ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 10 آذر 1389     |     کد : 12247

باتري‌سنج!

يكي از مهم‌ترين مواردي كه هنگام خريد لپ‌تاپ مورد توجه خريداران قرار مي‌گيرد مدت‌زمان ممكن براي استفاده از لپ‌تاپ، هنگام استفاده از باتري به جاي برق است! آيا شما نيز يكي از كاربران لپ‌تاپ هستيد؟ اگر حتي لپ‌تاپ نداريد، تا به حال براي خريد لپ‌تاپ اقدام كرده‌ايد؟ و اين سوال را كه باتري لپ‌تاپ مورد نظرتان تا چه مدت قابل استفاده است را از فروشنده پرسيده‌ايد؟


يكي از مهم‌ترين مواردي كه هنگام خريد لپ‌تاپ مورد توجه خريداران قرار مي‌گيرد مدت‌زمان ممكن براي استفاده از لپ‌تاپ، هنگام استفاده از باتري به جاي برق است! آيا شما نيز يكي از كاربران لپ‌تاپ هستيد؟ اگر حتي لپ‌تاپ نداريد، تا به حال براي خريد لپ‌تاپ اقدام كرده‌ايد؟ و اين سوال را كه باتري لپ‌تاپ مورد نظرتان تا چه مدت قابل استفاده است را از فروشنده پرسيده‌ايد؟

اگر تا به حال اين سوال را از كسي پرسيده باشيد (حتي اگر اين سوال را از كاربر يك لپ‌تاپ در مورد لپ‌تاپ شخصي‌اش بپرسيد) در بيشتر موارد با پاسخ‌هاي نامفهومي‌ مواجه مي‌شويد، چرا كه تقريبا هيچ‌يك از كاربران به طور دقيق از مدت‌زمان قابل استفاده بودن لپ‌تاپ توسط باتري اطلاع نداشته و اين زمان را مرتبط با عواملي همچون نور صفحه نمايش، ميزان بلندي صداي بلندگوها، اجرا يا عدم‌اجراي فيلم و نرم‌افزارها مي‌دانند. با توجه به اين مشكل و اين سوال هميشگي كاربران، اين هفته قصد داريم نرم‌افزاري را به شما معرفي كنيم كه قادر است حداقل زماني كه لپ‌تاپ شما مي‌تواند به طور تضمين شده با باتري كار كند را مشخص كند. همچنين ميانگين زمان و حداكثر زمان قابل استفاده توسط باتري نيز توسط اين برنامه قابل تشخيص است.

كشف واقعيت

همان طور كه گفتيم مدت‌زماني كه مي‌توانيد از لپ‌تاپ خود با باتري استفاده كنيد به طور دقيق قابل تشخيص نيست. البته شركت‌هاي توليدكننده اين دستگاه‌ها مدت زماني را به اين باتري‌ها اختصاص مي‌دهند كه به گفته خودشان اين مدت‌زمان در صورت استفاده از لپ‌تاپ در شرايط استاندارد است كه گاهي اين شرايط با در نظر گرفتن حداقل روشنايي صفحه نمايش و خاموش بودن ارتباطات بي‌سيم تعيين مي‌شود، اما اگر كمي‌منطقي با اين موضوع برخورد كنيم، خواهيم ديد كه حفظ اين شرايط براي تمام كاربران مقدور نيست و عوامل تعيين‌كننده اين شرايط استاندارد نيز بسادگي توسط كاربران قابل تشخيص و مقايسه نخواهند بود تا چنانچه به عنوان مثال قصد دارند از ارتباطات شبكه بي‌سيم استفاده كنند، بتوانند حدس بزنند كه چه ميزان از مدت‌زمان استانداردي كه شركت توليدكننده قيد كرده است كسر مي‌شود.

در چنين شرايطي نرم‌افزار Battery Eater مي‌تواند بهترين و كامل‌ترين راه‌حل براي بررسي توان باتري لپ‌تاپ شما در سخت‌ترين شرايط كاري باشد. به اين ترتيب به جاي آن كه باتري لپ‌تاپ شما در شرايط استاندارد مورد بررسي قرار گرفته و زماني به عنوان توان عملكرد باتري در اختيار شما قرار بگيرد، شرايط به سخت‌ترين حالت تغيير كرده و ميزان استفاده از باتري به بالاترين حد ممكن رسانده مي‌شود، در نهايت نيز گزارشي از حداقل زمان قابل استفاده از باتري در اختيار شما قرار مي‌گيرد.

زمان تضمين شده!

محيط اين نرم‌افزار داراي روش كار بسيار ساده‌اي است به طوري كه كاربران مبتدي نيز براحتي مي‌توانند از آن استفاده كنند. پس از نصب و اجراي نرم‌افزار، صفحه‌اي به نمايش درمي‌آيد كه شامل وضعيت باتري، وضعيت اتصال يا عدم اتصال به منبع برق و گزينه‌اي براي شروع تست باتري است.

براي آغاز عمليات تست، بهتر است باتري لپ‌تاپ شما كاملا شارژ شده و در وضعيت High باشد، همچنين اتصال كابل شارژ به برق نيز برقرار بوده و لپ‌تاپ تا پيش از شروع تست به برق متصل باشد. در پايان گزينه Begin test when disconnecting AC را فعال كرده و هر زمان كه مايل بوديد با قطع اتصال برق لپ‌تاپ، عمليات تست را آغاز كنيد.

برنامه Battery Eater مي‌تواند حداقل و ميانگين زماني را كه لپ‌تاپ شما مي‌تواند با باتري كار كند مشخص كند

نرم‌افزار Battery Eater به گونه‌اي طراحي شده كه با قطع برق، تصويري سه‌بعدي از يك باتري را روي صفحه نمايش به حركت درمي‌آورد و اين تصوير به گونه‌اي طراحي شده است كه هنگام نمايش آن، لپ‌تاپ از حداكثر ظرفيت پردازشگر مركزي (CPU) و پردازشگر گرافيك (GPU) استفاده مي‌كند. در چنين شرايطي آنقدر اين تصوير نمايش داده مي‌شود تا باتري لپ‌تاپ تخليه شده و دستگاه خاموش شود و به اين ترتيب مدت‌زماني كه دستگاه شما روشن مي‌ماند، حداقل زماني است كه به طور تضمين‌شده مي‌توانيد براي استفاده از لپ‌تاپ با باتري در نظر بگيريد چرا كه به گفته سازندگان اين نرم‌افزار، شما هر استفاده ديگري كه از لپ‌تاپ داشته باشيد نيز به اين ميزان از توان باتري استفاده نخواهد كرد!

مطالعه با لپ‌تاپ

يكي ديگر از حالت‌هايي كه اين نرم‌افزار باتري لپ‌تاپ شما را بررسي مي‌كند Reader’s Test نام دارد. در اين حالت لپ‌تاپ شما در متوسط حالت مصرف انرژي مورد بررسي قرار مي‌گيرد و به كمك آن مي‌توانيد ميانگين زمان قابل استفاده از لپ‌تاپ به كمك باتري را مشخص كنيد. براي استفاده از اين نوع بررسي مي‌بايد روي گزينه Options كليك كرده و Benchmark Mode را به حالت Reader’s Test تغيير وضعيت دهيد. سپس گزينه Load Text را انتخاب كرده و يك فايل متني را در برنامه فراخواني مي‌كنيد. در نهايت با كليك روي گزينه OK، فايل متني به طور خودكار باز شده و در فواصل زماني مختلف رو به پايين حركت مي‌كند و اين عمل تا زماني كه باتري لپ‌تاپ شما تخليه شود ادامه مي‌يابد. نتيجه اين بررسي نيز ميانگين مدت زمان قابل استفاده از لپ‌تاپ توسط باتري است.

بيشترين زمان

اگر قصد داريد بدانيد در بهترين حالت ممكن با كمترين ميزان مصرف انرژي، لپ‌تاپ شما تا چه مدت مي‌تواند با باتري روشن بماند، مي‌توانيد بررسي از نوع Idle test را انتخاب كنيد. انتخاب اين حالت نيز از بخش Options صورت مي‌گيرد و نتيجه آن نيز حداكثر زماني است كه لپ‌تاپ شما با باتري قابل استفاده است.

مشاهده نتايج

همان‌طور كه گفتيم عمليات بررسي باتري لپ‌تاپ شما در هر يك از حالت‌هاي بررسي تا زماني ادامه مي‌يابد كه باتري لپ‌تاپ تخليه شده و رايانه خاموش شود. در اين صورت تمام برنامه‌ها بسته مي‌شود و رايانه به حالت Hibernate مي‌رود. اما نرم‌افزار Battery Eater براي جلوگيري از بروز مشكل و گزارش‌گيري دقيق، يك مرحله جلوتر از لپ‌تاپ شما عمل مي‌كند و زماني كه تشخيص مي‌دهد باتري لپ‌تاپ ديگر قادر به ادامه كار نيست يك گزارش از نتيجه بررسي صورت‌گرفته را در فايلي در محل نصب نرم‌افزار ايجاد مي‌كند. وقتي شما به پوشه نصب نرم‌افزار مراجعه كنيد فايلي با فرمت beg مشاهده خواهيد كرد كه اين فايل حاوي نتايج گزارش بررسي صورت گرفته است. براي مشاهده اين فايل مي‌بايد نرم‌افزار Battery Eater را اجرا كرده سپس اين فايل را با عمليات كشيدن و رهاكردن به داخل محيط نرم‌افزار انتقال دهيد. پس از انجام اين كار نتيجه گزارش به طور خودكار توسط مرورگر اينترنتي شما نمايش داده مي‌شود.

نكته: از آنجا كه بررسي باتري تا زماني ادامه مي‌يابد كه لپ‌تاپ خاموش شود و ممكن است خاموش‌شدن لپ‌تاپ بيش از 3 تا 4 ساعت به طول انجامد، پيشنهاد مي‌كنيم اين كار را در ساعات پاياني شب كه به لپ‌تاپ نياز نداريد انجام دهيد و صبح روز بعد با روشن كردن لپ‌تاپ نتيجه كار را مشاهده كنيد. توجه: دقت داشته باشيد كه قبل از اجراي عمليات تست، قابليت‌هايي همچون خاموش‌شدن رايانه در صورت عدم‌ فعاليت كاربر يا خاموش‌شدن صفحه نمايش و... در ويندوز غيرفعال شده باشند.استفاده از اين نرم‌افزار كاملا رايگان است و مي‌توانيد آخرين نسخه از آن را با حجم كمتر از يك مگابايت از لينك زير دانلود كنيد:

http://clicklinks.ir/30905a

امير عصاري


نوشته شده در   چهارشنبه 10 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode