ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 10 آذر 1389     |     کد : 12239

يك، دو، سه ... كامپيوتر اسمبل كنيد!

اسمبل يا جمع كردن يك رايانه آن قدر كه برخي فكر مي‌كنند، مشكل نيست. فقط به چند ساعت وقت و يك فضاي مناسب كاري نياز دارد.

اسمبل يا جمع كردن يك رايانه آن قدر كه برخي فكر مي‌كنند، مشكل نيست. فقط به چند ساعت وقت و يك فضاي مناسب كاري نياز دارد.

ما در اينجا قصد داريم جمع‌ كردن يك رايانه دسكتاپ را در 9 مرحله به ‌صورت گام‌ به ‌گام بيان مي كنيم . براي اين كار به هيچ تخصص فني بالا و ابزار يا تجربه‌اي خاص نيازي نيست. فقط همه مراحل را با دقت طبق عكس‌ها و توضيحات زير دنبال كنيد:

1 ـ ‌ نصب منبع تغذيه

سوراخ‌هاي جاي پيچ منبع تغذيه (پاور يا PSU)‌ را با جاي پيچ‌هاي آن روي بدنه كيس رايانه منطبق و آن را محكم ببنديد. البته در بسياري از كيس‌ها، منبع تغذيه از پيش نصب مي‌شود و كار شما را راحت مي‌كند.

2 ـ نصب مادربورد

ابتدا پايه‌هاي جاي پيچ فلزي يا پلاستيكي مخصوص پيچ كردن مادربورد را روي كيس بسته و سپس سوراخ‌هاي روي مدار چاپي مادربورد را بر آنها منطبق و پيچ‌ها را وارد و با پيچ‌گوشتي محكم كنيد. پس از آن كابل‌هاي پاور و دكمه‌هاي كيس (روشن و ريست) را طبق نقشه موجود در دفترچه راهنما در سوكت‌هاي مخصوص آنها روي مادربورد نصب كنيد.

3 ـ نصب پردازنده

به آرامي و با دقت بسيار، ريزپردازنده (CPU) را در جاي خود روي سوكت ويژه آن بر مادربورد قرار دهيد. سپس ميله اهرم‌ مانند نگهدارنده آن را پايين آورده و به پايين فشار دهيد تا محكم در محل مخصوصش قفل شود.

4 ـ نصب فن خنك‌كننده پردازنده

مقداري خمير حرارتي روي پردازنده بماليد و با دقت در تمام سطح آن پخش كنيد. پس از آن سينك خنك‌كننده پردازنده (CPU cooler) و فن آن را روي سوراخ‌هاي آن تنظيم كرده، بيندازيد و بسته به پردازنده بوسيله پيچ يا پين‌هاي قفل شونده در جاي خود محكم كنيد.

5 ـ نصب رم

قسمت اتصال فلزي ماژول حافظه اصلي (RAM) را روي شكاف اتصال آن روي مادربورد قرار داده و مستقيم رو به پايين فشار دهيد تا در داخل شكاف سوكت جا بيفتد و 2 قفل نگهدارنده دو طرف سوكت با صداي كليكي بر دو سوي آن قفل شود.

6 ـ نصب ديسك سخت

فضاي ذخيره داده (هاردديسك ياHDD )‌ را در جاي خود روي كيس كه معمولا در قسمت پايين جلوي آن قرار دارد، محكم پيچ كنيد.

سوكت پاور آن را با كابل پاور ساتا به كابل پاور منبع تغذيه و سوكت داده آن را با كابل ساتاي داده به سوكت شماره يك ساتاي مادربورد وصل كنيد.

7 ـ نصب گرداننده لوح فشرده

گرداننده لوح فشرده (درايو نوري DVD)‌ را نيز در جاي آن (معمولا در قسمت بالايي جلوي كيس) نصب و محكم پيچ كنيد. كابل ساتاي پاور را از منبع تغذيه و كابل ساتاي داده را از روي درگاه ساتاي مادربورد به سوكت‌هاي مخصوص خود روي گرداننده نصب كنيد.

8 ـ نصب كارت گرافيك

اگر از گرافيك (GPU) تعبيه ‌شده روي مادربورد يا تلفيق‌شده با پردازنده (پردازنده‌هاي اينتل سري

Core i5‌/‌3 )‌ استفاده مي‌كنيد، از اين مرحله بگذريد.

اگر از كارت گرافيك مستقل استفاده مي‌كنيد، لبه اتصال فلزي آن را روي نزديك‌ترين شكاف (سوكت PCI e Express x

16)‌ به پردازنده روي مادربورد منطبق كنيد و به آرامي رو به پايين فشار دهيد تا كاملا در آن جا بيفتد و قفل نگهدارنده پايين شكاف در فرورفتگي مدار چاپي گرافيك قفل شود. سپس كابل پاور مخصوص گرافيك منبع تغذيه را به سوكت پاور كارت گرافيك وصل كنيد.

9 ـ نصب سيستم‌عامل

در كيس را بسته، صفحه كليد، ماوس و نمايشگر را به پايانه‌هاي مخصوص آنها روي مادربورد (پشت كيس) وصل كنيد و رايانه را روشن و لوح‌فشرده سيستم‌عامل را در داخل گرداننده لوح فشرده قرار دهيد.

در تنظيمات بايوس، بوت از CD را انتخاب و رايانه را ري‌استارت كنيد. حال مراحل نصب سيستم‌عامل را طبق دستورالعمل‌هايي كه روي صفحه نمايش مي‌آيد دنبال كرده و نصب OS را با نصب گرداننده‌هاي (درايور) نرم‌افزاري از روي لوح فشرده همراه مادربورد و كارت گرافيك تكميل كنيد.

رايانه شما آماده است!

منبع: پي‌سي‌ورد


نوشته شده در   چهارشنبه 10 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode