ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 10 آذر 1389     |     کد : 12260

سيفي: طلايم را مديون زحمات اوجاقي هستم

محسن محمد سيفي دارنده مدال طلاي بازي‌هاي آسيايي گوانگجو در وزن منهاي 60 كيلوگرم ووشو، نظم و برنامه‌ريزي دقيق و اصولي فدراسيون ووشو را عامل موفقيت‌هاي تيم ملي در بازي‌هاي آسيايي دانست.


محسن محمد سيفي دارنده مدال طلاي بازي‌هاي آسيايي گوانگجو در وزن منهاي 60 كيلوگرم ووشو، نظم و برنامه‌ريزي دقيق و اصولي فدراسيون ووشو را عامل موفقيت‌هاي تيم ملي در بازي‌هاي آسيايي دانست.


محمد سيفي كه در فينال بازي‌هاي آسيايي گوانگجو با غلبه بر حريف قدرتمند كره جنوبي، صاحب مدال طلا شد درباره مسابقه‌هاي وزن منهاي 60 كيلوگرم اين بازي‌ها گفت: با توجه به حضور نداشتن چيني‌ها در اين وزن، اميدواري زيادي براي ساير كشورهاي آسيايي به وجود آمده بود تا طلاي 60 كيلو را از آن خود كنند، به همين دليل اين وزن، شلوغ‌ترين دسته مسابقه‌ها بود كه خوشبختانه رقابت‌هاي آن با قهرماني كشورمان به پايان رسيد.

قهرمان 21 ساله ووشو آسيا كاهش وزن را بيشترين مشقت خود براي كسب اين مقام دانست و گفت: وزن طبيعي بدن من حدود 69 كيلوگرم است و ناچار شدم حدود 9 كيلو از وزن بدنم كم كنم. البته خوشبختانه برنامه غذايي مشاور تغذيه‌اي فدراسيون در اين زمينه كمك خوبي به من كرد. اصولا در فدراسيون هيچ كم و كسري براي اردو‌هاي ملي وجود نداشت و از روان‌شناس گرفته تا ماساژور، مشاور تغذيه و ديگر عوامل ، همه در خدمت موفقيت ملي‌پوشان قرار گرفتند. حتي حقوق ملي‌پوشان كاملا منظم و به موقع در اختيار آنها قرار گرفت، حقوقي كه از لحاظ ريالي مبلغ قابل توجهي نيست و به بيش از 270 هزار تومان در ماه نمي‌رسد، ولي پرداخت به موقع همين مبلغ نيز نشان‌دهنده نظم خوب فدراسيون موجب تقويت روحيه ملي‌پوشان مي‌شد تا راحت‌تر تمرين كنند.

محمد سيفي در مورد حفظ آمادگي خود با وجود كاهش وزن زياد گفت: من طي يك سال گذشته فقط يكبار وزن كم كردم كه آن هم در بازي‌هاي آسيايي بود، در حالي كه ورزشكار بزرگ و شاخصي مثل حميد سوريان در رشته كشتي فرنگي به فاصله 2 ماه 2 بار ناچار به چنين كار سخت و مضري شد كه اثر منفي و تخريبي آن را در بازي‌هاي آسيايي چشيد و متاسفانه ناكام شد.

نايب قهرمان جهان درباره حضورش در رقابت‌هاي پيش‌روي ستارگان جهان گفت: من در اين مسابقه‌ها كه بزودي در شهر چون چينگ كشور چين برگزار مي‌شود، در وزني بالاتر از وزن حضورم در بازي‌هاي آسيايي يعني دسته 65- كيلوگرم به ميدان مي‌روم. اين مسابقه‌ها با حضور 4 ورزشكار برتر دنيا در هر وزن و با شرايط ووشوي حرفه‌اي برگزار مي‌شود. حريفان من از كشورهاي تركيه، ماكائو و آمريكا هستند كه فيلم بازي‌هاي هر 3 آنها را ديده‌ام و شناخت خوبي از هر 3 نفر آنها دارم.

قهرمان زنجاني ووشو در مورد حضور نداشتن حريفان چيني در دسته‌اي كه او شركت مي‌كند، توضيح داد: مسابقه‌هاي ستارگان جهان در 11 وزن برگزار مي‌شود كه چيني‌ها به عنوان قدرت بلامنازع ووشو جهان، براي اين‌كه گردش بيشتري در تعداد مدال‌ها صورت گيرد و كشورهاي ديگر بيشتر به كسب طلا اميدوار شوند به خود نيز تنها 6 سهميه داده‌اند، بنابراين در 5 وزن، از جمله 65- كيلوگرم حاضر نيستند .

سيفي شگرد خود در مسابقه‌ها را بيرون انداختن حريفان از رينگ مسابقه خواند و گفت: در راند پاياني فينال بازي‌هاي آسيايي هم با همين تمهيد حريف كره‌اي را شكست دادم چون در رشته ما اگر حريفي در هر راند، 2 بار از رينگ مسابقه به بيرون بيفتد، به اصطلاح امتياز دوتايي به حريفش تعلق مي‌گيرد و او برنده آن راند معرفي مي‌شود. البته بيرون انداختن حريف مستلزم ايجاد درگيري‌هاي شديد و روحيه جنگندگي بسيار بالايي است كه در بين ووشوكاران ما بشدت وجود دارد. درواقع رشته ساندا در ورزش ووشو، تركيبي از ورزش‌هايي چون بوكس، تكواندو و جودو است كه نياز به هوشمندي بالايي هم دارد. در اين رشته، با توجه به درگيري‌هاي فراوان، ايجاد آسيب‌ديدگي هم كاملا متداول است. به طور مثال خود من در شروع بازي‌هاي آسيايي با صدمه شديد زانو روبه‌رو بودم كه با تدابير درماني امين نوروزي، كه پزشك تيم ما و تيم فوتبال باشگاه استقلال است، اين مشكل ختم به خير شد و بهبود خوبي پيدا كردم.

محسن محمد سيفي نيز به مانند ديگر مدال‌آوران ووشو بازي‌هاي آسيايي، موفقيت خود را مرهون همياري‌هاي فوق‌العاده حسين اوجاقي، قهرمان پيشين جهان و مدير فعلي تيم ملي خواند و گفت: اوجاقي واقعا براي موفقيتم زحمت كشيد و پا به پايم آمد، او حتي در لحظات پرمشقت كاهش وزن شديد همراه و راهنمايم بود و حتي پا به پايم از رفتن به رستوران و خوردن غذا امتناع مي‌كرد و همپاي خودم مي‌دويد. به طور خلاصه حضور اوجاقي امتياز بزرگ برخورداري از آرامش و تمركز را به من بخشيد كه بالاترين امتيازم براي كسب طلاي گوانگجو بود.

سيفي كه دانشجوي ترم پنجم رشته تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي زنجان است، از همكاري بسيار خوب اين دانشگاه در مدت طولاني حضور وي در اردوها و رامين موحدنيا مربي بومي خود تشكر كرد.

مجيد عباسقلي / گروه ورزش


نوشته شده در   چهارشنبه 10 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode