نمي‌گويد كه بايد كادر فني را تغيير دهيم.

عليپور تصريح كرد :ما اگر بخواهيم به اين دوگانگي ادامه دهيم تنها زمان را از دست مي‌دهيم. به هر حال هيات رئيسه نظرش را به صورت رسمي روز يكشنبه اعلام خواهد كرد، اما نظر فدراسيون قطعا ابقاي پيرواني است.

حجت اله اكبر آبادي / گروه ورزش


نوشته شده در   چهارشنبه 10 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode