ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 10 آذر 1389     |     کد : 12241

10 دليل براي استفاده از ويندوز 7

مايكروسافت شركت سازنده ويندوز، 13 جولاي 2010 يعني چند ماه پيش، به‌طور رسمي پشتيباني از محصول ويندوز اكس‌پي خود را قطع و اعلام كرد از تاريخ 22 اكتبر 2010 ديگر حتي سي‌دي ويندوز اكس‌پي را توليد هم نخواهد كرد، بنابراين فروش آن نيز به‌پايان خواهد رسيد و به‌جاي آن كاربران بايد به سمت ويندوز7 رفته و از آن استفاده كنند.

مايكروسافت شركت سازنده ويندوز، 13 جولاي 2010 يعني چند ماه پيش، به‌طور رسمي پشتيباني از محصول ويندوز اكس‌پي خود را قطع و اعلام كرد از تاريخ 22 اكتبر 2010 ديگر حتي سي‌دي ويندوز اكس‌پي را توليد هم نخواهد كرد، بنابراين فروش آن نيز به‌پايان خواهد رسيد و به‌جاي آن كاربران بايد به سمت ويندوز7 رفته و از آن استفاده كنند.

مايكروسافت براي اين كار خود 10 دليل آورده كه آنها را در زير بيان مي‌كنيم:

1- دستيابي سريع‌تر به برنامه‌ها

با استفاده از Pin كردن (چسباندن)، برنامه‌هايي را كه از آنها زياد استفاده مي‌كنيم به تسك‌بار اضافه كنيد تا به آنها سريع‌تر دسترسي داشته باشيد. ابزار Jump Lists (فهرست‌هاي پرش) فايل هم، برنامه يا صفحه وبي را كه كاربرد زيادي دارند، ذخيره مي‌كند تا بتوان آنها را با سرعت دستيابي سريع‌تري يافت.

2- سادگي در مديريت پنجره‌هاي باز

با كشيدن حاشيه‌ پنجره‌ها به كناره‌هاي صفحه نمايش و رها كردن آنها مي‌توان پنجره‌ها را تغيير اندازه داد، به حالت تمام صفحه در آورد يا آنها را در كنار يكديگر مرتب كرد.

3- جست‌وجوي سريع و ساده

به‌كمك جستجوي ويندوز (Windows Search) مي‌توان فايل، برنامه يا ايميل را ظرف مدت چند ثانيه پيدا كرد. براي انجام اين كار مي‌توان پس از ورود به ماي‌كامپيوتر در بالاي سمت راست صفحه، عبارت مورد نظر را درون كادر نوشت يا منوي استارت را باز كرده و از محلي كه خود ويندوز براي تايپ عبارت در اختيارمان قرار مي‌دهد، استفاده كرد.

4- به‌اشتراك‌گذاري آسان

به اشتراك‌گذاري ساده فايل‌ها و چاپگرها براي ساير كامپيوترهاي شبكه محلي در ويندوز7 فراهم آمده است.

5- لذت، بدون زحمت اضافي

با استفاده از Windows Media Center به تماشاي فيلم‌هايHD ، عكس و آهنگ بپردازيد و به‌طور زنده و اينترنتي تلويزيون ببينيد و برنامه‌هايش را ضبط كنيد.

6- به‌اشتراك‌گذاري داده‌هاي چندرسانه‌اي

در ويندوز7 بسادگي مي‌توانيد فيلم بسازيد و آن را روي يوتيوب به‌اشتراك بگذاريد.

7- سادگي در اتصال به شبكه‌هاي مختلف بي‌سيم

بسادگي 3 بار كليك كردن، به هر شبكه بي‌سيمي كه در دسترس باشد وصل شويد.

8- كار بيشتر در زمان كمتر

ويندوز 7 براي بهبود عملكرد كامپيوترها ساخته شده، بنابراين نسبت به ويندوزاكس‌پي سريع‌تر، امن‌تر و قابل اعتمادتر است. همچنين با سرعت بيشتري مي‌تواند سيستم را به حالت‌هاي Sleep وResume ببرد.

9- اجراي مود ويندوز اكس‌پي

برخي برنامه‌ها براي اجرا شدن حتما نياز به ويندوزاكس‌پي دارند و براي حفظ اين سازگاري مي‌توان برنامه Windows XP Mode را دانلود و نصب كرد تا آن برنامه‌ها نيز بخوبي تحت ويندوز 7 و در محيط شبيه‌سازي شده اكس‌پي اجرا شوند.

10- محافظت قوي‌تر از كامپيوتر

مي‌توان بسادگي برنامه پشتيبان‌گيري از اطلاعات‌ را تنظيم و برنامه‌ريزي كرد تا از اطلاعات مهم، عكس‌ها و... نسخه پشتيبان تهيه و در موارد لازم آنها را دوباره بازگرداني كنيم. همچنين مي‌شود توسط BitLocker روي اطلاعات مهم و خصوصي‌مان يك قفل مجازي ايجاد كنيم تا از سرقت يا لو رفتن آنها جلوگيري شود.

يا مي‌توان با ايجاد محدوديت‌هايي براي اجراي يك‌سري از بازي‌ها و برنامه‌ها يا زمان استفاده از كامپيوتر، روي عملكرد كودكان و خانواده خود نظارت صحيحي داشت.

منبع: مايكروسافت


نوشته شده در   چهارشنبه 10 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode